Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WOMEN ENTREPRENEURSHIP AND SOCIAL CAPITAL: A QUALITATIVE RESEARCH - KADIN GİRİŞİMCİLİĞİ VE SOSYAL SERMAYE: NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 27, 127 - 148, 15.03.2019
https://doi.org/10.20875/makusobed.504848

Öz

In this study, social capital and woman entrepreneurship is examined through the use of qualitative research methods. Interviews data with 20 female entrepreneurs, who are operating in Antalya with semi-structured interview technique, were evaluated with content analysis method. The financial supports, social supports, challenges and life satisfaction of women entrepreneurs and women's entrepreneurship perceptions of women and society are evaluated within the scope of social capital levels. As a result of the research, it is explained how women describe the ways of being successful in entrepreneurship. While female entrepreneurs generally have close relations such as spouses, family or friends, the active participation in civil society organizations strengthens the social capital levels of women.

Kaynakça

  • Ahmad, N. ve Seymour, R. (2008). Defining Entrepreneurial Activity: Definitions Supporting Frameworks for Data Collection. OECD Statistics Working Papers, 2008/01, OECD Publishing, Paris.
  • Aldrich, H. E. ve Zimmer, C. (1986). Entrepreneurship Through Social Networks. University of Illinois at Urbana-Champaign's Academy for Entrepreneurial Leadership Historical Research Reference in Entrepreneurship.
  • Anafarta, N. Sarvan F. ve Yapıcı N. (2008). Konaklama İşletmelerinde Kadın Yöneticilerin Cam Tavan Algısı: Antalya İlinde Bir Araştırma. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (15), 111-137.
  • Aşkın, E. ve Barış, S. (2016). Kadın İstihdamında Sosyal Sermayenin Etkisi: Tokat İlinde Kadın Girişimciler Üzerine Bir İnceleme. Business and Economics Research Journal, Volume 7, Number 2, ss. 63-82.
  • Bal, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Uygulamalı - Örnekli). Sentez Yayıncılık, Bursa.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED). Cilt 3, Sayı 1, Sayfa 1-15.
  • Beggs, J. ve J. S. Hurlbert (1997). The Social Context of Men’s and Women’s Job Search Ties: Membership in Voluntary Organizations, Social Resources, and Job Search Outcomes. Sociological Perspectives, 40(4), 601-622.
  • Birley, S. (1985). The Role of Networks in the Entrepreneurial Process. Journal of Business Venturing, 85, 107-117.
  • BloombergHt Ekonomi. (7 Mart 2018). Türkiye’de Yeni Şirketin Ömrü 5 Yıl. Erişim Tarihi: 15.11.2018, https://businessht.bloomberght.com/ekonomi/haber/1866855-turkiye-de-yeni-sirketin-omru-5-yil.
  • Brush, C. G., Carter, N. M., Greene, P. G., Hart, M. M. ve Gatewood, E. (2002). The Role of Social Capital and Gender in Linking Financial Suppliers and Entrepreneurial Firms: A Framework for Future Research. Venture Capital, 4, 305-323.
  • Brüderl, J. ve Preisendörfer, P. (1998). Network Support and the Success of Newly Founded Business. Small Business Economics, 10, 213-225.
  • Bygrave, W. D. (2004). The Entrepreneurial Process. In W. D. Bygrave & A. Zacharakis (Eds.). The Portable MBA in Entrepreneurship. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
  • Chu, P. (1996). Social Network Models of Overseas Chinese Entrepreneurship: The Experience of Hong Kong and Canada. Canadian Journal of Administrative Sciences, 13, 358-365.
  • Cici, E. N. (2013). Kadınların Girişimcilik Yolunda Karşılaştıkları Sorunların Öz Girişimcilik Yetenekleri Üzerindeki Etkisi: Konya İlinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi.
  • Coleman, J. S. (1988). Social Capital in the Creation of Human Capital. American Journal of Sociology, 94, 95-120.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Siyasal Kitabevi, Ankara
  • Cromie, S. ve Birley, S. (1992). Networking by Female Business Owners in Northern Ireland. Journal of Business Venturing, 7(3), 237-251.
