Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye ve Üçüncü Yaş Turizmi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 36, 29.09.2017
https://doi.org/10.31200/makuubd.325950

Öz

Turizm, tarihte
ayrıcalıklı kesimlerin sahip olduğu bir lüks olarak görülse de yakın tarihte
çeşitli sınıf ve kimliklerden kişilerin ulaşacabileceği bir hizmet sektörü
oluşturmuştur. Buna karşın küresel ve ulusal kapsamda demografik yaşlanmanın
farkına varamayan Türk turizm sektörü bu önemli alana gereken yatırımı
yönlendirememektedir. Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin büyük kısmını
oluşturan 60 yaş ve üzeri hedef kitlenin gözden kaçırılması görece daha genç ve
ekonomik açıdan daha dezavantajlı kişilere hizmet veren her şey dahil modelini
daha popüler kılmıştır. Ancak bu model turizme katkı sağlama olasılığı daha
yüksek olan ve her şey dahil hizmet modelinin sağlayamayacağı kültürel
etkileşim ve öğrenme imkanı talep eden yaşlı turistlere hitap etmemektedir. Bu
eksikliğin giderilmesinin kalkınma adına büyük bir önem arz ettiği gibi
uluslararası tanınırlık ve prestij adına da önemli faydalar sağlayabileceği
sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Bieberstein, I. 1995. Dienstlesitungs-Marketing - Modernes Marketing für Studium und Praxis. Kiehl Verlag: Ludwigshafen.
  • Eggert, U. 1997. Konsumenten Trends. Worauf Sie sich einstellen müssen, um Erfolg zu haben. Basımevi: Düsseldorf.
  • Höckmann, O. 1985. Antike Seefahrt. Basımevi: München.
  • Huber, R. F. 1992. Die Nachfrage nach Dienstleistungen, Diss. Nürnberg (Bieberstein 1995, 69).
  • Hug, W. and Busley, H. 1975. Gescichte Weltkunde, Bd. 1. Basımevi: Frankfurt.
  • Klose, H. U. (Hrsg.): Altern der Gesellschaft. Antworten auf den demographischen Wandel. Basımevi: Köln.
  • Krempien, P. 2000. Geschichte des Reisens und des Tourismus – Ein Überblick von den Anfängen bis zur Gegenwart. Basımevi: Limburgerhof.
  • Lamprecht, M. & Stamm, H. (1994): Die soziale Ordnung der Freizeit. Soziale Unterschiede im Freizeitverhalten der Schweizer Wohnbevölkerung. Seismo Verlag: Zürich, S. 17.
  • Lanquar, R. 1991. Sociologie du tourisme et des Voyages. Basımevi: Paris.
  • Meyer, K.-H. 1994. “Bildung und Förderung von Seniorenvertretungen. Ein Gebot der politischen Vernunft.” Pp…. in 60 plus - die wachsende Macht der Älteren edited by G. Verheugen. Basımevi: Köln.
  • Rosenmayr, L. 1976. “Soziologie des Alters.” Pp. 218-406 in Handbuch zur empirischen Sozialforschung. Band 7: Familie, Alter. Dtv Wissenschaftliche Reihe: Stuttgart.
  • Roth, P. 1992. “Grundlagen des Touristik-Marketing.” in Touristik-Marketing edited by P. Roth, and A. Schrand. Basımevi: München.
  • T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı 2003. Ankara. T.C. Devlet İstatistik Enstitüsü. 2005. Ankara.
  • T.C. Turizm Bakanlığı 2002. Ankara.
  • T.C.Turizm Bakanlığı 2005. Ankara.
  • Tourism Today Şubat. 2004. Sayı 16. Şan Ofset: Antalya.
  • Tufan, İ. 2002. Sosyolojik Yaşlanma. Basımevi: İstanbul.
  • Uluslararası Gerontoloji Sempozyumu 2005. Sonuç Bildirgesi, Antalya.

