BibTex RIS Kaynak Göster

DRAMA LİDERİ OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETMENİ

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 339 - 360, 15.01.2014

Öz

Türkçe dersi öncelikle bilgiyi değil beceriyi ön planda tutar. Beceri boyutlu bir dersin ezbere dayalı, öğretmenin merkez olduğu bir eğitim yaklaşımıyla verilmesi kabul edilemez. Bu açıdan çağdaş eğitim yöntemlerinden dramanın kullanılması önemlidir. Drama yönteminin uygulandığı Türkçe derslerinde öğrenciler temel dil becerilerini, yaratıcılık ve hayal güçlerini daha iyi kullanabilmektedirler. Bu nedenle Türkçe öğretmeninin drama lideri olması ve bu alanda uygulama yapabilmesi için kendi bölümüyle ilgili temel bilgileri, drama yöntemini bilmesi ve etkinlikleriyle ilgili yeterli donanıma sahip olması gerekir. Türkçe derslerinde kullanılan ortamların ve kaynakların drama liderliği yapmak için uygun koşullar taşımadığı, Türkçe Öğretmenliği bölümlerinde dramayla ilgili yeterli eğitimin verilmediği bilinmektedir. Ancak tüm bu eksikliklere rağmen Türkçe öğretmenleri kendilerini drama liderliği konusunda yetiştirir ve mevcut sorunların üzerine cesaretle giderlerse Türkçe derslerinde drama etkinliklerini başarılı bir şekilde uygulayabileceklerdir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (1993). Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama, Ankara: Naturel Yayınları.
  • Akar, R. (2000). Temel Eğitimin İkinci Aşamasında Drama Yöntemi ile Türkçe Öğretimi: Do- rohy Heatcote’un Uzman Rolü Yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Aksoy Tokgöz, İ. (2004). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Türkçe Programlarında Edebî Türlerden Öykünün Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek li- sans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Altıntaş, H. (2010). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin İşlenişine Yö- nelik Hazırlanan Drama Yönelimi Eğitim Programının İstenen Davranışları Kazandır- maya Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Aslan, N.(2009). “Drama Öğretimi”. Türkiye 10. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Dra- ma Semineri Kitabı. 20-22 Haziran, Ankara: Oluşum Yayınları, 25-29.
  • And, M. (1974). Oyun ve Bügü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Aykaç, M. (2011). Türkçe Öğretiminde Çocuk Edebiyatı Metinleriyle Kurgulanan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Anlatma Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aytaş, G. (2013). “Eğitim ve Öğretimde Alternatif Bir Yöntem: Yaratıcı Drama.” Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12): 35-54.
  • Cottrel, J. (1997). Creative Drama in the Clasroom Grades 1–3 Teacher’s Resource Book for Theatre Arts National Textbook Company. New Jersey: Westrern Mechigan University Prentice.
  • Harrison, L. (1999). Drama Curriculum Bank Key Stage One Scottish Levels C-E. U.K.: Sco- alistic LTD.
  • Kara, Ö. T. (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Kara, Ö. T. (2010). Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin İlköğretim İkinci Kademe Öğreti- mine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2005). Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karadağ, E., Korkmaz, T., Çalışkan, N. ve Yüksel, S. (2008). “Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Analizleri.” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2): 169-196.
  • Karakuş, F. (2000). Drama Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü, Adana.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Karateke, E. (2006). Yaratıcı Dramanın İlköğretim II. Kademe 6. Sınıf Öğrencilerinin Yazı- lı Anlatım Becerilerine Olan Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kavcar,C.(1988). “Türkçe Öğretiminde Dramatizasyon Yöntemi”, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 83-90.