  • Çitçi, U. S. ve Coşkun, R. (2012). Sosyal Ağ Kullanımında Süreç Yaklaşımı: Girişimcilerin Sosyal Ağları Kullanımında Farklılaşmanın Değerlendirilmesi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi.
  • Davidson, M. J. ve Burke, R. J. (2000). Women in Management: Current Research, Vol 2. London: Sage Publications Ltd.
  • Diener, E. (1984). Subjective Well-being. Psychological Bulletin, 95: 542-5725.
  • Durgun, Ş. N. D. (2002). Çalışma Yaşamında Kadın Yöneticiler ve Muğla Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eşki, H. (2009). Sosyal Sermaye Önemi, Üretimi ve Ölçümü Üzerine Bir Alan Araştırması. Selçuk Üniversitesi İşletme ABD Doktora Tezi.
  • Fidan, F. ve Yılmaz, T. (2006). Kadın Girişimciliğine Alternatif Bakış: Serüven mi? Macera mı? 2. Ulusal Kadın Çalışmaları Konferansı Bildirisi.
  • Field, J. (2008). Sosyal Sermaye, 2. Baskı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Fukuyama, F. (2005). Güven: Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması (çev.) Ahmet Buğdaycı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Golafshani, N. (2003). Understanding Reliability and Validity in Qualitative Research. The Qualitative Report Volume 8, Number 4, December 2003 597-607.
  • Gök, M. (2014). Toplumsal Kalkınmanın ve Sosyal Sermayenin Bilinmeyen Aktörleri: Kadın Odaklı Sivil Toplum Kuruluşları. Hacettepe Üniversitesi SBE Sosyoloji ABD Doktora Tezi.
  • Gökakın, Z. Ö. (2000). Doksanlı Yılların Yeni Kahramanları: Türkiye’de Kadın Girişimci Profili. 8. Ulusal Yön. Org. Kong Bildirileri, s.109-123, Nevşehir.
  • Granovetter, M. S. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology, 78 (6), 1360-1380.
  • Güleç, S. (2011). Kadın Girişimciliği Karaman Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi.
  • Günkör, C. (2016). Öğretim Elemanlarının Sosyal Sermaye ve Eğitim Ortamına Ilişkin Algıları: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Hisrich, D. R. ve Peters, M. P. (2002). Entrepreneurship. Fifth Edition. McGraw Hill Higher Education. USA.
  • Ibarra, H. (1992). Personal Networks of Women and Minorities in Management: A Conceptual Framework. Academy of Management Review, 18 (1), 56-88.
  • İlter, B. (2008). Girişimcilik Sürecinde Kadın Girişimcilerin Karşılaştıkları Sorunların Analizi: Kagider Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İşletme ABD Doktora Tezi.
  • Kane. D. (2010). The Gendered Transition to College: The Role of Culture in Ego-Network Evolution. Poetics. 39: 266-289.
  • Karaca, P. (2016). Sosyal Desteğin İş-Aile Çatışması Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması. Gazi Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2016.
  • Keskin, S. (2017). Kadın ve Erkek Girişimciler Arasındaki Farklılıklar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergi Cilt 1 - Sayı 1.
  • Kim, S. M. ve Sherraden, M. (2014). The Impact of Gender and Social Networks on Microenterprise Business Performance. Journal of Sociolgy and Social Welfare, September, XLI (3), 49-69.
  • King, L. A., Mattimore, L. K., King, D. W. ve Adams, G. A. (1995). Family Support İnventory For Workers: A New Measure Of Perceived Social Support From Family Members. Journal Of Organizational Behavior, 16(3), 235-258.
  • Klyver, K. (2011). Gender Differences in Entrepreneurial Networks: Adding an Alter Perspective. Gender in Management: An International Journal, Volume 26, No. 5.
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu. Ss. 21-28.
  • Kök, S. B. (2007). Küçük ve Orta İşletmeler ve Kadın Girişimciliği, Denizli Ticaret Odası Ekonomik Araştırmalar Serisi. Yayın No: 1, Ankara.
  • Küresel Girişimcilik Monitörü Araştırması -GEM- 2014.
  • Lin, N. (1999). Building A Network Theory of Social Capital. Connections, 22(1), 28-51.
  • Lincoln, Y. S. ve Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications, Inc.
  • Nahapiet, J. ve Ghoshal, S. (1998). Social Capital, Intellectual Capital, and The Organizational Advantage. Academy of Management Review, 23, 242-266.
  • Narayan, D. ve Cassidy, M. F. (2001). A Dimensional Approach to Measuring Social Capital: Development and Validation of a Social Capital Inventory. Current Sociology, 49(2), ss. 59-102.
  • Narin, M. Marşap, A. ve Gürol, M. A. (2006), Global Kadın Girişimciliğinin Maksimizasyonunu Hedefleme: Uluslararası Arenada Örgütlenme ve Ağ Oluşturma. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi 8/1, ss. 65-78.
  • Okan, T., Sarı, S. ve Peker, İ. (2016). Girişimcilik Başarı Faktörü Olarak Sosyal Sermaye Kriterlerinin Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) İle Ağırlıklandırılması ve Bir Ölçek Önerisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 12, Yıl 12, Sayı 1.
  • Oke, D. (2013). The Effect of Social Network on Women Entrepreneurs in Nigeria: A Case Study of Ado-Ekiti Small Scale Enterprise. International Journal of Education and Research. Vol. 1(11) November. 1-14.
  • Onay, Ü. G. (2013). Kadın Girişimciliğini Etkileyen Sosyo Kültürel Faktörler: Isparta KOSGEB Girişimcilik Destekleri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi.
  • Öğüt, A. (2006). Türkiye’de Kadın Girişimciliğinin ve Yöneticiliğinin Önündeki Güçlükler: Cam Tavan Sendromu. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (1):1.
  • Örücü, E. Kılıç, R. ve Kılıç T. (2007). Cam Tavan Sendromu ve Kadınların Üst Düzey Yönetici Pozisyonuna Yükselmelerindeki Engeller: Balıkesir İli Örneği. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi. Cilt. 14. Sayı. 2.
  • Özdevecioğlu, M. ve Çelik, C. (2000). Kadın Girişimcilerin Demografik Özellikleri ve Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Nevşehir İlinde Bir Araştırma. 8. Ulusal Yön. Org. Kong. Bildirileri Nevşehir, 487-498.
  • Özyılmaz, A. M. (2016). Türkiye’de Kadın Girişimciliği ve Girişimci Kadınların Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma. Nevşehir Hacıbektaşi Veli Üniversitesi Sosyoloji ABD Y Lisans Tezi.
  • Patrick, C., Stephens, H. ve Weinstein, A. (2016). Where are all the self-employed women? Push And Pull Factors Influencing Female Labor Market Decisions. Small Business Economics, 46(3), 365-390.
  • Putnam, R. (1993a). The Prosperous Community: Social Capital and Public Life. The American Prospect, 13(4), 35-42.
  • Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: The Collapse And Revival Of American Community. New York: Simon & Schuster.
  • Robinson, S. ve Stubberund, H. A. (2009). Sources of Advice in Entrepreneurship: Gender Differences in Business Owners. Social Networks. International Journal of Entrepreneurship, Volume 13.
  • Roomi, M. A. (2013). The Role of Social Capital and Human Capital in the Growth of Women-Owned Enterprises in the United Kingdom. Doctoral Thesis of Royal Holloway University of London.
  • Soysal, A., (2010). Kadın Girişimcilerin Özellikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve İş Kuracak Kadınlara Öneriler: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi.
  • Tan, F. Z. S. (2006). Tarihi Akış İçinde Kastamonu Kadın Girişimciliği. 14. Ulusal Yön. Org. Kong. Bildiriler Kitabı, Erzurum.
  • Tundui, C. ve H. Tundui (2013). An Empirical Analysis of Social Capital and Enterprise Performance in Tanzania: The Case of Women Owned Businesses. International Journal of Developing Societies, 2(1), 2013, 50-60.
