Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenci ve Öğretmen Bakış Açısıyla Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi

Yıl 2019, Cilt: 27 Sayı: 4, 1595 - 1607, 15.07.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3159

Öz

Bu çalışmanın
amacı ortaokul Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersine ilişkin öğretmen ve
öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma örneklemini Ankara’nın merkez
ilçelerinde öğrenim gören 691 öğrenci ile bu ilçelerde görev yapan 28 BT
öğretmeni oluşturmaktadır. Tarama modelinde yapılan bu araştırmada veriler hem
nicel hem de nitel olarak toplanmıştır. Öğrencilerin “problem çözme,
programlama ve özgün ürün geliştirme” standardına diğer standartlara göre düşük
oranda ulaştıkları ve bu konuya daha fazla süre ayrılmasını istedikleri; en
sevdikleri konunun “çoklu ortam uygulamaları”, en sevmediklerinin “donanım”
olduğu; dersin anlatıma dayalı işlenmesinden hoşlanmadıkları, bilgisayarda
uygulama yapmayı sevdikleri; öğrencilerin en çok yazılı sınav ve ders içi
performanslarıyla değerlendirildiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbıyık, C. ve Seferoğlu, S. S. (2012). İlköğretim bilişim teknolojileri dersinin işlenişi: Öğretmen görüş ve uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 405-424. Erişim adresi: http://www.kuyeb.com/pdf/tr/6e0ad076078f15467 69dab52c248f87e22a.pdf Alkan, A. (2009). Bilişim teknolojileri dersinde istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen görüşleri (İlköğretim II. kademe Samsun ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya. Aslan, N. (2014). Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayım-lanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa. Aydın, Ş. (2009). İlköğretim okullarında bilişim teknolojileri dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendi-rilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum. Banoğlu, C. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik yeterlik düzeyleri (Yayımlan-mamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Baran, B., Akpınar, E., Karakoyun, A., Koca, Z. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına ait öğretmen görüş-lerinin incelenmesi. 3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı’nda sunulan bildiri, Ege Üniversitesi, İzmir. Bozkurt, Ş. B. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 69-82. http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler /665243276_05.pdf sayfasından erişilmiştir. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F., (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem yayıncılık. Çelebi Uzgur, B. (2014). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ege bölgesi örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. EBA (2018, 10 Mart). Erişim adresi: http://www.eba.gov.tr/hakkimizda Elçi, A. C. (2015). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamın-da incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana. Eyidoğan, B. (2009). Bilişim teknolojileri dersinin ilköğretimde seçmeli ders olmasına ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Karal, H., Reisoğlu, İ., & Günaydın, E. (2010). İlköğretim bilişim teknolojileri dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(38), 46-64. Erişim adresi: http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=12943&part=1 Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara. Nobel yayıncılık. Kır, H. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknolojileri eğitiminin sorunlarına yaklaşımları: İstanbul örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö., Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşle-ri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45). Kuvan, Ö. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve tükenmişlik düzeyleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya. Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis : an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. Sage Publications. Sayın, Z. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulan bildiri, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın. Seferoğlu, S. S. (2007). İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı: Eleştirel bir bakış ve uygulamada yaşanan sorunlar. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 99-111. Erişim adresi: http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section /1180/Seferoglu.pdf Seferoğlu, S. S. (2009, Şubat). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıları. Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulan bildiri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. Seferoğlu, S. S., & Akbıyık, C. (2009). Bilgisayar öğretmenlerinin bakış açısıyla yönetici ve öğretmen beklentileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(2), 497-514. Erişim adresi: http://ucmaz.home.uludag.edu.tr/PDF/egitim/htmpdf/2009-22(2)/M11.pdf Solmaz, S. (2015). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrendikleri bilgileri diğer derslerde kullanabilme becerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul. Şahna, S. (2012). İlköğretim bilişim teknolojileri dersinde karşılaşılan sorunlar (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversi-tesi, İzmir. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). 192 sayılı İlköğretim okulları haftalık ders çizelgesi. Tebliğler Dergisi, 2575(68), 539-541. Erişim adresi: http://tebligler.meb.gov.tr/index.php/tuem-sayilar/viewcategory/69-2005 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2006). İlköğretim Seçmeli Bilgisayar (1–8. Sınıflar) Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi: http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2010). 75 sayılı İlköğretim okulları haftalık ders çizelgesi. Tebliğler Dergisi, 2635(73), 1539-1545. Erişim adresi: http://tebligler.meb.gov.tr/index.php/tuem-sayilar/viewcategory/74-2010 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2012). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıf-lar) Öğretim Programı. Erişim adresi: http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017a). 78 sayılı Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (5 ve 6. Sınıflar) Öğretim Programı. Tebliğler Dergisi, 2718, 1616. Erişim adresi: http://tebligler.meb.gov.tr/index.php/tuem-sayilar/finish/85-2017/5272-temmuz-ek-2718-2017 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017b). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5 ve 6. Sınıflar). Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=374 Tazıcı, K. (2015). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersine yönelik öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üni-versitesi, Ankara. Timur, B., Yılmaz, Ş. ve İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sistemini kullanmalarına yönelik görüş-leri. Asya Öğretim Dergisi, 5(1), 44-54. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/aji/issue/31255/340400 Tomei, L. A. (2005). Taxonomy for the technology domain. USA. Information Science Publishing. Topu, F. B. (2010). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin okullarındaki rolleri, beklentiler ve karşılaşılan problemler: Erzurum ili örne-ği. (Yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum. Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/27a.abdullah_turker_.pdf Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 278-296. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/228043 Yaprak, M. (2009). İlköğretim okullarında çalışan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin dersin öğretiminde karşılaştıkları sorunlar: Şanlıurfa ili örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep. Yecan, E., Özçınar, H. ve Tanyeri, T. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görsel programlama öğretimi deneyimleri. İlköğretim Online, 16(1), 377-393. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2017.80833 Yeşiltepe, G. M. (2012). İlköğretim bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleğe yönelik sorunları, bu sorunların nedenleri ve çözüm önerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Yılmaz Tanataş, D. (2010). İlköğretim seçmeli bilişim teknolojileri dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüş-leri (Malatya ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.

