Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Why Muslims Become Instruments of Terror?

Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 2, 229 - 240, 31.12.2018
https://doi.org/10.18317/kaderdergi.389900

Öz

Kaynakça

  • Abdülvahhab, Muhammed (1414). Kitâbü’t-Tevhîd. Medine: Merkezi Şuuni’d- da’ve.Ataöv, Türkkaya (2003). Terörün Arkasında Kim Var? NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 7-18.Ataöv, Türkkaya (2004). 11 Eylül: Terörle Savaş mı Bahane mi?, İstanbul: Alkım Yayınevi.Biçer, Ramazan (2002), Türk Düşünce Tarihinde Selçuklular Devrinin Yeri ve Önemi. Türkler. (ed. H. C. Güzel, K. Çiçek, S. Koca), İstanbul: Yeni Türkiye Yayınları.Biçer, Ramazan (2006) Religious Understanding of Turkish and Pakistani Peo- ple. Ethics, Values and Society: Social Transformation. (ed. Ghazala Irfan). Oxford: Oxford University Press, 273-283.Biçer, Ramazan-Dalkılıç, Mehmet (2010). Dini Temalı Terör Hareketlerinin Ana Nedenleri. Terörün Sosyal Psikolojisi, Ankara: Polis Akademisi Yayınları, 91-120.Chomsky, Noam (1999). Uluslararası Terörizm: Görüngü ve Gerçek. Terör Ne Terörist Kim. (trc. Metin Duman). Ankara: Ütopya Yayınevi.Chomsky, Noam (2002). 11 Eylül ve Sonrası: Dünya Nereye Gidiyor? (trc. T. D., N. E., M. K., A. K). İstanbul: Aram Yayıncılık.Duralı, Teoman (2003). Ezilenin Gayr-i Meşru Silahı: Terör. NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 19-26.Esposito, John L. (2002). Kutsal Olmayan Savaş (trc.N. Yılmaz-E. Yılmaz).İbn Teymiyye, Ebü’l-Abbas (t.y). el-Fetâva’l-Kübrâ. Beyrut: Darü’l-Ma’rife. Kazvinî, Zekeriya (t.y.). Asârü’l-Bilâd. Beyrut.Manisalı, Erol (2003). .Küresel Düzen ve Küresel Terör. NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 41-43.Örgün, Faruk (2001). Küresel Terör. İstanbul: Okumuş Adam Yayınları.Özel, Mustafa (2003). Yeni İkiz Kuleler: Küresel Terör, Küresel İmparatorluk. NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 47-50.Roux, Jean-Paul (1994). Türklerin ve Moğolların Eski Dini. İstanbul: İşaret Yayınları.Sezgin, Osman-Biçer, Ramazan (2006). Foundation of Tolerance in Turkish Culture. The European Legacy. London: Routledge, XI, 405–415.Turan, Sara Gül (1996). Türkiye’de Din Terörü. İzmir: Arda’s Yayınları. Yılmaz, Rasih (2004). Büyük Tramva: Küresel Terör Türkiye’de. İstanbul: Karakutu Yayınları

Müslümanlar Neden Teröre Alet Oluyorlar?

Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 2, 229 - 240, 31.12.2018
https://doi.org/10.18317/kaderdergi.389900

Öz

The Thesis states Global Terrorism, is a global project
that has no direct place or time is an interesting approach. Although the
reason of terrorism has been come down to difference between civilizations and
religions; that is not the case. Another reason which is argued is that Muslims
are unable to integrate into Western societies. However this is not unique to
Muslims, it is also a problem for non-Muslim immigrants.



Another problem is whether Islam is compatible with
democracy or not. Most of the Islamic countries have despotic and oppressive
regimes which are economically, politically and socially unstable. However this has nothing to do
with Islam. Hundreds years of colonization did not let democratic values and
institutions to develop in these countries. Lack of non-governmental
organizations in Islamic world; caused these countries to become either a
secular despotic or an Islamic oppressive regime.
Both situations create an environment for radical groups to exist. To eradicate terrorism, one has to look
for its political and economical reasons. The despotic regimes in Islamic
countries have to be removed and United States and other Western countries should change their mentality while dealing with terrorism.




Kaynakça

  • Abdülvahhab, Muhammed (1414). Kitâbü’t-Tevhîd. Medine: Merkezi Şuuni’d- da’ve.Ataöv, Türkkaya (2003). Terörün Arkasında Kim Var? NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 7-18.Ataöv, Türkkaya (2004). 11 Eylül: Terörle Savaş mı Bahane mi?, İstanbul: Alkım Yayınevi.Biçer, Ramazan (2002), Türk Düşünce Tarihinde Selçuklular Devrinin Yeri ve Önemi. Türkler. (ed. H. C. Güzel, K. Çiçek, S. Koca), İstanbul: Yeni Türkiye Yayınları.Biçer, Ramazan (2006) Religious Understanding of Turkish and Pakistani Peo- ple. Ethics, Values and Society: Social Transformation. (ed. Ghazala Irfan). Oxford: Oxford University Press, 273-283.Biçer, Ramazan-Dalkılıç, Mehmet (2010). Dini Temalı Terör Hareketlerinin Ana Nedenleri. Terörün Sosyal Psikolojisi, Ankara: Polis Akademisi Yayınları, 91-120.Chomsky, Noam (1999). Uluslararası Terörizm: Görüngü ve Gerçek. Terör Ne Terörist Kim. (trc. Metin Duman). Ankara: Ütopya Yayınevi.Chomsky, Noam (2002). 11 Eylül ve Sonrası: Dünya Nereye Gidiyor? (trc. T. D., N. E., M. K., A. K). İstanbul: Aram Yayıncılık.Duralı, Teoman (2003). Ezilenin Gayr-i Meşru Silahı: Terör. NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 19-26.Esposito, John L. (2002). Kutsal Olmayan Savaş (trc.N. Yılmaz-E. Yılmaz).İbn Teymiyye, Ebü’l-Abbas (t.y). el-Fetâva’l-Kübrâ. Beyrut: Darü’l-Ma’rife. Kazvinî, Zekeriya (t.y.). Asârü’l-Bilâd. Beyrut.Manisalı, Erol (2003). .Küresel Düzen ve Küresel Terör. NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 41-43.Örgün, Faruk (2001). Küresel Terör. İstanbul: Okumuş Adam Yayınları.Özel, Mustafa (2003). Yeni İkiz Kuleler: Küresel Terör, Küresel İmparatorluk. NPQ Türkiye, Cilt 5, Özel Sayı, 47-50.Roux, Jean-Paul (1994). Türklerin ve Moğolların Eski Dini. İstanbul: İşaret Yayınları.Sezgin, Osman-Biçer, Ramazan (2006). Foundation of Tolerance in Turkish Culture. The European Legacy. London: Routledge, XI, 405–415.Turan, Sara Gül (1996). Türkiye’de Din Terörü. İzmir: Arda’s Yayınları. Yılmaz, Rasih (2004). Büyük Tramva: Küresel Terör Türkiye’de. İstanbul: Karakutu Yayınları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Din Araştırmaları
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ramazan Biçer 0000-0003-1501-2103

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2018
Kabul Tarihi 19 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Biçer, R. (2018). Why Muslims Become Instruments of Terror?. Kader, 16(2), 229-240. https://doi.org/10.18317/kaderdergi.389900
AMA Biçer R. Why Muslims Become Instruments of Terror?. Kader. Aralık 2018;16(2):229-240. doi:10.18317/kaderdergi.389900
Chicago Biçer, Ramazan. “Why Muslims Become Instruments of Terror?”. Kader 16, sy. 2 (Aralık 2018): 229-40. https://doi.org/10.18317/kaderdergi.389900.
EndNote Biçer R (01 Aralık 2018) Why Muslims Become Instruments of Terror?. Kader 16 2 229–240.
IEEE R. Biçer, “Why Muslims Become Instruments of Terror?”, Kader, c. 16, sy. 2, ss. 229–240, 2018, doi: 10.18317/kaderdergi.389900.
ISNAD Biçer, Ramazan. “Why Muslims Become Instruments of Terror?”. Kader 16/2 (Aralık 2018), 229-240. https://doi.org/10.18317/kaderdergi.389900.
JAMA Biçer R. Why Muslims Become Instruments of Terror?. Kader. 2018;16:229–240.
MLA Biçer, Ramazan. “Why Muslims Become Instruments of Terror?”. Kader, c. 16, sy. 2, 2018, ss. 229-40, doi:10.18317/kaderdergi.389900.
Vancouver Biçer R. Why Muslims Become Instruments of Terror?. Kader. 2018;16(2):229-40.