  • TÜİK Hanehalkı İşgücü İstatistikleri 2017 (23 Mart 2018). Erişim Tarihi: 23.03.2018, www.tuik.gov.tr.
  • Uygun, M. ve Özçifçi, V. (2012). Girişimcilerin Sosyal Ağlara Yönelik Algılamalarının İncelenmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1.
  • Uzzi, B. (1999). Embeddedness in The Making Of Financial Capital: How Social Relations and Networks Benefit Firms Seeking Financing. American Sociological Review, 1999, Vol. 64, 481–505.
  • Vatandaş, C. (2007). Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Rollerinin Algılanışı. Sosyoloji Konferansları Dergisi Sayı 35, sf. 29-56.
  • Wellman, B. ve Berkowitz, S. D. (Eds.). (1988). Structural Analysis in The Social Sciences, Vol. 2. Social Structures: A Network Approach. New York, NY, US: Cambridge University Press.
  • Welter, F. (2006). Womenʼs Entrepreneurship in Germany: Progress in a Still Traditional Environment. In: C. Brush, N. Carter, E. Gatewood & M. Hart (eds.) Growth-Oriented Women Entrepreneurs and Their Businesses: A Global Research Perspective.
  • Yang, T. ve Aldrich, H. E. (2014). Who’s the Boss? Explaining Gender Inequality in Entrepreneurial Teams. American Sociological Review. Vol. 79 (2): 303-327.
  • Yetim, N. (2002). Sosyal Sermaye Olarak Kadın Girişimciler: Mersin Örneği. Ege Akademik Bakış Dergisi, 2(2), 79-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.

KADIN GİRİŞİMCİLİĞİ VE SOSYAL SERMAYE: NİTEL BİR ARAŞTIRMA - WOMEN ENTREPRENEURSHIP AND SOCIAL CAPITAL: A QUALITATIVE RESEARCH

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 27, 127 - 148, 15.03.2019
https://doi.org/10.20875/makusobed.504848

Öz

Bu çalışmada sosyal sermaye ve kadın girişimciliği, nitel araştırma yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Antalya’da faaliyet gösteren 20 kadın girişimci ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile yapılan görüşme verileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Kadın girişimcilerin sahip oldukları finansal destekler, sosyal destekler, karşılaştıkları zorluklar ve yaşam memnuniyetleri ile görüşülen kadınların ve toplumun sahip olduğu kadın girişimcilik algısı sosyal sermaye düzeyleri kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda kadınların girişimcilikte başarılı olmanın yollarını nasıl tarif ettikleri açıklanmıştır. Kadın girişimcilerin finansal sermaye temininde genellikle eş, aile veya arkadaş gibi yakın çevre bağlantıları etkili olurken, sivil toplum örgütlerine aktif katılım da kadınların sosyal sermaye düzeylerini güçlendirmektedir.

Kaynakça

  • Ahmad, N. ve Seymour, R. (2008). Defining Entrepreneurial Activity: Definitions Supporting Frameworks for Data Collection. OECD Statistics Working Papers, 2008/01, OECD Publishing, Paris.
  • Aldrich, H. E. ve Zimmer, C. (1986). Entrepreneurship Through Social Networks. University of Illinois at Urbana-Champaign's Academy for Entrepreneurial Leadership Historical Research Reference in Entrepreneurship.
  • Anafarta, N. Sarvan F. ve Yapıcı N. (2008). Konaklama İşletmelerinde Kadın Yöneticilerin Cam Tavan Algısı: Antalya İlinde Bir Araştırma. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (15), 111-137.
  • Aşkın, E. ve Barış, S. (2016). Kadın İstihdamında Sosyal Sermayenin Etkisi: Tokat İlinde Kadın Girişimciler Üzerine Bir İnceleme. Business and Economics Research Journal, Volume 7, Number 2, ss. 63-82.
  • Bal, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Uygulamalı - Örnekli). Sentez Yayıncılık, Bursa.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED). Cilt 3, Sayı 1, Sayfa 1-15.
