BibTex RIS Kaynak Göster

The Compliance Level of Primary and High School Teachers to Classroom Management Principles According to Student’s Views

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 3, 419 - 446, 01.04.2013

Öz

Main purpose of this study is to determine the level of secondary and high school teachers' conformity with classroom management principles. In this study, descriptive statistical method was used. The working group was consisted of 586 students chosen randomly from the 6th, 7th and 8th grade at 3 secondary schools and 9th, 10th, and 11th,12th grade at 3 high schools in Maltepe Township in istanbul. The data were analyzed with percentage, frequency, arithmetic means and t-test. According to students' views,teachers comply with classroom management principles at “moderate” level. Although they are expected to conform with classroom management principles fully, it was found out that they conformed to them at moderate level. While there was significant difference in “school” variable, no difference was found in “gender” variable. It is recommended that teachers should be made more proficient in applying classroom management principles by means of in-service training and pre-service education.

Kaynakça

  • Aksu, F. (1997). Öğretmenlerin sınıf yönetimindeki etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, İzmit.
  • Akyol, H. (2000). Olumlu öğrenmeye uygun bir ortam oluşturma. İçinde L. Küçükahmet, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 175-194). Ankara: Nobel.
  • Arslantaş, Y. (1998). Sınıf yönetiminde öğretmen iletişim becerilerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, , Bolu.
  • Atay, D. Y. (2003). Öğretmen eğitiminin değişen yüzü. Ankara: Nobel.
  • Atherley, M. (2006). Motivating students. (A. Keskin, Çev.) http: //de. essortment. com/ motivatingstude_ rbsm. htm. Erişim Tarihi: 22.12.2006
  • Aydın, A. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
  • Aytekin, H. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. İçinde L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (ss.71-80). Ankara: Nobel.
  • Baloğlu, N. (1998). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki planlama yeterlikleri hakkında ilköğretim müfettişlerinin görüşleri. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya.
  • Başar, H. (1998). Sınıf yönetimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Başar, H. (2006). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
  • Başaran, İ. E. (1993). Eğitim yönetimi. Ankara: Gül.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (Çev. D. A. Özçelik). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Bolat, F. (2002). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde davranışsal yeterliliklerinin öğrencilerce değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Breen, R., & Lindsay, R. (2002). different disciplines require different motivations for student . Research in Higher Education, 43(6) 1-33.
  • Bursalıoğlu, Z. (1987). Eğitim yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. No:107.
  • Büyükkaragöz, S. S. ve Çivi, C. (1996). Genel öğretim metodları. İstanbul: Öz Eğitim.
  • Cathell, R. B., & Baggaley, A. R. (1960). The salient variable similarity index for factormatching. British Journnal of Statistics in Psychology, 13, 33-46.
  • Çakmak, M. (2000). Sınıf ortami ve grup etkileşimi. İçinde L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 27-45). Ankara: Nobel.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları . Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirbolat, A. (2000). Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. İçinde L. Küçükahmet, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 27-48). Ankara: Nobel.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri. Öğretme sanati. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Demirtaş, H. (2005). Sınıf yönetiminin temelleri. İçinde H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi (ss. 1-32). Ankara: Anı.
  • Demirtaş, Z. ve Kahveci, C. (2010). Öğrenci algılarına göre 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 18Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım.
  • Erden, M. (2005). Sınıf yönetimi. İstanbul: Epsilon.
  • Erden, M. (2009). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş.
  • Gibson, R. L., & Mitchell, M. H. (1990). Introductionto Counseling and Guidance . New York: MacMillan Pub. Comp.
  • Gündüz, Y. (2001). Öğretmenlerin sınıf yönetimindeki yeterlilikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Hoffmann, C. K. (2001). Arranging the physical environment of the classroom to support teaching/learning, series on highly effective practices-classroom environments , Newyork. 1-5.
  • İlgar, L. (2000). Eğitim yönetimi okul yönetimi sınıf yönetimi. İstanbul: Beta.
