Nitel araştırma özelliği taşıyan bu çalışmada, Cumhuriyet’in ilk 15
yılı (1923–1938) ile son 15 yılda (2000–2015) eğitim programları ile ilgili
sorunları karşılaştırmalı olarak değerlendirmek ve günümüze ilişkin önerilerde
bulunmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yönteminin kullanıldığı
bu çalışmada iç içe geçmiş çoklu durum deseni
kullanılmıştır. Eğitim programlarına ilişkin bulgular iki aşamada
belirlenmiştir. İlk aşamada 1923–1938 yılları arasında karşılaşılan eğitim
sorunları, ikinci aşamada, 2000–2015 yılları arasında karşılaşılan eğitim sorunları
irdelenmiştir. Araştırma sonucunda, eğitim programları alanında Cumhuriyet’in
ilk yıllarında karşılaşılan bazı sorunların çalışılan zaman dilimine dek
süregeldiği, bu sorunlara ilave olarak yeni sorunlar baş gösterdiği ortaya
çıkmıştır.
Türkiye Cumhuriyeti eğitim eğitim sorunları eğitim programlar
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 20 |