  • Beggs, J. ve J. S. Hurlbert (1997). The Social Context of Men’s and Women’s Job Search Ties: Membership in Voluntary Organizations, Social Resources, and Job Search Outcomes. Sociological Perspectives, 40(4), 601-622.
  • Birley, S. (1985). The Role of Networks in the Entrepreneurial Process. Journal of Business Venturing, 85, 107-117.
  • BloombergHt Ekonomi. (7 Mart 2018). Türkiye’de Yeni Şirketin Ömrü 5 Yıl. Erişim Tarihi: 15.11.2018, https://businessht.bloomberght.com/ekonomi/haber/1866855-turkiye-de-yeni-sirketin-omru-5-yil.
  • Brush, C. G., Carter, N. M., Greene, P. G., Hart, M. M. ve Gatewood, E. (2002). The Role of Social Capital and Gender in Linking Financial Suppliers and Entrepreneurial Firms: A Framework for Future Research. Venture Capital, 4, 305-323.
  • Brüderl, J. ve Preisendörfer, P. (1998). Network Support and the Success of Newly Founded Business. Small Business Economics, 10, 213-225.
  • Bygrave, W. D. (2004). The Entrepreneurial Process. In W. D. Bygrave & A. Zacharakis (Eds.). The Portable MBA in Entrepreneurship. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
  • Chu, P. (1996). Social Network Models of Overseas Chinese Entrepreneurship: The Experience of Hong Kong and Canada. Canadian Journal of Administrative Sciences, 13, 358-365.
  • Cici, E. N. (2013). Kadınların Girişimcilik Yolunda Karşılaştıkları Sorunların Öz Girişimcilik Yetenekleri Üzerindeki Etkisi: Konya İlinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi.
  • Coleman, J. S. (1988). Social Capital in the Creation of Human Capital. American Journal of Sociology, 94, 95-120.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Siyasal Kitabevi, Ankara
  • Cromie, S. ve Birley, S. (1992). Networking by Female Business Owners in Northern Ireland. Journal of Business Venturing, 7(3), 237-251.
  • Çitçi, U. S. ve Coşkun, R. (2012). Sosyal Ağ Kullanımında Süreç Yaklaşımı: Girişimcilerin Sosyal Ağları Kullanımında Farklılaşmanın Değerlendirilmesi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi.
  • Davidson, M. J. ve Burke, R. J. (2000). Women in Management: Current Research, Vol 2. London: Sage Publications Ltd.
  • Diener, E. (1984). Subjective Well-being. Psychological Bulletin, 95: 542-5725.
  • Durgun, Ş. N. D. (2002). Çalışma Yaşamında Kadın Yöneticiler ve Muğla Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eşki, H. (2009). Sosyal Sermaye Önemi, Üretimi ve Ölçümü Üzerine Bir Alan Araştırması. Selçuk Üniversitesi İşletme ABD Doktora Tezi.
  • Fidan, F. ve Yılmaz, T. (2006). Kadın Girişimciliğine Alternatif Bakış: Serüven mi? Macera mı? 2. Ulusal Kadın Çalışmaları Konferansı Bildirisi.
  • Field, J. (2008). Sosyal Sermaye, 2. Baskı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Fukuyama, F. (2005). Güven: Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması (çev.) Ahmet Buğdaycı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Golafshani, N. (2003). Understanding Reliability and Validity in Qualitative Research. The Qualitative Report Volume 8, Number 4, December 2003 597-607.
  • Gök, M. (2014). Toplumsal Kalkınmanın ve Sosyal Sermayenin Bilinmeyen Aktörleri: Kadın Odaklı Sivil Toplum Kuruluşları. Hacettepe Üniversitesi SBE Sosyoloji ABD Doktora Tezi.
  • Gökakın, Z. Ö. (2000). Doksanlı Yılların Yeni Kahramanları: Türkiye’de Kadın Girişimci Profili. 8. Ulusal Yön. Org. Kong Bildirileri, s.109-123, Nevşehir.
  • Granovetter, M. S. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology, 78 (6), 1360-1380.
  • Güleç, S. (2011). Kadın Girişimciliği Karaman Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi.