  • Karakoç, H. S. (1998). Çanakkale ili ilköğretim kurumları öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlilikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kindsvatter, R., Wilen, W., & Ishler, M. (1996). Dynamics of effective teaching (3rd. ed.) White Plains, NY: Longman.
  • Korkmaz, N. (2007). İlköğretim okullarında etkili sınıf yönetiminde öğretmen davranışlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Laut, J. (1999). Classroom Management: Beliefs of Pre-Service Teacher and Classroom Teachers Concerning Classroom Management Styles . Paper presented at the Fall Teachers Education Conference, Charleston, SC.
  • Lippman, P. C. (2006). The L-shaped classroom: a pattern for promoting learning. DesignShare: The International Forum for Innovative Schools. http://www.designshare.com/articles/article.asp?article=100 web adresinden 14 Temmuz 2006 tarihinde edinilmiştir.
  • Manning, L. M., & Butcher, T, K.(2006). Classroom management for middle and secondary schools. London: Prentice Hall.
  • Martin, N. K., & Baldwin, B. (1993, November). An examination of the construct validity of the inventory of classroom management style. Paper presented at the meeting of the Mid-South Educational Research Association , New Orleans, LA. (ERIC # ED365723).
  • Michelson, W. (2003). Meeting the challenges of larger classes. Educational Advisory Commitee . Faculty of Arts and Science, Toronto, 1-8.
  • Miller, P. W. (2004). Classroom configuration. An illustrated review for teachers. Mitchem, J. K. (2005). Be proactive: Including students with challenging behaviorin your classroom. Intervention in School and Clinic, 40(3), 1881
  • Nacino-Brown, R., Oke, F. E., & Brown D. P. (1982). Curriculum and instruction. Hong Kong: The Macmillan Press.
  • Neale, M. N., & Liebert R.M. (1980). Science and behavior: an introduction to methods of research . London: Prentice-Hall.
  • Ök, M., Göde, O. ve Alkan, V. (2000). İlköğretimde öğretmen-öğrenci etkileşimine sınıf yönetimi kurallarının etkisi. Milli Eğitim Dergisi, (145), 20Özden, Y. (1999). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem.
  • Sarıtaş, M. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. İçinde L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 47-90). Ankara: Nobel.
  • Savage, T. V. (1999). Teaching self control through management and discipline. Boston: Allyn and Bacon.
  • Selçuk, Z. (2000). Okul deneyimi ve uygulama. Ankara: Stat Ofset.
  • Sobel, D.M., Basile, C., Powell, R., Bryan, C., & Green, D. (2001). Classroom management performance based assessment (PBA). Initial Professional Teacher Education Program, University of Colorado Denver.
  • Stewart, S. C., & Evans, W. H. (1997). Setting the stage for success: assessing the instructional environment. Preventing School Failure, 41(2), 53-56.
  • Şahin, A. E. (2004). Meslek ve öğretmenlik. İçinde V. Sönmez (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (ss. 261-306). Ankara: Anı.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel.
  • Tezcan, M. (1994). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Weinstein, C. S. (1992). Designing the instructional environment: Focus on seating . Bloomington, In: Proceedings of Selected Research and Development Presentations at the Convention of the Association for Educational Communications and Technology. Series on Highly Effective Practices-Classroom Environment (ERIC Document Reproduction Service No. ED 348 039).
  • Yalçın, G. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde gösterdikleri davranışların demokratikliğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Bilim uzmanlığı tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya. Received: 19/11/2012 Revision received: 10/04/2013
  • Second revision received: 27/05/2013 Approved: 31/05/2013

Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 3, 419 - 446, 01.04.2013

Öz

Bu çalısmanın amacı, ilk ve ortaöğretim okullarında çalısan öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeylerini belirlemektir. Arastırmada, tarama modeli kullanılmıstır. Arastırmanın çalısma grubunu, 2010-2011 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepe İlçesinde bulunan ve seçkisiz olarak belirlenen üç ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında eğitim öğretim gören öğrenciler ile üç ortaöğretim okulunun 9, 10, 11 ve 12.sınıflarında eğitim öğretim gören 586 öğrenci olusturmaktadır. Ölçekle elde edilen veriler yüzde, frekans, ortalama, t testi ile çözümlenmistir. Öğrenci görüslerine göre,öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine genel olarak “orta” düzeyde uydukları görülmüstür. Öğretmenlerden sınıf yönetimi ilkelerine çoğunlukla uymaları beklenirken,bu ilkelere orta düzeyde uymuslardır. Öğrenci görüsleri arasında okul türü değiskenine göre anlamlı farklılıklar bulunurken, cinsiyet değiskenine göre anlamlı farklılıklar bulunamamıstır. Öğretmenler, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim yoluyla, sınıf yönetimi ilkeleri ve bu ilkelere uygun davranısta bulunma konusunda yeterli hale getirilmelidirler.

