BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN ÜNİVERSİTE DENEYİMLERİNİN MESLEKİ YAŞANTILARINA ETKİSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 3, 897 - 908, 15.07.2016

Öz

Öğretmenlerin mezun oldukları üniversitede aldıkları eğitimin mesleki yaşamlarına sağladığı katkıların ve eksik kaldıkları konuların belirlenmesi programların yenilenmesi ve geliştirilmesi açısından önemlidir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma on okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilen nitel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan okul öncesi öğretmenlerin lisans eğitimleri boyunca aldıkları çoğu teorik ve pratik bilgiyi meslek yaşantılarına yansıtmada bazı sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları çözmede sırasıyla; basılı yayınlar, internet ve meslektaşlarına başvurdukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Anoymous, A. (1997). Teachers in the change process: educational innovation and information. International Bureau of Education, 93 (1), 8.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. (2007). Okul Temelli Meslek Gelişim Kılavuzu. Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Beltekin, N. (2010). Öğretmen yeterlilikleri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II Bildiriler Kitabı, sayfa 233-243.
  • Ginthinji, S. (2008). Influence of background factors on preschool teachers’ and ma- nagers’ perception of the impact of childhood play activities on child develoment in Kiambu District. Unpublished master’s thesis, University of Egerton, Kenya.
  • Johnson, J. E., Fiene, R., McKinnon, K. and Babu, S. (2010). Policy Brief: Penn State Study of Early Childhood Teacher Education. Avaible from: https://www.ed.psu.edu/educ/news/ news-items-oct2013dec 2010/FINAL%20FCD%20Report.pdf. (2013, Eylül 26).
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde kalite arayışları ve eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 61-80.
  • Küçükoğlu, A. ve Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye okul ön- cesi öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11 (3), 660-670.
  • Özkut, B. ve Kaya, S. Ö. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan okul öncesi öğretmen- lerinin lisans döneminde aldıkları müzik eğitiminin mesleki yaşantılarına olan etkilerinin incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1 (1), 167-179.
  • Sharma, U., Forlin, C and Loreman, T. (2008). Impact of training on pre-service teachers’ atti- tudes and concerns about inclusive education and sentiments about persons with disabilities. Disability & Society, 23 (7), 773-785.
  • Tutkun, Ö. F. ve Aksoyalp, Y. (2010). 21. yüzyılda öğretmen yetiştirme eğitim programının boyutları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 361-370.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5.baskı). An- kara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldızlar, M., Kargı, E. ve Bozcan, E.Ü. (2011). KKTC anaokullarında “okul deneyimi” uy- gulamaları: okul öncesi eğitimde iyi örnekler sorunlar ve çözüm önerileri. E-Journal of New World Sciences Academy, 6 (1), 562-568. Web: http://www.newwsa.com/download/ gecici_makale_dosyalari/NWSA-3320-4-1.doc.
  • T.C Yüksek Öğretim Kurumu (2013). Bologna Süreci. Web: https://bologna.yok.gov. tr/?page=yazi&c=1&i=3. (2013, Eylül 28).

A STUDY ON THE VIEWS OF PRESCHOOL TEACHERS ON THE EFFECTS OF THEIR UNIVERSITY EXPERIENCES ON THEIR PROFESSIONAL LIVES

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 3, 897 - 908, 15.07.2016

Öz

If universities are to renew and improve, it is essential that their contributions to teachers’ professional lives and where they fall deficient be understood. This study aims to identify preschool teachers’ views about the effects of university life on their professional lives. The study has a qualitative nature and involves 10 preschool teachers. Semi-structured interviews have been used as the data collection instrument. The data were analyzed by using the content analysis technique. As a result of the analysis; teachers indicated that they have difficulties in reflecting professional lives of theoretical and practical knowledge. Teachers indicated that they resorted printed publications, the internet and their colleagues to solve problems.

Kaynakça

  • Anoymous, A. (1997). Teachers in the change process: educational innovation and information. International Bureau of Education, 93 (1), 8.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. (2007). Okul Temelli Meslek Gelişim Kılavuzu. Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Beltekin, N. (2010). Öğretmen yeterlilikleri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II Bildiriler Kitabı, sayfa 233-243.
  • Ginthinji, S. (2008). Influence of background factors on preschool teachers’ and ma- nagers’ perception of the impact of childhood play activities on child develoment in Kiambu District. Unpublished master’s thesis, University of Egerton, Kenya.
  • Johnson, J. E., Fiene, R., McKinnon, K. and Babu, S. (2010). Policy Brief: Penn State Study of Early Childhood Teacher Education. Avaible from: https://www.ed.psu.edu/educ/news/ news-items-oct2013dec 2010/FINAL%20FCD%20Report.pdf. (2013, Eylül 26).
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde kalite arayışları ve eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 61-80.
  • Küçükoğlu, A. ve Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye okul ön- cesi öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11 (3), 660-670.
  • Özkut, B. ve Kaya, S. Ö. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan okul öncesi öğretmen- lerinin lisans döneminde aldıkları müzik eğitiminin mesleki yaşantılarına olan etkilerinin incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1 (1), 167-179.
  • Sharma, U., Forlin, C and Loreman, T. (2008). Impact of training on pre-service teachers’ atti- tudes and concerns about inclusive education and sentiments about persons with disabilities. Disability & Society, 23 (7), 773-785.
  • Tutkun, Ö. F. ve Aksoyalp, Y. (2010). 21. yüzyılda öğretmen yetiştirme eğitim programının boyutları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 361-370.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5.baskı). An- kara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldızlar, M., Kargı, E. ve Bozcan, E.Ü. (2011). KKTC anaokullarında “okul deneyimi” uy- gulamaları: okul öncesi eğitimde iyi örnekler sorunlar ve çözüm önerileri. E-Journal of New World Sciences Academy, 6 (1), 562-568. Web: http://www.newwsa.com/download/ gecici_makale_dosyalari/NWSA-3320-4-1.doc.
  • T.C Yüksek Öğretim Kurumu (2013). Bologna Süreci. Web: https://bologna.yok.gov. tr/?page=yazi&c=1&i=3. (2013, Eylül 28).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43GJ49RS
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Gözde Ertürk Bu kişi benim

Şenay Özen Altınkaynak Bu kişi benim

Mefharet Veziroğlu Bu kişi benim

Semra Erkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ertürk, G., Özen Altınkaynak, Ş., Veziroğlu, M., Erkan, S. (2016). A STUDY ON THE VIEWS OF PRESCHOOL TEACHERS ON THE EFFECTS OF THEIR UNIVERSITY EXPERIENCES ON THEIR PROFESSIONAL LIVES. Kastamonu Education Journal, 22(3), 897-908.