Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 107 - 119, 02.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Acar, H. İ., Salık, S., Baykal, A.,Ö. (1996). Ortaöğretimden Gelen Öğrencilerin Meslek Yüksekokullarında Verilen Öğretime Uyum Sorunları. “21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılanması” Konulu Uluslararası Sempozyum, 22-23 Mayıs 1996, s:89-98,Çankırı-Türkiye.
  • Anonymous, (2014). Mesleki Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Çalışma Grubu Raporu. Kalkınma Bakanlığı, Onuncu Kalkınma Planı, 54-56. Ankara.
  • Arslanoğlu, B., Korkut, İ., Şeker, U. (2007). Meslek Yüksekokullarında Sınavsız Geçiş ile Birlikte Ortaya Çıkan Eğitim-Öğretim Sorunları. 4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı I. Sözlü Bildiriler. 437-440. Bergama, İzmir.
  • Birinci, H., Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383-396.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı: İstatistik Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. (16. Baskı). Ankara: PEGEM A Yayıncılık.
  • Cin, M , Özdem, G , Kesicioğlu, O , Alver, M , Değirmençay, Ş , Sancak, Ş . (2017). Evaluation of Satisfaction of Students at Giresun University. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (16), 71-96. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ksbd/issue/31387/344586
  • Erdem, A. ve Açıkgöz, A. F. (1998). Competence and quality assurance of education in vocational colleges. Ankara University IVETA Conference, 31st August-2nd September 1998, Conference Proceedings, Quality Matters in International Vocational Education and Training, Ankara, Türkiye.
  • Erdem, A. ,Uzal, G., Yamaç, M. ve Hüyük, D.,(2007).Meslek Yüksekokullarının Bazı Sorunları ve Çözüm Önerileri. 4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı II. Sözlü Bildiriler. 451-454. Bergama, İzmir.
  • Ergin, A. ve Yağcı, Ö. (2003). 4702 Sayılı Yasa Çerçevesinde Gerçekleştirilen MEB – YÖK Meslek Yüksekokulları Projesine Yönelik Bir Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi E¤itim Fakültesi Dergisi 25, 256-264.
  • Gündüz, O., Ceyhan, V., ve Esengün, K . (2015). Farklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013 (2), 67-77. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/kmusekad/issue/10211/125474
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi 28. Baskı (Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, A. (2014).Meslek Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitim Öğretim ve Geleceğe Yönelik Düşünceleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 349-356.
  • Kaya, F. (2005). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin demografik yapısı ve meslek yüksekokullarının etkinliği üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 168, 61-77.
  • Nalçakan, M. ve Nalçakan, N. (2007).“Meslek Yüksekokulları Mezunları – İşgücü Piyasa İlişkileri ve Ekonomik Boyutu.” 4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı I. Poster Bildiriler. Bergama, İzmir.
  • Öktem, Ş. ve Şahin, F. İ. (2011). Sektör ve Meslek Yüksekokulu Beklentilerine Bir Örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulunda Açılması Hedeflenen Programlara İlişkin Bir Çalışma. http://acikerisim.baskent.edu.tr/bitstream/handle/11727 /1903/0c430d98424481f95f1072fe5a4d618c.pdf?sequence=2&isAllowed=y Erişim tarihi: 9.11.2017
  • Özdemir, G., Öztekin, R. ve Özdemir, H. (2016). “Meslek Yüksekokullarının Öğretim Kalitesine Etki Eden Faktörler”. Umyos. 5th International Vocationalschools Symposium. Volume-1,243-252.
  • Sertel, E , Yıldırım, H. ve Özmen Akyol, S . (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Okul Tercih Sebepleri Ve Uyum Durumları: Sivrihisar Örneği - Reasons Of School Preferences And Complıance Sıtuatıons Of Vocatıonal School Students: Sivrihisar Sample. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (21), 101-117. DOI: 10.20875/makusobed.312241
  • Sönmez, M. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Örgün Öğretimin Sorunları ve Yeniden Yapılandırılma Zorunluluğu. Eğitim ve Bilim. 33(147),71-84.
  • Uçar, C. ve Özerbaş, M., A. (2013). Mesleki ve teknik eğitimin Dünya’daki ve Türkiye’deki konumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching 2(2), 242-253.
  • Uzal, G., Erdem, A., Yamaç, M. ve Hüyük, D.(2007). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim ve Meslekleriyle İlgili Görüşleri (Tekirdağ MYO Örneği).4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı I. Sözlü Bildiriler, 553-557. Bergama, İzmir.
  • YÖK (2017).Yüksek Öğretim Kanunu.http://www.yok.gov.tr/documents/10279/29816/ 2547+say%C4%B1l%C4%B1%20Y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Fretim+Kanunu/ Son erişim tarihi: 9.11.2017

MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM-ÖĞRETİM İLE İLGİLİ 2007 ve 2017 YILINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI (TEKİRDAĞ MYO ÖRNEĞİ)

