BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının İyi Bir Eğitim Ortamını Sağlayan Yedi İlkenin Uygulanabilirlik Düzeyinin Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 10 - 22, 05.09.2016

Öz

Eğitim sistemimizi etkileyen çok farklı etkenler bulunmaktadır.  Bu farklı etkenlerden biri olan öğretim ortamının daha iyi nasıl olabileceğine yönelik  “İyi Bir Eğitim Ortamını Sağlayan Yedi İlke”dir.. Bu çalışmada, MEB’de görev yapmakta olan Türkçe öğretmenleri ve Türkçe öğretmen adaylarının bu ilkeleri uygulama düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada betimleme-tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Sivas, Erzurum ve Kars il merkezlerinde MEB’de görev yapmakta olan  Türkçe öğretmenleri ve Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümüne devam etmekte olan ikinci ve dördüncü sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Chickering ve Gamson tarafından geliştirilen iyi bir öğrenme ortamında var olması gereken yedi temel ilkenin esas alınarak hazırlandığı ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre her ilkeye ilişkin grupların puan  ortalamaları karşılaştırılmış ve genel olarak bu ilkeleri uygulamanın ikinci sınıfa devam eden öğrenciler tarafından daha olumlu karşılandığı ancak görev başındaki öğretmenler tarafından diğer gruplara göre daha olumsuz karşılandığı görülmüştür

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. U. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Açıkgöz, K. U. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Aydın, G. ve Balım, G. A. (2005). Yapılandırmacı yaklaşıma göre modellenmiş disiplinler arası uygulama: enerji konularının öğretimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Fakültesi Dergisi, 38 (2), 145- Aydoğdu, S. (2012). Üniversite öğretim elemanlarının Chickering ve Gamson öğrenme ilkelerini kullanma düzeyleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Aydoğdu, S., Şimşek, U. ve Doymuş, K. (2012) Instructors’ practice level of Chickering and Gamson learning principles. Mevlana International Journal of Education, 2 (2), 11-24.
  • Bayrakçaken, S., Doymuş, K. ve Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berger, R. and Hanze, M. (2015). Impact of expert teaching quality on novice academic performance in the jigsaw cooperative learning method. International Journal of Science Education, 37 (2), 294-320.
  • Bukova Güzel, E. ve Alkan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5 (2), 410- 420. uygulamasının
  • Capar, G. and Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics and attitude: a meta-analysis research. Educational Sciences: Theory & achievement Practice, 15(2), 553-559.
  • Crews, T. B. ,Wilkinson, K. and Neill, J. K. (2015). Principles for good practice in undergraduate education: effective online course design to assist students’ success. Journal of Online Learning and Teaching, 11(1).
  • Chickering, A.W., and Gamson, Z. (1987). Seven principles of good practice in undergraduate education. AAHE Bulletin, 39 (7), 3-7.
  • Chickering, A. W., & Gamson, Z. F. (1999). Development and adaptations of the seven principles for good practice in undergraduate education. New directions for teaching and learning, 1999(80), 75-81.
  • Day, S. P. and Bryce, T. G. K. (2013). The benefits of cooperative learning to socio-scientific discussion in secondary school science. International Journal of Science Education, 35 (9), 1533-1560.