Information Technologies and Software Courses Through the Perspectives of Students and Teachers

Yıl 2019, Cilt: 27 Sayı: 4, 1595 - 1607, 15.07.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3159

Öz

This
study aims to determine the opinions of students and teachers on Information
Technologies and Software courses (ITS). Secondary school students (691) in the
central districts of Ankara and Information Technologies teachers (28) employed
in the districts participated in this survey study. The data have been
collected through a questionnaire developed by researchers and open-ended
questions. In the analysis of quantitative data frequency and percentage, as
for qualitative data content analysis have been employed. The results suggest
that in the ITS lesson, students regard themselves as less competent in the
standard of “problem solving, programming and original product development”.
The subject students like most is “multi-media applications” and the subject
they like least is “hardware”. Students do not like the lessons based on
instructions but implementation. As the means of assessment, written exams and
performance evaluations are used most. 

Kaynakça

  • Akbıyık, C. ve Seferoğlu, S. S. (2012). İlköğretim bilişim teknolojileri dersinin işlenişi: Öğretmen görüş ve uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 405-424. Erişim adresi: http://www.kuyeb.com/pdf/tr/6e0ad076078f15467 69dab52c248f87e22a.pdf Alkan, A. (2009). Bilişim teknolojileri dersinde istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen görüşleri (İlköğretim II. kademe Samsun ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya. Aslan, N. (2014). Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayım-lanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa. Aydın, Ş. (2009). İlköğretim okullarında bilişim teknolojileri dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendi-rilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum. Banoğlu, C. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik yeterlik düzeyleri (Yayımlan-mamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Baran, B., Akpınar, E., Karakoyun, A., Koca, Z. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına ait öğretmen görüş-lerinin incelenmesi. 3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı’nda sunulan bildiri, Ege Üniversitesi, İzmir. Bozkurt, Ş. B. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 69-82. http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler /665243276_05.pdf sayfasından erişilmiştir. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F., (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem yayıncılık. Çelebi Uzgur, B. (2014). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ege bölgesi örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. EBA (2018, 10 Mart). Erişim adresi: http://www.eba.gov.tr/hakkimizda Elçi, A. C. (2015). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamın-da incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana. Eyidoğan, B. (2009). Bilişim teknolojileri dersinin ilköğretimde seçmeli ders olmasına ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Karal, H., Reisoğlu, İ., & Günaydın, E. (2010). İlköğretim bilişim teknolojileri dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(38), 46-64. Erişim adresi: http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=12943&part=1 Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara. Nobel yayıncılık. Kır, H. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknolojileri eğitiminin sorunlarına yaklaşımları: İstanbul örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö., Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşle-ri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45). Kuvan, Ö. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve tükenmişlik düzeyleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya. Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis : an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. Sage Publications. Sayın, Z. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulan bildiri, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın. Seferoğlu, S. S. (2007). İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı: Eleştirel bir bakış ve uygulamada yaşanan sorunlar. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 99-111. Erişim adresi: http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/3298/course/section /1180/Seferoglu.pdf Seferoğlu, S. S. (2009, Şubat). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıları. Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulan bildiri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. Seferoğlu, S. S., & Akbıyık, C. (2009). Bilgisayar öğretmenlerinin bakış açısıyla yönetici ve öğretmen beklentileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(2), 497-514. Erişim adresi: http://ucmaz.home.uludag.edu.tr/PDF/egitim/htmpdf/2009-22(2)/M11.pdf Solmaz, S. (2015). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrendikleri bilgileri diğer derslerde kullanabilme becerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul. Şahna, S. (2012). İlköğretim bilişim teknolojileri dersinde karşılaşılan sorunlar (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversi-tesi, İzmir. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). 192 sayılı İlköğretim okulları haftalık ders çizelgesi. Tebliğler Dergisi, 2575(68), 539-541. Erişim adresi: http://tebligler.meb.gov.tr/index.php/tuem-sayilar/viewcategory/69-2005 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2006). İlköğretim Seçmeli Bilgisayar (1–8. Sınıflar) Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi: http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2010). 75 sayılı İlköğretim okulları haftalık ders çizelgesi. Tebliğler Dergisi, 2635(73), 1539-1545. Erişim adresi: http://tebligler.meb.gov.tr/index.php/tuem-sayilar/viewcategory/74-2010 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2012). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıf-lar) Öğretim Programı. Erişim adresi: http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017a). 78 sayılı Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (5 ve 6. Sınıflar) Öğretim Programı. Tebliğler Dergisi, 2718, 1616. Erişim adresi: http://tebligler.meb.gov.tr/index.php/tuem-sayilar/finish/85-2017/5272-temmuz-ek-2718-2017 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017b). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5 ve 6. Sınıflar). Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=374 Tazıcı, K. (2015). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersine yönelik öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üni-versitesi, Ankara. Timur, B., Yılmaz, Ş. ve İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sistemini kullanmalarına yönelik görüş-leri. Asya Öğretim Dergisi, 5(1), 44-54. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/aji/issue/31255/340400 Tomei, L. A. (2005). Taxonomy for the technology domain. USA. Information Science Publishing. Topu, F. B. (2010). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin okullarındaki rolleri, beklentiler ve karşılaşılan problemler: Erzurum ili örne-ği. (Yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum. Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/27a.abdullah_turker_.pdf Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 278-296. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/228043 Yaprak, M. (2009). İlköğretim okullarında çalışan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin dersin öğretiminde karşılaştıkları sorunlar: Şanlıurfa ili örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep. Yecan, E., Özçınar, H. ve Tanyeri, T. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görsel programlama öğretimi deneyimleri. İlköğretim Online, 16(1), 377-393. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2017.80833 Yeşiltepe, G. M. (2012). İlköğretim bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleğe yönelik sorunları, bu sorunların nedenleri ve çözüm önerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Yılmaz Tanataş, D. (2010). İlköğretim seçmeli bilişim teknolojileri dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüş-leri (Malatya ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ayşegül Sarıkoz Bu kişi benim 0000-0002-5939-8725

Gülgün Bangir Alpan 0000-0003-4652-7652

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 21 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sarıkoz, A., & Bangir Alpan, G. (2019). Öğrenci ve Öğretmen Bakış Açısıyla Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1595-1607. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3159