Bu araştırmanın amacı, sporcu ve sedanter öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini spor yapma değişkenine göre karşılaştırmaktır. Araştırmaya bir ortaöğretim okulunda öğrenim gören 81 sporcu, 109 sedanter toplam 190 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Riggio (1986) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Yüksel (2004) tarafından adapte edilen Sosyal Beceri Envanteri (Social Skill Inventory) kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS (Ver.13) paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, tanımlayıcı istatistikler ile spor yapma değişkenine göre grupların karşılaştırılması için t testi kullanılmış, yanılma düzeyi (α) 0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonunda, spor yapan ve yapmayan öğrenciler arasında sosyal beceri düzeyleri açısından anlamlı farklılık tespit edilmiş ve spor yapan öğrencilerin sosyal becerilerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumda; spor yapma değişkeninin ilköğretim düzeyinde öğrencilerin sosyal becerilerini arttırdığı söylenebilir.
Sosyal Beceri Sosyal Beceri Düzeyi Sporcu Öğrenciler Sedanter Öğrenciler
he purpose of this study was to compare differences in social skill levels of the sportsmen and sedentary students who have been attending on a secondary school in Turkey. Groups were composed of totally 190 students as 81 sportsmen students and 109 sedentary students. This study is limited to the data obtained from these individuals and this research is a descriptive and cross sectional study. Data collecting in this study by using “Social Skill Inventory” was developed by Riggio (1986) and it was adapted to Turkish by Yüksel (2004). It has 90 questions and 6 sub-dimensions. Each sub-dimension consists of 15 items. Data, getting from the scale was analysed statistically by using SPSS for Windows (Ver. 13) programme. Data was evaluated with t-test and the alpha level was set as 0,05. As a result; there was a statistically significant difference (p<0,05) between sportsman and sedentary students. Sportsmen had higher social skills than sedentary students according to total of social skills average point. So, it is claim that, doing sports may increase social skill level at the level of secondary school students.
Social Skill Social Skill Level Sportsmen Students Sedentary Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 13 |