  • Günkör, C. (2016). Öğretim Elemanlarının Sosyal Sermaye ve Eğitim Ortamına Ilişkin Algıları: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Hisrich, D. R. ve Peters, M. P. (2002). Entrepreneurship. Fifth Edition. McGraw Hill Higher Education. USA.
  • Ibarra, H. (1992). Personal Networks of Women and Minorities in Management: A Conceptual Framework. Academy of Management Review, 18 (1), 56-88.
  • İlter, B. (2008). Girişimcilik Sürecinde Kadın Girişimcilerin Karşılaştıkları Sorunların Analizi: Kagider Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İşletme ABD Doktora Tezi.
  • Kane. D. (2010). The Gendered Transition to College: The Role of Culture in Ego-Network Evolution. Poetics. 39: 266-289.
  • Karaca, P. (2016). Sosyal Desteğin İş-Aile Çatışması Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması. Gazi Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2016.
  • Keskin, S. (2017). Kadın ve Erkek Girişimciler Arasındaki Farklılıklar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergi Cilt 1 - Sayı 1.
  • Kim, S. M. ve Sherraden, M. (2014). The Impact of Gender and Social Networks on Microenterprise Business Performance. Journal of Sociolgy and Social Welfare, September, XLI (3), 49-69.
  • King, L. A., Mattimore, L. K., King, D. W. ve Adams, G. A. (1995). Family Support İnventory For Workers: A New Measure Of Perceived Social Support From Family Members. Journal Of Organizational Behavior, 16(3), 235-258.
  • Klyver, K. (2011). Gender Differences in Entrepreneurial Networks: Adding an Alter Perspective. Gender in Management: An International Journal, Volume 26, No. 5.
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu. Ss. 21-28.
  • Kök, S. B. (2007). Küçük ve Orta İşletmeler ve Kadın Girişimciliği, Denizli Ticaret Odası Ekonomik Araştırmalar Serisi. Yayın No: 1, Ankara.
  • Küresel Girişimcilik Monitörü Araştırması -GEM- 2014.
  • Lin, N. (1999). Building A Network Theory of Social Capital. Connections, 22(1), 28-51.
  • Lincoln, Y. S. ve Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications, Inc.
  • Nahapiet, J. ve Ghoshal, S. (1998). Social Capital, Intellectual Capital, and The Organizational Advantage. Academy of Management Review, 23, 242-266.
  • Narayan, D. ve Cassidy, M. F. (2001). A Dimensional Approach to Measuring Social Capital: Development and Validation of a Social Capital Inventory. Current Sociology, 49(2), ss. 59-102.
  • Narin, M. Marşap, A. ve Gürol, M. A. (2006), Global Kadın Girişimciliğinin Maksimizasyonunu Hedefleme: Uluslararası Arenada Örgütlenme ve Ağ Oluşturma. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi 8/1, ss. 65-78.
  • Okan, T., Sarı, S. ve Peker, İ. (2016). Girişimcilik Başarı Faktörü Olarak Sosyal Sermaye Kriterlerinin Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) İle Ağırlıklandırılması ve Bir Ölçek Önerisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 12, Yıl 12, Sayı 1.
  • Oke, D. (2013). The Effect of Social Network on Women Entrepreneurs in Nigeria: A Case Study of Ado-Ekiti Small Scale Enterprise. International Journal of Education and Research. Vol. 1(11) November. 1-14.
  • Onay, Ü. G. (2013). Kadın Girişimciliğini Etkileyen Sosyo Kültürel Faktörler: Isparta KOSGEB Girişimcilik Destekleri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İşletme ABD Yüksek Lisans Tezi.
  • Öğüt, A. (2006). Türkiye’de Kadın Girişimciliğinin ve Yöneticiliğinin Önündeki Güçlükler: Cam Tavan Sendromu. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (1):1.
  • Örücü, E. Kılıç, R. ve Kılıç T. (2007). Cam Tavan Sendromu ve Kadınların Üst Düzey Yönetici Pozisyonuna Yükselmelerindeki Engeller: Balıkesir İli Örneği. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi. Cilt. 14. Sayı. 2.
