Bu çalışmanın amacı, Tekirdağ
Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin
eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinin on yıl sonraki değişikliğinin ortaya
konulmasıdır. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. 2006-2007 Eğitim-Öğretim
yılındaki araştırmanın evrenini 2251 öğrenci, örneklemini 207 öğrenci ve
2016-2017 Eğitim-Öğretim yılındaki araştırmanın evrenini, Tekirdağ Namık Kemal
Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 7189 öğrenci,
araştırmanın örneklemini ise bu adaylar arasından rastgele seçilen 207 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerden veri toplamak için
kullanılan ölçme aracı; Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı α=0,74 olan yedisi olumlu, beşi olumsuz olmak
üzere 12 sorudan oluşan beşli Likert tipi bir ölçektir. Ölçekten elde edilen
veriler, SPSS paket programından yararlanılarak betimsel ve yordamalı
istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin 2006-2007 ve 2016-2017
Eğitim-Öğretim yıllarındaki eğitim ile ilgili görüşlerini belirlemek için
kullanılan ölçekten elde edilen ortalama puanları arasındaki farkın anlamlılığı
için t-Testi yapılmıştır. Öğrencilerin 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılındaki görüş
puanlarının ortalaması 1=41.95 iken, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ise 2=45.65’e yükselmiştir.
Bu bulgu, öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinde olumlu yönde bir
artış olduğunu göstermektedir.
Meslek yüksekokulu öğrenci (tekniker adayı) öğretim elemanı atölye laboratuvar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |