BibTex RIS Kaynak Göster

DER FILM ALS EIN TEXT AUS DER SICHT DES HYPERSYSTEMS: EIN TEXTANALYTISCHER VERSUCH EINES SPIELFILMS

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1151 - 1162, 15.07.2016

Öz

Der Text wird heute nicht nur als Dokument gesehen, sondern in verschiedenen Formen als visueller, auditiver als Versand aller Art übertragender Text, bzw. Message verstanden. Aus der textlinguistischen Hinsicht ist ein Foto, ein Bild, Diagramm, Graphik u.a. auch ein Text gesehen und verstanden, denn es gibt eine bestimmte Nachricht und ein Thema. Wenn wir uns in diesem Rahmen schauen, dass der Film mit den Fotos von der Mobilisierung von aufeinanderfolgenden Bildern besteht, ist auch ein Text. In dieser Arbeit wird das Thema “der Film als Text” behandelt, in Bezug auf die Hyper-Text-Systeme dargestellt, wobei einige Filme, wie z.B. “La vita è bela” in diesem Zusammenhang illustriert werden sollen.

Kaynakça

  • Asutay, Hikmet, “Elektronik Yazın Yeni Teknolojilerle Birlikte Yazın Dünyasında Ortaya Çıkan Yeni Yazınsal Tür ve Biçemler”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt Sayı 2 (63-86) Ayata-Şenöz, Canan (2005) “Metindilbilim ve Türkçe” İstanbul:Multilingual Yabancı Dil Yayınları
  • Çiftçi, Ayşe (Danışman: H. Asutay) “Vergleich der Irrealen in den Werken der populären Literatur im Kontext der Türkischen- und Deutschen Kinder- und Jugendliteratur”, Trak- ya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2010.
  • Karadeniz, Ş. (2006): Öğretim Amaçlı Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamlar için
  • Tasarım İpuçları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi Ortmann, Sabrina (2001)”netz literatur projekt. Entwicklung einer neuen Literaturform von bis heute” , berlinerzimmer.de Verlag
  • Yüce, Tuncay (2005) “Sinema ve Edebiyat Türleri Arasında Görülen Etkileşimler”; Zon- guldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt1, Sayı 2, 2005 s.67-74 Değinilen Eserler
  • Uşaklıgil, Ziya Halid (1993) “Aşkı-Memnu” İstanbul: İnkilap Kitabevi İnternet Kaynakları http://www.webhatti.com/edebiyat-turkce/574124-metin-nedir-edebi-metin-nedir- edebi-metinler-ile-bilimsel-metinlerin-farki.html (20.05.2011/ 15.50) http://tr.wikipedia.org/wiki/Charlie_Chaplin http://www.youtube.com/watch?v=nTlUxNzt5Kw&feature=related,(07.05.2011/ 30) http://www.youtube.com/watch?v=ZPpTE6XnaP0&feature=related,(07.05.2011/ 13.45) http://tr.wikipedia.org/wiki/Hayat_G%C3%BCzeldir,( 07.05.2011/ 14.30) http://i239.photobucket.com/albums/ff4/sadecegircom/wira/49555992. jpg,(02,06,2011/15.30)

HİPERSİSTEM AÇISINDAN BİR METİN OLARAK FİLM: “HAYAT GÜZELDİR” FİLMİNE METİN OLARAK BAKIŞ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1151 - 1162, 15.07.2016

Öz

İleti anlamındaki metin günümüzde artık sadece yazılı belgeler değil karşı tarafa bir mesaj ileten görsel, işitsel her türlü gönderim olarak algılanmaktadır. Metindilbilim açısından bir fotoğraf, bir resim de metindir; çünkü belli bir ileti içerir, konusu vardır. Bu da hipersistem yapısıdır. Bu çerçeveden baktığımızda ard arda gelen fotoğrafların hareketlenmesi ile oluşan film de bir metindir. Film metni görüntü, ses, grafik gibi birden fazla farklı yapılardan oluşan bir hipermetin sistemidir. Bu çalışmada bir metin olarak film konusu ele alınmış, hipermetin sistemleri açısından betimlenmiş ve bu bağlamda “Hayat Güzeldir” filmi özelinde örneklendirilmiştir.

Kaynakça

  • Asutay, Hikmet, “Elektronik Yazın Yeni Teknolojilerle Birlikte Yazın Dünyasında Ortaya Çıkan Yeni Yazınsal Tür ve Biçemler”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt Sayı 2 (63-86) Ayata-Şenöz, Canan (2005) “Metindilbilim ve Türkçe” İstanbul:Multilingual Yabancı Dil Yayınları
  • Çiftçi, Ayşe (Danışman: H. Asutay) “Vergleich der Irrealen in den Werken der populären Literatur im Kontext der Türkischen- und Deutschen Kinder- und Jugendliteratur”, Trak- ya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2010.
  • Karadeniz, Ş. (2006): Öğretim Amaçlı Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamlar için
  • Tasarım İpuçları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi Ortmann, Sabrina (2001)”netz literatur projekt. Entwicklung einer neuen Literaturform von bis heute” , berlinerzimmer.de Verlag
  • Yüce, Tuncay (2005) “Sinema ve Edebiyat Türleri Arasında Görülen Etkileşimler”; Zon- guldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt1, Sayı 2, 2005 s.67-74 Değinilen Eserler
  • Uşaklıgil, Ziya Halid (1993) “Aşkı-Memnu” İstanbul: İnkilap Kitabevi İnternet Kaynakları http://www.webhatti.com/edebiyat-turkce/574124-metin-nedir-edebi-metin-nedir- edebi-metinler-ile-bilimsel-metinlerin-farki.html (20.05.2011/ 15.50) http://tr.wikipedia.org/wiki/Charlie_Chaplin http://www.youtube.com/watch?v=nTlUxNzt5Kw&feature=related,(07.05.2011/ 30) http://www.youtube.com/watch?v=ZPpTE6XnaP0&feature=related,(07.05.2011/ 13.45) http://tr.wikipedia.org/wiki/Hayat_G%C3%BCzeldir,( 07.05.2011/ 14.30) http://i239.photobucket.com/albums/ff4/sadecegircom/wira/49555992. jpg,(02,06,2011/15.30)
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43SH36BP
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Hikmet Asutay Bu kişi benim

Aylin Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Asutay, H., & Öztürk, A. (2016). DER FILM ALS EIN TEXT AUS DER SICHT DES HYPERSYSTEMS: EIN TEXTANALYTISCHER VERSUCH EINES SPIELFILMS. Kastamonu Education Journal, 21(3), 1151-1162.