BibTex RIS Kaynak Göster

THE LEVEL OF TURKISH TEACHERS RELATED TO ACHIEVING EFFECTIVE TEACHER BEHAVIORS

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 291 - 304, 15.01.2014

Öz

The aim of this study is to examine Turkish teachers' frequency of exhibiting effective teacher behaviors. Turkish teachers' frequency of effective teacher behaviors were investigated by means of pre-service Turkish teachers' (147) observations in secondary schools. Based on their observations in the classrooms, the pre-service teachers filled out an observation form, which consisted of 25 items about skills related to effective teacher behaviors, by indicating the frequencies of teachers’ exhibiting certain behaviors in classroom. According the teacher candidates observations, Turkish teachers communicate with their students well. However, in some respects, Turkish teachers are less effective than they are. These subjects are making opportunities for students to make self assessment, making group work in the classroom and to support students who have difficulty in understanding the course.

Kaynakça

  • Akduman, G. G. (2006). Aile ve Yakın Çevre İlişkilerinin Çocuk Resimlerine Yansıması. Çoluk Çocuk Dergisi. Nisan.
  • Alkan, C. (2000). Meslek ve Öğretmenlik Mesleği. Editör: V. Sönmez. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul; Kuram, Uygulama ve Araştırma. Ankara: Yavuz Dağıtım.
  • Başaran, İ. E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Bayraktar, Ş. ve Çınar D. (2010) Öğretmen Adaylarının Gözü İle Fen ve Teknoloji Öğretmenleri- nin Etkili Öğretmen Davranışlarını Gerçekleştirme Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 11. Sayı 3. 131-152
  • Büyüköztürk, Ş. (2003) Veri Analizi El Kitabı. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Demirel, Ö. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. 18. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Erdoğan, İ. (2004). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya ili örneği. Atatürk Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 90- 101.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 23. Basım. Ankara: Nobel Yayınları
  • Kavcar, C. (1999). Nitelikli Öğretmen Sorunu. 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu. Ankara: Tekışık Yayıncılık
  • Korkmaz, İ. (2009). Teacher Effectiveness.
  • Küçükoğlu, A. (2007). Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artırmada Öğretmen Yeterlikleri. Editörler: A.S. Saracaloğlu ve H. H. Bahar. Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Avcı Matbaacılık
  • Özbay, Y. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Trabzon: Akademi Kitabevi
  • Öztürk, Ç. (2004). Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 5(2).
  • Pierce, C. (1994). Importance of classroom climate for at risk learners (Electronic Version). Jour- nal of Educational Research. 88 (1). 37-42
  • Senemoğlu, N. (2001). Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen Nitelikleri. 2000 Yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu. Ankara: Tekışık Yayıncılık
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. 21. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Shapiro, S. (1993). Strategies that create a positive classroom climate (Electronic Version). Clea- ring House. 67 (2). 91-97 TDK. (2010).
  • Titrek, O. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Editörler: Ş. Erçetin ve N. Tozlu. Ankara: Pegem A Yayıncılık

TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ETKİLİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINI GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİ

Yıl 2014, Cilt: 22 Sayı: 1, 291 - 304, 15.01.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin etkili öğretmen davranışlarını hangi düzeyde gerçekleştirdiklerini belirlemektir. Türkçe öğretmenlerinin etkili öğretmen davranışını yerine getirme düzeyleri “Okul Deneyimi” dersi alan 147 aday Türkçe öğretmeninin gözlemlerine dayanarak belirlenmiştir. Etkili öğretmenlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri 25 soruluk bir gözlem formu yardımıyla belirlenmiştir. Öğretmen adayları uygulama okullarındaki Türkçe öğretmenlerinin gözlem formunda yer alan 25 davranışı ne sıklıkta gerçekleştirdiklerini işaretlemişlerdir. Aday Türkçe öğretmenlerinin gözlemine göre öğretmenler öğrencileriyle iyi iletişim kurmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin öz değerlendirme yapmalarına fırsat verme, sınıf içi grup çalışması yaptırma ve dersi anlamada zorluk çeken öğrenciye destek olma konularında Türkçe öğretmenlerinin daha az etkin oldukları görülmektedir.

Kaynakça

  • Akduman, G. G. (2006). Aile ve Yakın Çevre İlişkilerinin Çocuk Resimlerine Yansıması. Çoluk Çocuk Dergisi. Nisan.
  • Alkan, C. (2000). Meslek ve Öğretmenlik Mesleği. Editör: V. Sönmez. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul; Kuram, Uygulama ve Araştırma. Ankara: Yavuz Dağıtım.
  • Başaran, İ. E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Bayraktar, Ş. ve Çınar D. (2010) Öğretmen Adaylarının Gözü İle Fen ve Teknoloji Öğretmenleri- nin Etkili Öğretmen Davranışlarını Gerçekleştirme Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 11. Sayı 3. 131-152
  • Büyüköztürk, Ş. (2003) Veri Analizi El Kitabı. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Demirel, Ö. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. 18. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Erdoğan, İ. (2004). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya ili örneği. Atatürk Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 90- 101.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 23. Basım. Ankara: Nobel Yayınları
  • Kavcar, C. (1999). Nitelikli Öğretmen Sorunu. 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu. Ankara: Tekışık Yayıncılık
  • Korkmaz, İ. (2009). Teacher Effectiveness.
  • Küçükoğlu, A. (2007). Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artırmada Öğretmen Yeterlikleri. Editörler: A.S. Saracaloğlu ve H. H. Bahar. Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Avcı Matbaacılık
  • Özbay, Y. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Trabzon: Akademi Kitabevi
  • Öztürk, Ç. (2004). Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 5(2).
  • Pierce, C. (1994). Importance of classroom climate for at risk learners (Electronic Version). Jour- nal of Educational Research. 88 (1). 37-42
  • Senemoğlu, N. (2001). Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen Nitelikleri. 2000 Yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu. Ankara: Tekışık Yayıncılık
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. 21. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Shapiro, S. (1993). Strategies that create a positive classroom climate (Electronic Version). Clea- ring House. 67 (2). 91-97 TDK. (2010).
  • Titrek, O. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Editörler: Ş. Erçetin ve N. Tozlu. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43KZ28TM
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Nazmi Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, N. (2014). THE LEVEL OF TURKISH TEACHERS RELATED TO ACHIEVING EFFECTIVE TEACHER BEHAVIORS. Kastamonu Education Journal, 22(1), 291-304.