Turkey and Third Age Tourism

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 36, 29.09.2017
https://doi.org/10.31200/makuubd.325950

Öz

Tourism has been seen as
a luxury that privileged segments have in history, but recently it has created
a service sector that people of different classes and identities can reach. On
the other hand, the Turkish tourism sector, which does not realize the
demographic aging globally and nationally, can not direct the necessary
investment in this important area. The all-inclusive model, which serves the
younger and economically more disadvantaged people, is more popular than the 60
year-old and above, which constitutes the majority of foreign tourists coming
to Turkey, from being overlooked. However, this model does not appeal to
elderly tourists who are more likely to contribute to tourism and who demand
cultural interaction and learning opportunities that the all-inclusive service
model can not provide. As a result the elimination of these deficiencies is of
great importance for development as well as for the benefit of international
recognition and prestige.

Kaynakça

  • Bieberstein, I. 1995. Dienstlesitungs-Marketing - Modernes Marketing für Studium und Praxis. Kiehl Verlag: Ludwigshafen.
  • Eggert, U. 1997. Konsumenten Trends. Worauf Sie sich einstellen müssen, um Erfolg zu haben. Basımevi: Düsseldorf.
  • Höckmann, O. 1985. Antike Seefahrt. Basımevi: München.
  • Huber, R. F. 1992. Die Nachfrage nach Dienstleistungen, Diss. Nürnberg (Bieberstein 1995, 69).
  • Hug, W. and Busley, H. 1975. Gescichte Weltkunde, Bd. 1. Basımevi: Frankfurt.
  • Klose, H. U. (Hrsg.): Altern der Gesellschaft. Antworten auf den demographischen Wandel. Basımevi: Köln.
  • Krempien, P. 2000. Geschichte des Reisens und des Tourismus – Ein Überblick von den Anfängen bis zur Gegenwart. Basımevi: Limburgerhof.
  • Lamprecht, M. & Stamm, H. (1994): Die soziale Ordnung der Freizeit. Soziale Unterschiede im Freizeitverhalten der Schweizer Wohnbevölkerung. Seismo Verlag: Zürich, S. 17.
  • Lanquar, R. 1991. Sociologie du tourisme et des Voyages. Basımevi: Paris.
  • Meyer, K.-H. 1994. “Bildung und Förderung von Seniorenvertretungen. Ein Gebot der politischen Vernunft.” Pp…. in 60 plus - die wachsende Macht der Älteren edited by G. Verheugen. Basımevi: Köln.
  • Rosenmayr, L. 1976. “Soziologie des Alters.” Pp. 218-406 in Handbuch zur empirischen Sozialforschung. Band 7: Familie, Alter. Dtv Wissenschaftliche Reihe: Stuttgart.
  • Roth, P. 1992. “Grundlagen des Touristik-Marketing.” in Touristik-Marketing edited by P. Roth, and A. Schrand. Basımevi: München.
  • T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı 2003. Ankara. T.C. Devlet İstatistik Enstitüsü. 2005. Ankara.
  • T.C. Turizm Bakanlığı 2002. Ankara.
  • T.C.Turizm Bakanlığı 2005. Ankara.
  • Tourism Today Şubat. 2004. Sayı 16. Şan Ofset: Antalya.
  • Tufan, İ. 2002. Sosyolojik Yaşlanma. Basımevi: İstanbul.
  • Uluslararası Gerontoloji Sempozyumu 2005. Sonuç Bildirgesi, Antalya.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Tufan

Melike Tamer Köse Bu kişi benim

F. Sıla Ayan

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Kabul Tarihi 20 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tufan, İ., Tamer Köse, M., & Ayan, F. S. (2017). Türkiye ve Üçüncü Yaş Turizmi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(1), 29-36. https://doi.org/10.31200/makuubd.325950

Cited By








Geriatrik Cerrahide Güncel Yaklaşımlar
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
Fatma Sıla AYAN
https://doi.org/10.38079/igusabder.748203