Kaynakça

  • Aksu, F. (1997). Öğretmenlerin sınıf yönetimindeki etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, İzmit.
  • Akyol, H. (2000). Olumlu öğrenmeye uygun bir ortam oluşturma. İçinde L. Küçükahmet, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 175-194). Ankara: Nobel.
  • Arslantaş, Y. (1998). Sınıf yönetiminde öğretmen iletişim becerilerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, , Bolu.
  • Atay, D. Y. (2003). Öğretmen eğitiminin değişen yüzü. Ankara: Nobel.
  • Atherley, M. (2006). Motivating students. (A. Keskin, Çev.) http: //de. essortment. com/ motivatingstude_ rbsm. htm. Erişim Tarihi: 22.12.2006
  • Aydın, A. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
  • Aytekin, H. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. İçinde L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (ss.71-80). Ankara: Nobel.
  • Baloğlu, N. (1998). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki planlama yeterlikleri hakkında ilköğretim müfettişlerinin görüşleri. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya.
  • Başar, H. (1998). Sınıf yönetimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Başar, H. (2006). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
  • Başaran, İ. E. (1993). Eğitim yönetimi. Ankara: Gül.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (Çev. D. A. Özçelik). İstanbul: Milli Eğitim Yayınları.
  • Bolat, F. (2002). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde davranışsal yeterliliklerinin öğrencilerce değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Breen, R., & Lindsay, R. (2002). different disciplines require different motivations for student . Research in Higher Education, 43(6) 1-33.
  • Bursalıoğlu, Z. (1987). Eğitim yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. No:107.
  • Büyükkaragöz, S. S. ve Çivi, C. (1996). Genel öğretim metodları. İstanbul: Öz Eğitim.
  • Cathell, R. B., & Baggaley, A. R. (1960). The salient variable similarity index for factormatching. British Journnal of Statistics in Psychology, 13, 33-46.
  • Çakmak, M. (2000). Sınıf ortami ve grup etkileşimi. İçinde L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 27-45). Ankara: Nobel.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları . Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirbolat, A. (2000). Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. İçinde L. Küçükahmet, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 27-48). Ankara: Nobel.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri. Öğretme sanati. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Demirtaş, H. (2005). Sınıf yönetiminin temelleri. İçinde H. Kıran (Ed.), Etkili sınıf yönetimi (ss. 1-32). Ankara: Anı.
  • Demirtaş, Z. ve Kahveci, C. (2010). Öğrenci algılarına göre 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 18Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım.
  • Erden, M. (2005). Sınıf yönetimi. İstanbul: Epsilon.
  • Erden, M. (2009). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş.
  • Gibson, R. L., & Mitchell, M. H. (1990). Introductionto Counseling and Guidance . New York: MacMillan Pub. Comp.
  • Gündüz, Y. (2001). Öğretmenlerin sınıf yönetimindeki yeterlilikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Hoffmann, C. K. (2001). Arranging the physical environment of the classroom to support teaching/learning, series on highly effective practices-classroom environments , Newyork. 1-5.
  • İlgar, L. (2000). Eğitim yönetimi okul yönetimi sınıf yönetimi. İstanbul: Beta.
  • Karakoç, H. S. (1998). Çanakkale ili ilköğretim kurumları öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlilikleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kindsvatter, R., Wilen, W., & Ishler, M. (1996). Dynamics of effective teaching (3rd. ed.) White Plains, NY: Longman.
  • Korkmaz, N. (2007). İlköğretim okullarında etkili sınıf yönetiminde öğretmen davranışlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Laut, J. (1999). Classroom Management: Beliefs of Pre-Service Teacher and Classroom Teachers Concerning Classroom Management Styles . Paper presented at the Fall Teachers Education Conference, Charleston, SC.
  • Lippman, P. C. (2006). The L-shaped classroom: a pattern for promoting learning. DesignShare: The International Forum for Innovative Schools. http://www.designshare.com/articles/article.asp?article=100 web adresinden 14 Temmuz 2006 tarihinde edinilmiştir.
