Bu çalışma kapsamında “istasyon
tekniği kullanılarak farklılaştırılmış fen deneylerini değerlendirme sürecinin,
öğrencilerin fen derslerine karşı tutumlarını ve fen öğrenmeye yönelik
motivasyonlarını etkileyip etkilemediğinin araştırılması” amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda 48 ilköğretim öğrencisi ile yaptıkları fen deneylerinin
değerlendirme aşamaları için istasyon tekniği kullanılmıştır. Uygulama öncesi
ve sonrası fene karşı tutumlarında ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarında
herhangi bir değişiklik olup olmadığı anketler yardımıyla belirlenmeye
çalışılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin fene karşı tutumlarında anlamlı
herhangi bir değişikliğe rastlanmamıştır. Bununla birlikte fen öğrenmeye
yönelik motivasyonun alt boyutları olan; performansa yönelik motivasyon,
iletişime yönelik motivasyon, işbirlikli çalışmaya yönelik motivasyon ve
katılıma yönelik motivasyon için ise öğrencilerin uygulama öncesi ile uygulama
sonrası puanları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmış, bu farklılığın
uygulama sonrası puanlar lehine geliştiği anlaşılmıştır.
Farklılaştırılmış öğretim değerlendirme fene karşı tutum fen öğrenmeye yönelik motivasyon
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |