Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE CUSTOMER SATISFACTORY FACTORS USING GEOTHERMAL ENERGY: AN EXAMPLE ÇİTGÖL MUNICIPALITY

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 4, 8 - 15, 15.12.2017

Öz








Objectives: This study was conducted to determine the level of satisfaction and effective factors related to
consumers' use of geothermal energy. Although there are many studies in the literature about geothermal
energy applications, which are an interdisciplinary study area, there are not enough studies to measure
customer satisfaction using geothermal energy.


Methods: For this purpose, a total of 496 subscribers receiving geothermal service within the boundaries of
Çitgöl municipality in Kütahya and Kütahya provinces collected questionnaire survey data. Data collected
were subjected to reliability analysis using IBM SPSS Statistics Version 24 and Cronbach's Alpha value was
0.713.


Results: The Kaiser-Meyer-Orkin test was performed to determine if the scale was appropriate for factor
analysis and the BMD value was found to be 58%. This suggests that the scale is appropriate for factor
analysis. Factor analysis revealed that there were 5 factors in the scale, and the factors detected reflected
74% of the variance of the scale. These results statistically validate the validity and reliability of the study.
The findings indicate the factors affecting customer satisfaction in the use of geothermal energy. 




Kaynakça

  • Bertani, R. (2015). “Geothermal Power Generetaion İn The World 2010-2014 Update Repot”, Proceedings World Geothermal Congress 2015 Melbourne, Australia, 19-25 April.
  • Hair, J.F., Marko, S., Christian, M.R., Jeannette, A.M. (2012). An Assessment of the Use of Partial Least Squares Structural Equation Modeling in Marketing Research. Journal of the Academy of Marketing Science 40(3), 414-433.
  • Kaya, M.N., Aksoy, M.H., Kose, F. (2017). Renewable Energy in Turkey: Potential, Current Status and Future Aspects, Annals of Faculty Engineering Hunedoara. International Journal of Engineering, http://annals.fih.upt.ro/pdf-full/2017/ANNALS-2017-1-09.pdf Erişim Tarihi; 17.08.2017.
  • Naumann, E. (1995). Creating Customer Value: The Path to Sustainable Competitive Advantage. Thomson Executive Press, Idaho, USA.
  • Naumann, E., Jackson, D.W., Rosenbaum, M.S. (2001). How to Implement a Customer Satisfaction Program. Business Horizons, January-February, 37-46.
  • Ökmen, M. (1964). Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Jeotermal Isıtma Hizmeti Uygulamaları. Yerel Yönetim Yazıları-II: Uygulama, Nobel Yayınları.

JEOTERMAL ENERJİ KULLANIMINDA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ ÇİTGÖL BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 4, 8 - 15, 15.12.2017

Öz








Amaç: Bu çalışma tüketicilerin jeotermal enerji kullanımı ile ilgili memnuniyet düzeyleri ve etkili faktörlerin
belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Disiplinlerarası bir çalışma alanı olan jeotermal enerji uygulamalarında
literatürde pek çok çalışma olmasına rağmen jeotermal enerji kullanan müşteri memnuniyetinin ölçülmesine
yönelik çalışmalar yok denecek kadar azdır.


Yöntem: Bu amaçla Türkiye’de, Kütahya ili, Çitgöl Belde sınırları içerisinde jeotermal hizmet alan abone ile
yüzyüze anket yolu veri toplanmıştır. Toplanan veriler veriler IBM SPSS Statistics Versiyon24 kullanarak
güvenilirlik analizine tabi tutulmuş ve Cronbach's Alpha değeri 0,713 çıkmıştır.


Bulgular: Ölçeğin faktör analizine uygun olup olmadığını anlamak için Kaiser-Meyer-Orkin testi yapılıp KMO
değeri % 58 bulunmuştur. Bu da ölçeğin faktör analizine uygun olduğunu göstermektedir. Yapılan faktör
analizinde ölçekten 5 adet faktör bulunduğu tespit edilmiş, tespit edilen faktörler ölçeğin varyansının %
74’sını yansıtmaktadır. Bu sonuçlar çalışmanın geçerliliğini ve güvenilirliğin istatistiksel olarak ispat
etmektedir. Bulgular jeotermal enerji kullanımında müşteri memnuniyetini etkileyen faktörleri ifade
etmektedir. 




Kaynakça

  • Bertani, R. (2015). “Geothermal Power Generetaion İn The World 2010-2014 Update Repot”, Proceedings World Geothermal Congress 2015 Melbourne, Australia, 19-25 April.
  • Hair, J.F., Marko, S., Christian, M.R., Jeannette, A.M. (2012). An Assessment of the Use of Partial Least Squares Structural Equation Modeling in Marketing Research. Journal of the Academy of Marketing Science 40(3), 414-433.
  • Kaya, M.N., Aksoy, M.H., Kose, F. (2017). Renewable Energy in Turkey: Potential, Current Status and Future Aspects, Annals of Faculty Engineering Hunedoara. International Journal of Engineering, http://annals.fih.upt.ro/pdf-full/2017/ANNALS-2017-1-09.pdf Erişim Tarihi; 17.08.2017.
  • Naumann, E. (1995). Creating Customer Value: The Path to Sustainable Competitive Advantage. Thomson Executive Press, Idaho, USA.
  • Naumann, E., Jackson, D.W., Rosenbaum, M.S. (2001). How to Implement a Customer Satisfaction Program. Business Horizons, January-February, 37-46.
  • Ökmen, M. (1964). Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Jeotermal Isıtma Hizmeti Uygulamaları. Yerel Yönetim Yazıları-II: Uygulama, Nobel Yayınları.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kudret Armağan Bu kişi benim

Canan Armağan

Mustafa Baysal

Şükrü Kitiş

Nurullah Kıratlı

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Armağan, K., Armağan, C., Baysal, M., Kitiş, Ş., vd. (2017). JEOTERMAL ENERJİ KULLANIMINDA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ ÇİTGÖL BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4), 8-15.