Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of Music Curricula for Primary School for Educable Mentally Retarded Students in Terms of Teachers

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 3, 993 - 1008, 15.05.2017

Öz

act
This study’s primary purpose is to find out the overall condition of elementary
music education for educable mentally retarded children by investigating the convenience and
effectiveness of the elementary music curriculum for the above mentioned students in Turkey.
The universe of this research is the special education and music teachers of music classes in
primary schools for the mentally retarded students. The sample is the 58 teachers that are
sellected from the schools in seven geographic regions of Turkey. A survey has been carried
out to collect the data from the music and special education teachers of the educable mentally
retarded students. The survey form has been sent to find out the teachers opinions about the music curriculum for the educable mentally retarded children. The data that has been gathered
from the survey was analyzed statistically. The results of the research indicates that the students
in the music classes might have trouble in recognising the musical instruments by their sounds,
singing songs, playing music and having information about the music genres.  

Kaynakça

  • Doğan, C. (2011). Türkiye’deki İlköğretim Düzeyindeki Eğitilebilir Zihinsel Engelliler İçin Müzik Eğitiminin Durumu ve Öğretim Programı Model Önerisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eripek, Süleyman (2002). Geri Zekalı Çocuklar. Ataman, A.(Editör). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar: Özel Eğitime Giriş. (11. Basım). Ankara:Karatepe Yayınları.
  • Günalay S., Bakır E., Diniz H., Çeliker Z. ve Özkan D. (2008). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Klavuzu. (1. Basım). Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. (11. Basım). Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri
  • M.E.B. İlköğretim Okulu Orta Düzeyde Öğrenme Yetersizliği (Eğitilebilir) Olan Çocuklar Müzik Dersi Eğitim Programı (2001). Web: http://orgm.meb.gov.tr/ adresinden 17 Ağustos 2009’da alınmıştır.
  • Music (1999). The National Curriculum For England, 16-23. Web:http://curriculum.qcda .gov.uk/uploads/Music%201999%20programme%20of%20study_tcm82060.pdf?return= /key-stages-1-and-2 /subjects/ music/ keystage2/index.aspx %3Freturn%3D/key-stages-1-and-2/subjects/index.aspx 1 Mart 2011’de alınmıştır.
  • Resmi İstatistik Programı Yayını (2009). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2008-2009. (1. Basım). Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • The Arts (2007). New Zealand Curriculum, 20-22. Web: http://nzcurriculum .tki.org.nz/Curriculum-documents/The-New-Zealand-Curriculum/Learning-areas/The-arts/The-arts-curriculum-achievement-objectives 16 Mart 2011 tarihinde alınmıştır.
  • The Arts (2009). The Ontario Curriculum Grades 1-8, 61-147. Web: http://www.edu. gov.on.ca/eng/curriculum/elementary/arts18b09curr.pdf 1 Mart 2011’de alınmıştır.

Eğitilebilir Zihinsel Engelliler İlköğretim Okulu Müzik Dersi Öğretim Programının Öğretmenler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 3, 993 - 1008, 15.05.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı Türkiye’de eğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okullarında
öğrenim gören öğrencilere verilen müzik eğitiminin, uygulanan müzik dersi öğretim programı
açısından durumunu tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki eğitilebilir zihinsel
engelliler ilköğretim okullarında 2008-2009 eğitim-öğretim yılında müzik dersi vermekte olan
özel eğitim sınıf ve müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi yedi coğrafi
bölgedeki okullardan seçilmiş olan 58öğretmendir.Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada
verilerin toplanması için örneklem olarak seçilmiş gruba anket uygulaması yapılmıştır.
Elde edilen verilerin analizleri istatistiksel olarak yapılmıştır. Analiz sonuçları ise tablo ve
grafikler ile gösterilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin öğrencilerin çalgıları kullanış
özelliklerine göre bilme, çalgıların seslerini tanıma, kendi sesini ve çalgı kullanarak müzik
yapma konularını öğrenmekte zorlanabileceği görüşünde oldukları belirlenmiştir. Öğretmenler
ayrıca müzik dersi verdikleri öğrencilerin müzik türleri ile ilgili konuları öğrenirken sorun
yaşayabileceğini de düşünmektedir.

Kaynakça

  • Doğan, C. (2011). Türkiye’deki İlköğretim Düzeyindeki Eğitilebilir Zihinsel Engelliler İçin Müzik Eğitiminin Durumu ve Öğretim Programı Model Önerisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eripek, Süleyman (2002). Geri Zekalı Çocuklar. Ataman, A.(Editör). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar: Özel Eğitime Giriş. (11. Basım). Ankara:Karatepe Yayınları.
  • Günalay S., Bakır E., Diniz H., Çeliker Z. ve Özkan D. (2008). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Klavuzu. (1. Basım). Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. (11. Basım). Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri
  • M.E.B. İlköğretim Okulu Orta Düzeyde Öğrenme Yetersizliği (Eğitilebilir) Olan Çocuklar Müzik Dersi Eğitim Programı (2001). Web: http://orgm.meb.gov.tr/ adresinden 17 Ağustos 2009’da alınmıştır.
  • Music (1999). The National Curriculum For England, 16-23. Web:http://curriculum.qcda .gov.uk/uploads/Music%201999%20programme%20of%20study_tcm82060.pdf?return= /key-stages-1-and-2 /subjects/ music/ keystage2/index.aspx %3Freturn%3D/key-stages-1-and-2/subjects/index.aspx 1 Mart 2011’de alınmıştır.
  • Resmi İstatistik Programı Yayını (2009). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2008-2009. (1. Basım). Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • The Arts (2007). New Zealand Curriculum, 20-22. Web: http://nzcurriculum .tki.org.nz/Curriculum-documents/The-New-Zealand-Curriculum/Learning-areas/The-arts/The-arts-curriculum-achievement-objectives 16 Mart 2011 tarihinde alınmıştır.
  • The Arts (2009). The Ontario Curriculum Grades 1-8, 61-147. Web: http://www.edu. gov.on.ca/eng/curriculum/elementary/arts18b09curr.pdf 1 Mart 2011’de alınmıştır.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Belir Tecimer Bu kişi benim

Ceren Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 13 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tecimer, B., & Doğan, C. (2017). The Evaluation of Music Curricula for Primary School for Educable Mentally Retarded Students in Terms of Teachers. Kastamonu Education Journal, 25(3), 993-1008.