Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERDE BÜYÜK VERİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 52 - 62, 30.06.2016

Öz








Büyük veri, özellikle 2000’li yıllardaki bilgi patlaması sonrası ortaya çıkan bir kavramdır.
Yaşadığımız dünyada, bireylere, şirketlere, ekonomilere, ülkelere ait veriler, kayıtlar vb.
her an yeniden ve hızla üretilmeye devam edilmektedir. İşletmeler bu yeni ve yüklü
miktardaki veriye kayıtsız kalamazlar. Aksine topladıkları veriyi, müşterilerine ve
çalışanlarına değer yaratacak şekilde kullanmak zorundadırlar. Bu çalışmada teorik
olarak b
üyük verinin tanımlanması, işletmeleri büyük veri ile ilgili nelerin beklediğinin
k
ısaca ifade edilmesi amaçlanmaktadır. 




Kaynakça

  • Barton, D. – Court, D. (2012). Making Advanced Analytics Work for You, Harvard Business Review, https://hbr.org/2012/10/making-advanced-analytics-work-for-you
  • Brown B. - Chui M. - Manyika J. (2011). Are You Ready for the Era of Big Data, McKinsey Quarterly, (October).
  • Davenport, T. (2013). Big Data Executive Survey 2013, The State of Big Data in the Large Corporate World.
  • Davenport, T. (2014). Big Data @ Work, (Çev: M. Çavdar), Türk Hava Yolları Yayınları, İstanbul.
  • Gantz, J. - Reinsel, D. (2012). The Digital Universe in 2020: Big Data, Bigger Digital Shadows, and Biggest Growth in the Far East.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasin Çakırel

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakırel, Y. (2016). İŞLETMELERDE BÜYÜK VERİ. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 52-62.