  • Demirel, Ö. (2008). Yapılandırmacı Eğitim. Eğitim ve Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 04
  • Nisan 2008. İstanbul: Harp Akademileri Basımevi.
  • Doymus, K. (2007). Effects of a cooperative learning strategy on teaching and learning phases of matter and one- component phase diagrams. Journal of Chemical Education, 84(11), 1857-1860.
  • Doymus, K. (2008). Teaching chemical bonding through jigsaw cooperative learning. Research in Science &
  • Technological Education, 26(1), 47-57. Edwards, S. (2015). Active learning in the middle grades classroom overcoming the barriers to implementation. Middle Grades Research Journal, 10(1), 65–81.
  • Eva Hagstro, E and Lindberg,O. (2013). Three theses on teaching and learning in higher education T, eaching in Higher Education, 18,. 2, 119-128.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı öğrenme-kuramdan uygulamaya. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Hayek, J. C., & Kuh, G. D. (2004). Principles of assessing student engagement in the first-year of college.
  • Assessment Update, 16(2), 11–13. Hsiung, C. (2012). The effectiveness of cooperative learning. Journal of Engineering Education,101, –
  • Jianfeng, W; Doll; W.J; Deng, X; Park, K and Yang, M. (2013). The impact of faculty perceived reconfigurability of learning management systems on effective teaching practices, Computers & Education 61 (2013) 146–
  • Kaptan, S. (1973). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Rehber Yayınevi.
  • Kocaman Karoğlu, A. , Kiraz, E. ve Özden, M. Y. (2014). Yükseköğretimde karma bir dersin tasarımında iyi uygulama ilkeleri. Eğitim ve Bilim, 39, 173.
  • Koç, Y., Okumuş, S., Öztürk, B., Çavdar, O. Ve Doymuş, K. (2014). Fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının yedi ilkeleri hakkındaki görüşleri. Dicle Fakültesi Dergisi, 22, 134-149.
  • Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Konopka, C. L., Adaime, M. B., & Mosele, P. H. (2015). Active teaching and learning methodologies: considerations. Creative Education, 6, 1536-1545. some
  • Oigara, J & Jared Keengwe, J. (2013). Students’ perceptions of clickers as an instructional tool to promote active learning, Educ Inf Technol (2013) 18:15–28.
  • Okumuş, S., Öztürk, B., Koç, Y., Çavdar, O. ve Aydoğdu, S. (2013) İşbirlikli öğrenme modeli ve iyi bir eğitim için yedi ilkenin sınıfta birlikte uygulanması. Ekev Akademi Dergisi, 17 (57).
  • Slavin, R. E. (1995). Cooperative learning: Theory, research and practice. Boston: Allyn & Bacon.
  • Şimşek, U., Aydoğdu, S. ve Doymuş, K. (2012). İyi bir eğitim için yedi ilke ve uygulanması.
  • Research in Education and Teaching, 1 (4). Journal of Tirrell, T., & Quick, D. (2012). Chickering's Seven Principles of Good Practice: Student Attrition in Community
  • College Online Courses. Community College Journal of Research and Practice, 36(8), 580-590. Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 8(1-2), 68-75. Fakültesi
  • Yılar, M. B. , Şimşek, U. ve Topkaya, Y. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen bir eğitim ortamı için uygulanan yedi ilke hakkındaki görüşleri. Atatürk
  • Enstitüsü Dergisi, 19 (2), 245-260. adaylarının iyi Sosyal Bilimler Üniversitesi Zorlu, Y., Zorlu, F. ve Sezek, F. (2013). Sınıf öğretmenlerine ve sınıf öğretmeni adaylarına göre iyi bir eğitim için Chickering ve Gamson’un yedi ilkesi. Tarih Okulu Dergisi, 6 (16),525-540.
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 10 - 22, 05.09.2016