  • Özdevecioğlu, M. ve Çelik, C. (2000). Kadın Girişimcilerin Demografik Özellikleri ve Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Nevşehir İlinde Bir Araştırma. 8. Ulusal Yön. Org. Kong. Bildirileri Nevşehir, 487-498.
  • Özyılmaz, A. M. (2016). Türkiye’de Kadın Girişimciliği ve Girişimci Kadınların Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma. Nevşehir Hacıbektaşi Veli Üniversitesi Sosyoloji ABD Y Lisans Tezi.
  • Patrick, C., Stephens, H. ve Weinstein, A. (2016). Where are all the self-employed women? Push And Pull Factors Influencing Female Labor Market Decisions. Small Business Economics, 46(3), 365-390.
  • Putnam, R. (1993a). The Prosperous Community: Social Capital and Public Life. The American Prospect, 13(4), 35-42.
  • Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: The Collapse And Revival Of American Community. New York: Simon & Schuster.
  • Robinson, S. ve Stubberund, H. A. (2009). Sources of Advice in Entrepreneurship: Gender Differences in Business Owners. Social Networks. International Journal of Entrepreneurship, Volume 13.
  • Roomi, M. A. (2013). The Role of Social Capital and Human Capital in the Growth of Women-Owned Enterprises in the United Kingdom. Doctoral Thesis of Royal Holloway University of London.
  • Soysal, A., (2010). Kadın Girişimcilerin Özellikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve İş Kuracak Kadınlara Öneriler: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi.
  • Tan, F. Z. S. (2006). Tarihi Akış İçinde Kastamonu Kadın Girişimciliği. 14. Ulusal Yön. Org. Kong. Bildiriler Kitabı, Erzurum.
  • Tundui, C. ve H. Tundui (2013). An Empirical Analysis of Social Capital and Enterprise Performance in Tanzania: The Case of Women Owned Businesses. International Journal of Developing Societies, 2(1), 2013, 50-60.
  • TÜİK Hanehalkı İşgücü İstatistikleri 2017 (23 Mart 2018). Erişim Tarihi: 23.03.2018, www.tuik.gov.tr.
  • Uygun, M. ve Özçifçi, V. (2012). Girişimcilerin Sosyal Ağlara Yönelik Algılamalarının İncelenmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1.
  • Uzzi, B. (1999). Embeddedness in The Making Of Financial Capital: How Social Relations and Networks Benefit Firms Seeking Financing. American Sociological Review, 1999, Vol. 64, 481–505.
  • Vatandaş, C. (2007). Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Rollerinin Algılanışı. Sosyoloji Konferansları Dergisi Sayı 35, sf. 29-56.
  • Wellman, B. ve Berkowitz, S. D. (Eds.). (1988). Structural Analysis in The Social Sciences, Vol. 2. Social Structures: A Network Approach. New York, NY, US: Cambridge University Press.
  • Welter, F. (2006). Womenʼs Entrepreneurship in Germany: Progress in a Still Traditional Environment. In: C. Brush, N. Carter, E. Gatewood & M. Hart (eds.) Growth-Oriented Women Entrepreneurs and Their Businesses: A Global Research Perspective.
  • Yang, T. ve Aldrich, H. E. (2014). Who’s the Boss? Explaining Gender Inequality in Entrepreneurial Teams. American Sociological Review. Vol. 79 (2): 303-327.
  • Yetim, N. (2002). Sosyal Sermaye Olarak Kadın Girişimciler: Mersin Örneği. Ege Akademik Bakış Dergisi, 2(2), 79-92.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Toplam 72 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gözde Toprakcı Alp 0000-0002-1689-2707

Beyhan Aksoy 0000-0001-6365-8131

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 28 Aralık 2018
Kabul Tarihi 4 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Toprakcı Alp, G., & Aksoy, B. (2019). KADIN GİRİŞİMCİLİĞİ VE SOSYAL SERMAYE: NİTEL BİR ARAŞTIRMA - WOMEN ENTREPRENEURSHIP AND SOCIAL CAPITAL: A QUALITATIVE RESEARCH. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), 127-148. https://doi.org/10.20875/makusobed.504848