BibTex RIS Kaynak Göster

SYLLABUS DESIGN

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 187 - 192, 28.07.2016
https://doi.org/10.20322/lt.57312

Öz

In recent years, there has been a shift from teacher-centered classrooms to learner-centered ones. In traditional approaches, learners are passive listeners whereas in recent ones, they are active information receivers which give the teachers new roles and responsibilities. Durak Üğüten (2015, p. 470) states that “as teachers, our priority in learning procedure is to support our learners’ learning”. So, instead of being a direct information giver, we should integrate our learners to our teaching procedure which requires changing our course and syllabus according to the needs of the students. Whatever preparation the teacher has done before the course starts, the needs of any particular group cannot be understood in great detail until the students arrive and the course starts. So generally teachers have a B plan in their minds for emergency situations. Having a syllabus for a course will make teacher’s job easier. The most important point is to decide on which type of syllabus is suitable for his/her course. This review provides the definition of the syllabus design, content and types of  the syllabuses.

Kaynakça

  • Durak Üğüten, S. (2015). Ögrenen ÖzerkliğiLearner Autonomy). Dıl Ögretımı, Pegem ,
  • Editor:BEKLEYEN,NILÜFER, Page number 504, ISBN:6053182481, (Publish No: 2176284)
  • Gürbüz, A. (2013). Proposing a Syllabus Desıgn for Oral Communicative Classes Regarding
  • Teachers’ And Students’ Perceptions of Modified Output. Unpublished Master’s thesis, University of Gaziantep, Gaziantep
  • Mason, D. (1994). Planning an English Course for Students of Health Care. Retrieved on May
  • , 2016 from http://dosfan.lib.uic.edu/usia/E-USIA/forum/vols/vol32/no2/p18.htm
  • Nunan, D.( n.d). Syllabus Design. Retrieved on May 23, 2016 from
  • http://faculty.mu.edu.sa/public/uploads/1413270476.17460,680,Syllabus%20Design.pdf
  • Reilly, T. (1988). Approaches to Foreign Language Syllabus Design. Retrieved on May 23,
  • from http://www.ericdigests.org/pre-928/design.htm
  • Skelton J. & Willis J. (n.d). Approaches to syllabus specification course and syllabus design –
  • Uit 1. Retrieved on May 23, 2016 from http://www.philseflsupport.com/csd1.htm
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 187 - 192, 28.07.2016
https://doi.org/10.20322/lt.57312

Öz

Son yıllarda öğretmen merkezli eğitimden öğrenci merkezli eğitime doğru bir değişim görülmektedir. Geleneksel yaklaşımda öğrenciler pasif alıcı durumdayken, son dönemlerde aktif alıcı durumundadırlar. Bu da öğretmenlere yeni roller ve sorumluluklar yüklemektedir. Durak Üğüten’e (2015, p. 470) göre, “Öğretmenler olarak öğrenme sürecinde bizim önceliğimiz öğrencilerin öğrenmelerini destelemektir.” Buradan yola çıkarak bilgiyi direkt veren değil de öğrenci ihtiyaçlarına göre değişiklikler gerektiren ders ve müfredata öğrencilerimizi entegre etmemiz gerektiği söylenebilir. Dersten önce öğretmen ne kadar hazırlık yaparsa yapsın, öğrenciler gelip ders başlayancıya kadar her grubun ihtiyaçları tam olarak anlaşılamaz. Bu yüzden öğretmenlerin her zaman acil durumlar için bir B planı olmalıdır. Bir müfredatın olması öğretmenin işini kolaylaştırır. Önemli olan öğretmenin hangi müfredatın derse uygun olduğuna karar vermesidir. Bu çalışmada müfredat deseninin tanımı yapılmış, içerik ve çeşitleri ile ilgili öğretmenlere faydalı bilgiler verilmiştir

Kaynakça

  • Durak Üğüten, S. (2015). Ögrenen ÖzerkliğiLearner Autonomy). Dıl Ögretımı, Pegem ,
  • Editor:BEKLEYEN,NILÜFER, Page number 504, ISBN:6053182481, (Publish No: 2176284)
  • Gürbüz, A. (2013). Proposing a Syllabus Desıgn for Oral Communicative Classes Regarding
  • Teachers’ And Students’ Perceptions of Modified Output. Unpublished Master’s thesis, University of Gaziantep, Gaziantep
  • Mason, D. (1994). Planning an English Course for Students of Health Care. Retrieved on May
  • , 2016 from http://dosfan.lib.uic.edu/usia/E-USIA/forum/vols/vol32/no2/p18.htm
  • Nunan, D.( n.d). Syllabus Design. Retrieved on May 23, 2016 from
  • http://faculty.mu.edu.sa/public/uploads/1413270476.17460,680,Syllabus%20Design.pdf
  • Reilly, T. (1988). Approaches to Foreign Language Syllabus Design. Retrieved on May 23,
  • from http://www.ericdigests.org/pre-928/design.htm
  • Skelton J. & Willis J. (n.d). Approaches to syllabus specification course and syllabus design –
  • Uit 1. Retrieved on May 23, 2016 from http://www.philseflsupport.com/csd1.htm
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fahritdin Şanal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şanal, F. (2016). SYLLABUS DESIGN. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 2(3), 187-192. https://doi.org/10.20322/lt.57312
AMA Şanal F. SYLLABUS DESIGN. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. Temmuz 2016;2(3):187-192. doi:10.20322/lt.57312
Chicago Şanal, Fahritdin. “SYLLABUS DESIGN”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 2, sy. 3 (Temmuz 2016): 187-92. https://doi.org/10.20322/lt.57312.
EndNote Şanal F (01 Temmuz 2016) SYLLABUS DESIGN. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 2 3 187–192.
IEEE F. Şanal, “SYLLABUS DESIGN”, Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 2, sy. 3, ss. 187–192, 2016, doi: 10.20322/lt.57312.
ISNAD Şanal, Fahritdin. “SYLLABUS DESIGN”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 2/3 (Temmuz 2016), 187-192. https://doi.org/10.20322/lt.57312.
JAMA Şanal F. SYLLABUS DESIGN. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2016;2:187–192.
MLA Şanal, Fahritdin. “SYLLABUS DESIGN”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 2, sy. 3, 2016, ss. 187-92, doi:10.20322/lt.57312.
Vancouver Şanal F. SYLLABUS DESIGN. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2016;2(3):187-92.
Makaleler sisteme yüklenmeden önce intihal yazılımı aracılığıyla taranıp intihal raporu ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Rapordaki benzerlik indeksinin %20'nin altında olması gerekmektedir.

İlgi, katkı ve desteğiniz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.