  • Kaya Güler, İ. (2008). İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Drama Yönte- minin Etkililiği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kazıcı, E. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Deyim ve Atasözlerinin Öğ- retiminde Dramatizasyon Yönteminin Etkililik Düzeyi. Yayımlanmamış yüksek lisans, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Koç, K. (2009). İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Dersinde Dramatizasyonla Yaratıcı Dramanın Karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sos- yal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Köklü, S. (2003). Türkçe Öğretiminde 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerine Dinlediğini Anlama Dav- ranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Mcmaster,J. C.(1998). “Doing Literature:Using Drama to Build Literacy.” The Reading Teacher, 51(7): 574- 584.
  • Maden, S. (2010). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Dersinde Drama Yönteminin Temel Dil Bece- rilerinin Kazanımına Etkisi (Sevgi Teması Örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Maden, S. (2011). “Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Kullanımı ile İlgili Sorunlar.” Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (6): 107-122.
  • Nutku, Ö. (1998). Dram Sanatı . İstanbul: Kabalcı Yayınevi
  • Okvuran,A.(2003). “Drama Öğretmeninin Yeterlilikleri.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilim- leri Fakültesi Dergisi, 36(1–2): 81-87.
  • Oruç, S. (2004). Eğitim Fakültelerinde “İlköğretimde Drama” Dersini Veren Öğretim Ele- manlarının Karşılaştıkları Güçlükler ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ömeroğlu, E. (1999). Anaokuluna Giden Beş Altı Yaşındaki Çocukların Sözel Yaratıcılıkla- rının Gelişmesine Dramanın Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özbay, M.(2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Öztürk, A. (2007). İlköğretimde Drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Selmanoğlu, E. (2009). İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Dramanın Öğrenci Başa- rısına Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Serin, A. (2005). Yaratıcı Dramayla Kurgulanmış Yaratıcı Yazma Çalışmalarına İlişkin Bir Model Önerisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sever, S., Kaya, Z. ve Aslan, C. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. Ankara: Morpa Ya- yınları.
  • Sönmez, K. (2006). İlköğretim İkinci Kademedeki Türkçe Ders Kitaplarında Yaratıcı Drama Yoluyla İşlenebilecek Metinlerin Çözümlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, On- dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Şimşek, T., Topal, Y., Maden, S. ve Şahin, A. (2010). “İlköğretim II. Kademe Türkçe Dersinde Zarf (Belirteç) Konusunun Drama Yöntemi Kullanılarak Öğretimi.” Millî Eğitim, (186): 106-120.
  • Tutuman, O. Y. (2011). Türkçe Öğretmenlerinin Yaratıcı Drama Uygulama Yeterlilikleri. Ya- yımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tümtürk Yılmaz, T. (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönetimi İle Diksiyon Bece- rileri Kazandırmaya İlişkin Bir Model Önerisi Yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Üstündağ, T. (2002). “Günümüz Eğitiminde Dramanın Yeri.” Yaratıcı Drama 1985-1998 Ya- zılar. Ankara: Naturel Yayınları, 242-249.
  • Yazkan, M. (2000). İlköğretim Okullarının I. Kademesinde Dinlediğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yeşilyurt, E. (2011). 6. Sınıflarda Yapım Eklerinin Öğretimine Yaratıcı Drama Yönteminin Et- kisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.

