BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ BİR EĞİTİM YAKLAŞIMI AKILCI-İSTEK KURAMINA GİRİŞ

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 143 - 159, 15.01.2014

Öz

Çalışmanın amacı yeni bir eğitim kuramı olarak geliştirmeye başladığımız akılcı istek kuramını tanıtmaktır. Her ölçüm hata içerir bu nedenle dışarıdan gelen bilgi ile eksiksiz olana tam olana yani yasaya ulaşılamaz. Fakat insanlar tarih boyunca pek çok doğa yasasına ulaşmışlardır. Bu yüzden akılcı istek kuramıyla doğa yasalarının aklımızda tohum olarak var olduğunu, aklımızın yasaları ile doğa yasalarının bir ve aynı olduğunu öne sürmekteyiz. Bu nedenle öğrenmek insanın kendide olanı, kendinin yapmasıdır. Bu süreci başlatan ve sürmesini sağlayan şey insanın başka isteklere duyduğu akılcı istektir. Öğrenme sürecinde öğrenci olumsuzlama, çaba, mücadele, dönüştürme, yaratma ve keşfetme aşamalarından geçerek bilgiyi kendinin yapar.

Kaynakça

  • Atkinson,R. L., Atkinson, R. C., & Hilgart E. R. (1995). Psikolojiye giriş I. Çev., Atakay, K., Atakay, M., & Yavuz, A., İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Bodrova, E. & Leong, J., D. (1996). Tools of the Mind. Prentice Hall. Columbus, Ohio.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Yayınevi.
  • Dewey, John (1897) ‘My pedagogic creed’, The School Journal, Volume LIV, Number 3 (Ja- nuary 16, 1897), 77-80. Aynı zamanda informal education archives, http://www.infed.org/ archives/e-texts/e-dew-pc.htm bulunabilir.
  • Dewey, J. (1906). Contributions to education. Journal of Curriculum and Supervision (2002),  17, 104-119.
  • Dewey, J. (1968). The psychology of elementary education. UCLA Educator (1980), 21, 10- 16.
  • Karpov, Y. V. & Haywood, H. C. (1998). Two ways to elaborate Vygotsky. American Psycho- logist, 53, 27-36.
  • Karpov, Y. V. & Bransford, J. D. (1995). L. S. Vygotsky and the doctirine of emprical and theoretical learning. Educational Psychologist, 30, 61-66.
  • Özbek, Ö. ve Kotaman, H. (2011). Önce aklımızı sonra çocuklarımızın sütünü çaldılar. İstan- bul: Kendi yayınları.
  • Piaget, J. (1979). Relations between psychology and other sciences. Annual Reviews Psycho- logy, 30, 1-8.
  • Piaget, J. (2008). Intellectual evolution from adolescence to adulthood. Human Development,  51, 40-47
  • Piaget, J. (2009). Children’s understanding of causality. British Journal of Psychology, 100, 207-224.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society the development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard

INTRODUCTION TO A NEW EDUCATIONAL APPROACH RATIONAL-WILL THEORY

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 143 - 159, 15.01.2014

Öz

Purpose of this study is to introduce our new educational theory rational-will theory. Every measurement contains error therefore it is not possible to reach laws of nature. However throughout history humanity has reached laws of nature. As rational-will theory we claim that laws of nature embedded in our minds as seeds and laws of nature and laws of our minds are one and same thing. Therefore, learning is making what is already in you, yours. Rational-will initiate this process. During learning process students goes through following processes: Focusing conscious on the subject, effort, transformation, struggle, create and discover.

Kaynakça

  • Atkinson,R. L., Atkinson, R. C., & Hilgart E. R. (1995). Psikolojiye giriş I. Çev., Atakay, K., Atakay, M., & Yavuz, A., İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Bodrova, E. & Leong, J., D. (1996). Tools of the Mind. Prentice Hall. Columbus, Ohio.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Yayınevi.
  • Dewey, John (1897) ‘My pedagogic creed’, The School Journal, Volume LIV, Number 3 (Ja- nuary 16, 1897), 77-80. Aynı zamanda informal education archives, http://www.infed.org/ archives/e-texts/e-dew-pc.htm bulunabilir.
  • Dewey, J. (1906). Contributions to education. Journal of Curriculum and Supervision (2002),  17, 104-119.
  • Dewey, J. (1968). The psychology of elementary education. UCLA Educator (1980), 21, 10- 16.
  • Karpov, Y. V. & Haywood, H. C. (1998). Two ways to elaborate Vygotsky. American Psycho- logist, 53, 27-36.
  • Karpov, Y. V. & Bransford, J. D. (1995). L. S. Vygotsky and the doctirine of emprical and theoretical learning. Educational Psychologist, 30, 61-66.
  • Özbek, Ö. ve Kotaman, H. (2011). Önce aklımızı sonra çocuklarımızın sütünü çaldılar. İstan- bul: Kendi yayınları.
  • Piaget, J. (1979). Relations between psychology and other sciences. Annual Reviews Psycho- logy, 30, 1-8.
  • Piaget, J. (2008). Intellectual evolution from adolescence to adulthood. Human Development,  51, 40-47
  • Piaget, J. (2009). Children’s understanding of causality. British Journal of Psychology, 100, 207-224.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society the development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43KF58TR
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ömer Özbek Bu kişi benim

Hüseyin Kotaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özbek, Ö., & Kotaman, H. (2014). INTRODUCTION TO A NEW EDUCATIONAL APPROACH RATIONAL-WILL THEORY. Kastamonu Education Journal, 22(1), 143-159.