  • Manning, L. M., & Butcher, T, K.(2006). Classroom management for middle and secondary schools. London: Prentice Hall.
  • Martin, N. K., & Baldwin, B. (1993, November). An examination of the construct validity of the inventory of classroom management style. Paper presented at the meeting of the Mid-South Educational Research Association , New Orleans, LA. (ERIC # ED365723).
  • Michelson, W. (2003). Meeting the challenges of larger classes. Educational Advisory Commitee . Faculty of Arts and Science, Toronto, 1-8.
  • Miller, P. W. (2004). Classroom configuration. An illustrated review for teachers. Mitchem, J. K. (2005). Be proactive: Including students with challenging behaviorin your classroom. Intervention in School and Clinic, 40(3), 1881
  • Nacino-Brown, R., Oke, F. E., & Brown D. P. (1982). Curriculum and instruction. Hong Kong: The Macmillan Press.
  • Neale, M. N., & Liebert R.M. (1980). Science and behavior: an introduction to methods of research . London: Prentice-Hall.
  • Ök, M., Göde, O. ve Alkan, V. (2000). İlköğretimde öğretmen-öğrenci etkileşimine sınıf yönetimi kurallarının etkisi. Milli Eğitim Dergisi, (145), 20Özden, Y. (1999). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem.
  • Sarıtaş, M. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. İçinde L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (ss. 47-90). Ankara: Nobel.
  • Savage, T. V. (1999). Teaching self control through management and discipline. Boston: Allyn and Bacon.
  • Selçuk, Z. (2000). Okul deneyimi ve uygulama. Ankara: Stat Ofset.
  • Sobel, D.M., Basile, C., Powell, R., Bryan, C., & Green, D. (2001). Classroom management performance based assessment (PBA). Initial Professional Teacher Education Program, University of Colorado Denver.
  • Stewart, S. C., & Evans, W. H. (1997). Setting the stage for success: assessing the instructional environment. Preventing School Failure, 41(2), 53-56.
  • Şahin, A. E. (2004). Meslek ve öğretmenlik. İçinde V. Sönmez (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş (ss. 261-306). Ankara: Anı.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel.
  • Tezcan, M. (1994). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Weinstein, C. S. (1992). Designing the instructional environment: Focus on seating . Bloomington, In: Proceedings of Selected Research and Development Presentations at the Convention of the Association for Educational Communications and Technology. Series on Highly Effective Practices-Classroom Environment (ERIC Document Reproduction Service No. ED 348 039).
  • Yalçın, G. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetiminde gösterdikleri davranışların demokratikliğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Bilim uzmanlığı tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya. Received: 19/11/2012 Revision received: 10/04/2013
  • Second revision received: 27/05/2013 Approved: 31/05/2013
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Gündüz Bu kişi benim

Ertuğ Can Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gündüz, Y., & Can, E. (2013). Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 419-446.
AMA Gündüz Y, Can E. Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 2013;3(3):419-446.
Chicago Gündüz, Yüksel, ve Ertuğ Can. “Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim Ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 3, sy. 3 (Nisan 2013): 419-46.
EndNote Gündüz Y, Can E (01 Nisan 2013) Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 3 3 419–446.
IEEE Y. Gündüz ve E. Can, “Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 3, sy. 3, ss. 419–446, 2013.
ISNAD Gündüz, Yüksel - Can, Ertuğ. “Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim Ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 3/3 (Nisan 2013), 419-446.
JAMA Gündüz Y, Can E. Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2013;3:419–446.
MLA Gündüz, Yüksel ve Ertuğ Can. “Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim Ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 3, sy. 3, 2013, ss. 419-46.
Vancouver Gündüz Y, Can E. Öğrenci Görüslerine Göre İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Dlkelerine Uyma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2013;3(3):419-46.