TURKISH TEACHER AS A DRAMA LEADER

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 339 - 360, 15.01.2014

Öz

Turkish lesson initially focuses on skill not knowledge. A lesson based on skills are not supposed to be taught in a way that the teaching is practiced by memorizing and is regarded the basis of education. In this aspect, the usage of drama which is one of the modern educational methods is very vital. In Turkish lessons in which drama methods are applied, pupils can use their basic language skills, creative and imaginative powers betterTherefore, a Turkish teacher must have adequate background concerning to drama activities and know drama methods and basic drama information in his own field in order to be a drama leader and to use it in this way. It is known that the conditions and sources used in Turkish lessons are not sufficiently suitable and that in the departments of Turkish teaching there is no adequate training about drama. However, despite all these deficiencies, if Turkish teachers develop themselves in drama leadership and if they go forward to available problems boldly, they can easily practice drama activities in Turkish lessons..

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (1993). Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama, Ankara: Naturel Yayınları.
  • Akar, R. (2000). Temel Eğitimin İkinci Aşamasında Drama Yöntemi ile Türkçe Öğretimi: Do- rohy Heatcote’un Uzman Rolü Yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Aksoy Tokgöz, İ. (2004). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Türkçe Programlarında Edebî Türlerden Öykünün Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek li- sans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Altıntaş, H. (2010). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin İşlenişine Yö- nelik Hazırlanan Drama Yönelimi Eğitim Programının İstenen Davranışları Kazandır- maya Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Aslan, N.(2009). “Drama Öğretimi”. Türkiye 10. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Dra- ma Semineri Kitabı. 20-22 Haziran, Ankara: Oluşum Yayınları, 25-29.
  • And, M. (1974). Oyun ve Bügü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Aykaç, M. (2011). Türkçe Öğretiminde Çocuk Edebiyatı Metinleriyle Kurgulanan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Anlatma Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aytaş, G. (2013). “Eğitim ve Öğretimde Alternatif Bir Yöntem: Yaratıcı Drama.” Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12): 35-54.
  • Cottrel, J. (1997). Creative Drama in the Clasroom Grades 1–3 Teacher’s Resource Book for Theatre Arts National Textbook Company. New Jersey: Westrern Mechigan University Prentice.
  • Harrison, L. (1999). Drama Curriculum Bank Key Stage One Scottish Levels C-E. U.K.: Sco- alistic LTD.
  • Kara, Ö. T. (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Kara, Ö. T. (2010). Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin İlköğretim İkinci Kademe Öğreti- mine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2005). Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karadağ, E., Korkmaz, T., Çalışkan, N. ve Yüksel, S. (2008). “Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Analizleri.” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2): 169-196.
  • Karakuş, F. (2000). Drama Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü, Adana.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Karateke, E. (2006). Yaratıcı Dramanın İlköğretim II. Kademe 6. Sınıf Öğrencilerinin Yazı- lı Anlatım Becerilerine Olan Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kavcar,C.(1988). “Türkçe Öğretiminde Dramatizasyon Yöntemi”, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 83-90.
  • Kaya Güler, İ. (2008). İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Drama Yönte- minin Etkililiği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kazıcı, E. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Deyim ve Atasözlerinin Öğ- retiminde Dramatizasyon Yönteminin Etkililik Düzeyi. Yayımlanmamış yüksek lisans, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Koç, K. (2009). İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Dersinde Dramatizasyonla Yaratıcı Dramanın Karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sos- yal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Köklü, S. (2003). Türkçe Öğretiminde 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerine Dinlediğini Anlama Dav- ranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Mcmaster,J. C.(1998). “Doing Literature:Using Drama to Build Literacy.” The Reading Teacher, 51(7): 574- 584.
  • Maden, S. (2010). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Dersinde Drama Yönteminin Temel Dil Bece- rilerinin Kazanımına Etkisi (Sevgi Teması Örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Maden, S. (2011). “Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Kullanımı ile İlgili Sorunlar.” Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (6): 107-122.
  • Nutku, Ö. (1998). Dram Sanatı . İstanbul: Kabalcı Yayınevi
  • Okvuran,A.(2003). “Drama Öğretmeninin Yeterlilikleri.” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilim- leri Fakültesi Dergisi, 36(1–2): 81-87.
  • Oruç, S. (2004). Eğitim Fakültelerinde “İlköğretimde Drama” Dersini Veren Öğretim Ele- manlarının Karşılaştıkları Güçlükler ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ömeroğlu, E. (1999). Anaokuluna Giden Beş Altı Yaşındaki Çocukların Sözel Yaratıcılıkla- rının Gelişmesine Dramanın Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özbay, M.(2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Öztürk, A. (2007). İlköğretimde Drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Selmanoğlu, E. (2009). İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Dramanın Öğrenci Başa- rısına Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Serin, A. (2005). Yaratıcı Dramayla Kurgulanmış Yaratıcı Yazma Çalışmalarına İlişkin Bir Model Önerisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sever, S., Kaya, Z. ve Aslan, C. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. Ankara: Morpa Ya- yınları.
  • Sönmez, K. (2006). İlköğretim İkinci Kademedeki Türkçe Ders Kitaplarında Yaratıcı Drama Yoluyla İşlenebilecek Metinlerin Çözümlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, On- dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Şimşek, T., Topal, Y., Maden, S. ve Şahin, A. (2010). “İlköğretim II. Kademe Türkçe Dersinde Zarf (Belirteç) Konusunun Drama Yöntemi Kullanılarak Öğretimi.” Millî Eğitim, (186): 106-120.
  • Tutuman, O. Y. (2011). Türkçe Öğretmenlerinin Yaratıcı Drama Uygulama Yeterlilikleri. Ya- yımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tümtürk Yılmaz, T. (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönetimi İle Diksiyon Bece- rileri Kazandırmaya İlişkin Bir Model Önerisi Yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Üstündağ, T. (2002). “Günümüz Eğitiminde Dramanın Yeri.” Yaratıcı Drama 1985-1998 Ya- zılar. Ankara: Naturel Yayınları, 242-249.
  • Yazkan, M. (2000). İlköğretim Okullarının I. Kademesinde Dinlediğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yeşilyurt, E. (2011). 6. Sınıflarda Yapım Eklerinin Öğretimine Yaratıcı Drama Yönteminin Et- kisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43MM62VA
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ömer Tuğrul Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, Ö. T. (2014). TURKISH TEACHER AS A DRAMA LEADER. Kastamonu Education Journal, 22(1), 339-360.