Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Pedagogical Proficiency Program’s Efficiency According to Students’ Views

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 63 - 74, 11.08.2015

Öz

The aim of this study is to determine the problems in pedagogical proficiency program, to have an idea about the program’s efficiency and to provide information for improving efficacy level of possible future pedagogical proficiency programs. Qualitative approach was used as research method. 94 out of 200 candidate teachers who were attending Uşak University Pedagogical Proficiency Program participated in this study. There were 43 men and 51 women participants. The candidate teachers were given open ended questions and their answers were analysed by content analysis. Most of the participants find the program efficient enough. The most remarkable problem about the program is the lectures aren’t held with the relevant department’s lecturers who are expert on the subjects of the program. Other complaints were about not starting the program on time, not making announcements on time and the difficulty of getting in touch with the authorities. Participants also state that years after graduation they have both financial hardships and timing problems by attending such a program from different provinces. It is mostly emphasized that this program will be more efficient if it is given in undergraduate years

Kaynakça

  • Aydın, A. (1998). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması ve Öğretmen Yetiştirme Sorunu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4 (3), 275-286.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik Mi? Nicelik Mi?.Yükse- köğretim ve Bilim Dergisi (Journal of Higher Education and Science), 1 (1), 36-38.
  • Duman, T. (2011). Öğretmen Yetiştirme Alanındaki Uygulamalar Ve Gelişmeler. Eğitim Bilimine Giriş. (Edt: M. Ç. Özdemir). Ankara: Pegem Akademi, 325-343.
  • Dündar, H ve Karaca, E.T. (2013). Formasyon Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Programına İliş- kin Sahip Oldukları Metaforlar. G.Ü. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 30, 19-30.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet Döneminde Dal Öğretmeni Yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2).
  • Kırbıyık, H. (1998). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4 (3), 271-273.
  • Memduhoğulu, H. B. ve Topsakal, C. (2008). Öğrenci Ve Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Niteliği Ve Programlarda Yaşanan Sorunlar. Ege Eğitim Dergisi,2008 (9) 1: 95–129.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Qualitative Data Analysis: A Source Book of New Met- hods. BervelyHills, C. A.:Sage.
  • Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Seta analiz. Siyaset, Eko- nomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, (1): 1-26.
  • Uygun, S. (2006). Cumhuriyet Döneminde Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Tarihsel Analizi. Ortaöğretimde Yeniden Yapılandırma Sempozyumu. (20-22 Aralık 2004) 596- 602, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Wolcott, H. F. (1994). Transforming Qualitative Data: Description, Analysis, And Interpretation. London: Sage.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 8 (8), 1421-1429.
  • Yüksel, S. (2011). Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinin Öğretmen Yetiştirme Sistemine İliş- kin Düşünceleri (Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri- Educational Sciences: Theory & Practice. 11 (1), 179-198.
  • http://pedagojikformasyon.nedir.com/ (erişim tarihi:25 Ocak 2015).

PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKASI PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 63 - 74, 11.08.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, formasyon sertifikası programında karşılaşılan sorunları belirlemek, programın etkililiği hakkında fikir edinmek ve gelecek yıllarda olası formasyon programlarının yararlılık düzeyini arttırmak amacıyla bilgi sağlamaktır. Araştırma modeli olarak nitel yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yürütülen formasyon programına devam eden 200 öğretmen adayından 94’ü katılmıştır. Katılımcıların 43’ü erkek, 51’i kadındır. Öğretmen adaylarına sorular açık uçlu olarak verilmiş ve cevaplarını yazmaları istenmiş ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Katılımcıların çoğu programı genel olarak etkili bulmaktadır. Yürütülen formasyon programında en çok dikkat çeken sorun ise derslere o alanda uzman olan öğretim üyelerinin girmediğidir. Diğer bir husus ise programın zamanında başlatılamadığı, duyuruların zamanında yapılamadığı ve yetkili birine ulaşmakta sorun yaşadıklarıdır. Katılımcılar, mezun olduktan yıllar sonra böyle bir programa farklı illerden gelip katılarak hem maddi hem de zaman sorunu yaşadıklarını dile getirmektedirler.
Programın lisans yıllarında verilmesinin daha etkili olacağı yönündeki öneri en çok vurgulanan öneridir.

Kaynakça

  • Aydın, A. (1998). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması ve Öğretmen Yetiştirme Sorunu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4 (3), 275-286.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik Mi? Nicelik Mi?.Yükse- köğretim ve Bilim Dergisi (Journal of Higher Education and Science), 1 (1), 36-38.
  • Duman, T. (2011). Öğretmen Yetiştirme Alanındaki Uygulamalar Ve Gelişmeler. Eğitim Bilimine Giriş. (Edt: M. Ç. Özdemir). Ankara: Pegem Akademi, 325-343.
  • Dündar, H ve Karaca, E.T. (2013). Formasyon Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Programına İliş- kin Sahip Oldukları Metaforlar. G.Ü. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 30, 19-30.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet Döneminde Dal Öğretmeni Yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2).
  • Kırbıyık, H. (1998). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4 (3), 271-273.
  • Memduhoğulu, H. B. ve Topsakal, C. (2008). Öğrenci Ve Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Niteliği Ve Programlarda Yaşanan Sorunlar. Ege Eğitim Dergisi,2008 (9) 1: 95–129.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Qualitative Data Analysis: A Source Book of New Met- hods. BervelyHills, C. A.:Sage.
  • Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Seta analiz. Siyaset, Eko- nomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, (1): 1-26.
  • Uygun, S. (2006). Cumhuriyet Döneminde Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Tarihsel Analizi. Ortaöğretimde Yeniden Yapılandırma Sempozyumu. (20-22 Aralık 2004) 596- 602, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Wolcott, H. F. (1994). Transforming Qualitative Data: Description, Analysis, And Interpretation. London: Sage.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 8 (8), 1421-1429.
  • Yüksel, S. (2011). Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinin Öğretmen Yetiştirme Sistemine İliş- kin Düşünceleri (Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri- Educational Sciences: Theory & Practice. 11 (1), 179-198.
  • http://pedagojikformasyon.nedir.com/ (erişim tarihi:25 Ocak 2015).
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aycan Çiçek Sağlam

Yayımlanma Tarihi 11 Ağustos 2015
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çiçek Sağlam, A. (2015). PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKASI PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 63-74.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.