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 107 - 119, 02.07.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı, Tekirdağ
Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin
eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinin on yıl sonraki değişikliğinin ortaya
konulmasıdır. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. 2006-2007 Eğitim-Öğretim
yılındaki araştırmanın evrenini 2251 öğrenci, örneklemini 207 öğrenci ve
2016-2017 Eğitim-Öğretim yılındaki araştırmanın evrenini, Tekirdağ Namık Kemal
Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 7189 öğrenci,
araştırmanın örneklemini ise bu adaylar arasından rastgele seçilen 207 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerden veri toplamak için
kullanılan ölçme aracı; Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı  α=0,74 olan yedisi olumlu, beşi olumsuz olmak
üzere 12 sorudan oluşan beşli Likert tipi bir ölçektir. Ölçekten elde edilen
veriler, SPSS paket programından yararlanılarak betimsel ve yordamalı
istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin 2006-2007 ve 2016-2017
Eğitim-Öğretim yıllarındaki eğitim ile ilgili görüşlerini belirlemek için
kullanılan ölçekten elde edilen ortalama puanları arasındaki farkın anlamlılığı
için t-Testi yapılmıştır. Öğrencilerin 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılındaki görüş
puanlarının ortalaması
1=41.95 iken, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ise  2=45.65’e yükselmiştir.
Bu bulgu, öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinde olumlu yönde bir
artış olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Acar, H. İ., Salık, S., Baykal, A.,Ö. (1996). Ortaöğretimden Gelen Öğrencilerin Meslek Yüksekokullarında Verilen Öğretime Uyum Sorunları. “21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılanması” Konulu Uluslararası Sempozyum, 22-23 Mayıs 1996, s:89-98,Çankırı-Türkiye.
  • Anonymous, (2014). Mesleki Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Çalışma Grubu Raporu. Kalkınma Bakanlığı, Onuncu Kalkınma Planı, 54-56. Ankara.
  • Arslanoğlu, B., Korkut, İ., Şeker, U. (2007). Meslek Yüksekokullarında Sınavsız Geçiş ile Birlikte Ortaya Çıkan Eğitim-Öğretim Sorunları. 4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı I. Sözlü Bildiriler. 437-440. Bergama, İzmir.
  • Birinci, H., Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383-396.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı: İstatistik Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. (16. Baskı). Ankara: PEGEM A Yayıncılık.
  • Cin, M , Özdem, G , Kesicioğlu, O , Alver, M , Değirmençay, Ş , Sancak, Ş . (2017). Evaluation of Satisfaction of Students at Giresun University. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (16), 71-96. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ksbd/issue/31387/344586
  • Erdem, A. ve Açıkgöz, A. F. (1998). Competence and quality assurance of education in vocational colleges. Ankara University IVETA Conference, 31st August-2nd September 1998, Conference Proceedings, Quality Matters in International Vocational Education and Training, Ankara, Türkiye.
  • Erdem, A. ,Uzal, G., Yamaç, M. ve Hüyük, D.,(2007).Meslek Yüksekokullarının Bazı Sorunları ve Çözüm Önerileri. 4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı II. Sözlü Bildiriler. 451-454. Bergama, İzmir.
  • Ergin, A. ve Yağcı, Ö. (2003). 4702 Sayılı Yasa Çerçevesinde Gerçekleştirilen MEB – YÖK Meslek Yüksekokulları Projesine Yönelik Bir Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi E¤itim Fakültesi Dergisi 25, 256-264.
  • Gündüz, O., Ceyhan, V., ve Esengün, K . (2015). Farklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013 (2), 67-77. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/kmusekad/issue/10211/125474
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi 28. Baskı (Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, A. (2014).Meslek Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitim Öğretim ve Geleceğe Yönelik Düşünceleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 349-356.
  • Kaya, F. (2005). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin demografik yapısı ve meslek yüksekokullarının etkinliği üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 168, 61-77.
  • Nalçakan, M. ve Nalçakan, N. (2007).“Meslek Yüksekokulları Mezunları – İşgücü Piyasa İlişkileri ve Ekonomik Boyutu.” 4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı I. Poster Bildiriler. Bergama, İzmir.
  • Öktem, Ş. ve Şahin, F. İ. (2011). Sektör ve Meslek Yüksekokulu Beklentilerine Bir Örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulunda Açılması Hedeflenen Programlara İlişkin Bir Çalışma. http://acikerisim.baskent.edu.tr/bitstream/handle/11727 /1903/0c430d98424481f95f1072fe5a4d618c.pdf?sequence=2&isAllowed=y Erişim tarihi: 9.11.2017
  • Özdemir, G., Öztekin, R. ve Özdemir, H. (2016). “Meslek Yüksekokullarının Öğretim Kalitesine Etki Eden Faktörler”. Umyos. 5th International Vocationalschools Symposium. Volume-1,243-252.
  • Sertel, E , Yıldırım, H. ve Özmen Akyol, S . (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Okul Tercih Sebepleri Ve Uyum Durumları: Sivrihisar Örneği - Reasons Of School Preferences And Complıance Sıtuatıons Of Vocatıonal School Students: Sivrihisar Sample. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (21), 101-117. DOI: 10.20875/makusobed.312241
  • Sönmez, M. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Örgün Öğretimin Sorunları ve Yeniden Yapılandırılma Zorunluluğu. Eğitim ve Bilim. 33(147),71-84.
  • Uçar, C. ve Özerbaş, M., A. (2013). Mesleki ve teknik eğitimin Dünya’daki ve Türkiye’deki konumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching 2(2), 242-253.
  • Uzal, G., Erdem, A., Yamaç, M. ve Hüyük, D.(2007). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim ve Meslekleriyle İlgili Görüşleri (Tekirdağ MYO Örneği).4. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Bildiriler Kitabı I. Sözlü Bildiriler, 553-557. Bergama, İzmir.
  • YÖK (2017).Yüksek Öğretim Kanunu.http://www.yok.gov.tr/documents/10279/29816/ 2547+say%C4%B1l%C4%B1%20Y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Fretim+Kanunu/ Son erişim tarihi: 9.11.2017
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Gürcan Uzal

Hasan Mete

Aytekin Erdem

Duygu Hüyük

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzal, G., Mete, H., Erdem, A., Hüyük, D. (2019). MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM-ÖĞRETİM İLE İLGİLİ 2007 ve 2017 YILINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI (TEKİRDAĞ MYO ÖRNEĞİ). Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 107-119.