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. U. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Açıkgöz, K. U. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Aydın, G. ve Balım, G. A. (2005). Yapılandırmacı yaklaşıma göre modellenmiş disiplinler arası uygulama: enerji konularının öğretimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Fakültesi Dergisi, 38 (2), 145- Aydoğdu, S. (2012). Üniversite öğretim elemanlarının Chickering ve Gamson öğrenme ilkelerini kullanma düzeyleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Aydoğdu, S., Şimşek, U. ve Doymuş, K. (2012) Instructors’ practice level of Chickering and Gamson learning principles. Mevlana International Journal of Education, 2 (2), 11-24.
  • Bayrakçaken, S., Doymuş, K. ve Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berger, R. and Hanze, M. (2015). Impact of expert teaching quality on novice academic performance in the jigsaw cooperative learning method. International Journal of Science Education, 37 (2), 294-320.
  • Bukova Güzel, E. ve Alkan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5 (2), 410- 420. uygulamasının
  • Capar, G. and Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics and attitude: a meta-analysis research. Educational Sciences: Theory & achievement Practice, 15(2), 553-559.
  • Crews, T. B. ,Wilkinson, K. and Neill, J. K. (2015). Principles for good practice in undergraduate education: effective online course design to assist students’ success. Journal of Online Learning and Teaching, 11(1).
  • Chickering, A.W., and Gamson, Z. (1987). Seven principles of good practice in undergraduate education. AAHE Bulletin, 39 (7), 3-7.
  • Chickering, A. W., & Gamson, Z. F. (1999). Development and adaptations of the seven principles for good practice in undergraduate education. New directions for teaching and learning, 1999(80), 75-81.
  • Day, S. P. and Bryce, T. G. K. (2013). The benefits of cooperative learning to socio-scientific discussion in secondary school science. International Journal of Science Education, 35 (9), 1533-1560.
  • Demirel, Ö. (2008). Yapılandırmacı Eğitim. Eğitim ve Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 04
  • Nisan 2008. İstanbul: Harp Akademileri Basımevi.
  • Doymus, K. (2007). Effects of a cooperative learning strategy on teaching and learning phases of matter and one- component phase diagrams. Journal of Chemical Education, 84(11), 1857-1860.
  • Doymus, K. (2008). Teaching chemical bonding through jigsaw cooperative learning. Research in Science &
  • Technological Education, 26(1), 47-57. Edwards, S. (2015). Active learning in the middle grades classroom overcoming the barriers to implementation. Middle Grades Research Journal, 10(1), 65–81.
  • Eva Hagstro, E and Lindberg,O. (2013). Three theses on teaching and learning in higher education T, eaching in Higher Education, 18,. 2, 119-128.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı öğrenme-kuramdan uygulamaya. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Hayek, J. C., & Kuh, G. D. (2004). Principles of assessing student engagement in the first-year of college.
  • Assessment Update, 16(2), 11–13. Hsiung, C. (2012). The effectiveness of cooperative learning. Journal of Engineering Education,101, –
  • Jianfeng, W; Doll; W.J; Deng, X; Park, K and Yang, M. (2013). The impact of faculty perceived reconfigurability of learning management systems on effective teaching practices, Computers & Education 61 (2013) 146–
  • Kaptan, S. (1973). Bilimsel araştırma teknikleri. Ankara: Rehber Yayınevi.
  • Kocaman Karoğlu, A. , Kiraz, E. ve Özden, M. Y. (2014). Yükseköğretimde karma bir dersin tasarımında iyi uygulama ilkeleri. Eğitim ve Bilim, 39, 173.
  • Koç, Y., Okumuş, S., Öztürk, B., Çavdar, O. Ve Doymuş, K. (2014). Fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının yedi ilkeleri hakkındaki görüşleri. Dicle Fakültesi Dergisi, 22, 134-149.
  • Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Konopka, C. L., Adaime, M. B., & Mosele, P. H. (2015). Active teaching and learning methodologies: considerations. Creative Education, 6, 1536-1545. some
  • Oigara, J & Jared Keengwe, J. (2013). Students’ perceptions of clickers as an instructional tool to promote active learning, Educ Inf Technol (2013) 18:15–28.
  • Okumuş, S., Öztürk, B., Koç, Y., Çavdar, O. ve Aydoğdu, S. (2013) İşbirlikli öğrenme modeli ve iyi bir eğitim için yedi ilkenin sınıfta birlikte uygulanması. Ekev Akademi Dergisi, 17 (57).
  • Slavin, R. E. (1995). Cooperative learning: Theory, research and practice. Boston: Allyn & Bacon.
  • Şimşek, U., Aydoğdu, S. ve Doymuş, K. (2012). İyi bir eğitim için yedi ilke ve uygulanması.
  • Research in Education and Teaching, 1 (4). Journal of Tirrell, T., & Quick, D. (2012). Chickering's Seven Principles of Good Practice: Student Attrition in Community
  • College Online Courses. Community College Journal of Research and Practice, 36(8), 580-590. Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 8(1-2), 68-75. Fakültesi
  • Yılar, M. B. , Şimşek, U. ve Topkaya, Y. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen bir eğitim ortamı için uygulanan yedi ilke hakkındaki görüşleri. Atatürk
  • Enstitüsü Dergisi, 19 (2), 245-260. adaylarının iyi Sosyal Bilimler Üniversitesi Zorlu, Y., Zorlu, F. ve Sezek, F. (2013). Sınıf öğretmenlerine ve sınıf öğretmeni adaylarına göre iyi bir eğitim için Chickering ve Gamson’un yedi ilkesi. Tarih Okulu Dergisi, 6 (16),525-540.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Arslan

Yayımlanma Tarihi 5 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, A. (2016). Türkçe Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının İyi Bir Eğitim Ortamını Sağlayan Yedi İlkenin Uygulanabilirlik Düzeyinin Belirlenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 3(2), 10-22.

19190   23681     19386        19387