Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

6, 7 VE 8. SINIFLARDA İNGİLİZCE ÖĞRENME SÜRECİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARIN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Sayı: 47, 123 - 136, 15.07.2018
https://doi.org/10.21764/maeuefd.361675

Öz

Bu
araştırmanın amacı, Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarda İngilizce öğrenme sürecinde
öğrencilerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, bu sorunlara çözüm
önerilerinin ortaya konulması ve katılımcılardan toplanan verilerin cinsiyete
ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklar gösterip göstermediğinin
incelenmesidir.
Araştırmada “standartlaştırılmış açık uçlu
görüşme tekniği” kullanılmış,
araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formları yoluyla
bilgiler derlenmiştir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Burdur ili
Bucak ilçe merkezindeki
Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarında
öğrenim gören 390 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Veriler SPSS paket
programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu bulgular
doğrultusunda öğrencilerin; öğretmen, öğrenci, program, çevre, sınıf ve okul,
kitaplar temaları altında sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiş ve bu
sorunlara çözüm önerileri ortaya konulmuştur. 
Ayrıca sorunlara ilişkin, öğrencilerden toplanan verilerin cinsiyet
değişkenine göre anlamlı bir fark göstermediği, ancak sınıf düzeyleri
değişkenine göre öğrenci teması altında istatistiksel olarak anlamlı fark
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akkuş, Ö. (2009). Türkiye’de İngilizce Öğrenim Ve Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Sivas İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4-8. Sınıflarda Yabancı Dil Öğretimindeki Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi (Adana Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Arıbaş, S., Tok,H., (2004). İlköğretimin Birinci Kademesinde Yabancı Dil Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Değerlendirilmesi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Arıbaş, S. , Tok, H. (2008). Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9 (15), 205–227.
  • Aslan, O. (03.02.2003), “Türkiye’de Yabancı Dil Öğretme Ve Öğrenmede Karşılaşılan Sorunları Çözümlemeye Yönelik Bir Öneri: Yabancı Dil Öğretimi ve Öğreniminde İnternet Kullanımı”. Akademik Bilişim Konferansı, Çukurova Üniversitesi.
  • Aydoslu, U., Büyükyavuz, O. (2005). Burdur’da İngilizce Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar. I Burdur Sempozyumu.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Songün, R. (1983). "Doğu Anadolu Orta Dereceli Okullarda İngilizce Öğretmen, Öğrencilerinin Öğretim, Öğrenim ve İlişkileri", Türk Dili Dil Öğrenim Özel sayısı, ss 102Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cem, C. (1978). Kamu Yönetimi ve Toplumsal Dilbilim Açısından: Türkiye’de Kamu Görevlilerinin Yabancı Dil Sorunları. Ankara: Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2002). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Halat, S. Ocak, G. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Ders Çalışma Becerileri ve İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Iğd Üniv Sos Bil Der / Igd Univ Jour Soc Sci Sayı / No. 8, Ekim / October 2015: 131-159
  • Mersinligil, G. (2002). İlköğretim Dört Ve Beşinci Sınıflarda Uygulanan İngilizce Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi (Adana İli Örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2006). “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı”. http://ogm.meb.gov.tr/prog_dyr.asp Erişim tarihi: 10/04/2012.
  • Oğuz, E. (1999). İlköğretimde Yabancı Dil (İngilizce) Öğretimi Sorunları. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Özdemir, E. A. (2006). Türkiye’de İngilizce Öğreniminin Yaygınlaşmasının Nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (1), 28-35.
  • Özen, A. (1978).“Yabancı Dil Öğretiminin Gerisindeki Sorunlar”, İzlem Dergisi.1, Eskişehir.
  • Rowntree, D. (1981). Developing Courses For Students, London: McGraw Hill (UK).
  • Sevinç, K. Ü. (2006). İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Diyarbakır: Diyarbakır Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Soner, O. (2007).Türkiye’de Yabancı Dil Eğitiminin Dünü Bugünü. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007,7(28). s.397-404, Ankara.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Suna. Durmuşçelebi, M. (2013). Türkiye’de Yabancı Dil Öğrenme-Öğretme Problemine İlişkin Yapılan Çalışmaların Derlemesi. OPUS ISSN: 2146-5177 Yıl:3 Cilt:3 Sayı:5. Aralık-2013/2.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Şahin

Feti Çelik

Özlem Gök Çatal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Şahin, H., Çelik, F., & Gök Çatal, Ö. (2018). 6, 7 VE 8. SINIFLARDA İNGİLİZCE ÖĞRENME SÜRECİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARIN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(47), 123-136. https://doi.org/10.21764/maeuefd.361675