Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 44 Sayı: 44, 15 - 31, 31.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286483

Öz

Kaynakça

  • Aikenhead, G.S. (2005). Research into STS science education. Educacion Quimica, 16, 384-397.
  • Arslan, H. O., Cigdemoglu, C., & Moseley, C. (2012). A three-tier diagnostic test to assess pre-service teachers’ misconceptions about global warming, greenhouse effect, ozone layer depletion, and acid
  • Ateş, M., & Karatepe, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin “küresel ısınma” kavramına ilişkin algılarının
  • Ayvacı, H. Ş., & Çoruhlu, T. Ş. (2009) Öğrencilerin Küresel Çevre Sorunlarına Bakışları Ve Kavram

Lise öğrencilerinin güncel çevre sorunları hakkındaki algıları: İzmir örneği

Yıl 2016, Cilt: 44 Sayı: 44, 15 - 31, 31.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286483

Öz








Ekonomik kararların ve teknolojik gelişmelerin çevreye önemli ve geri dönüştürülmesi zor etkileri
olduğundan, bu etkiler çeşitli toplumsal kesimler tarafından tartışılmakta ve sürekli gündemde
tutulmaktadır. 2013 yılında yeniden yapılandırılan biyoloji öğretim programında da çevre
konularına oldukça geniş bir yer verilmesi güncel çevre sorularının ve vatandaşların bu konularda
bilinçli olmalarının önemine işaret etmektedir. Bu çalışmada yeni öğretim programına göre eğitim
gören lise öğrencilerinin güncel çevre sorunlarından
biyolojik çeşitlilik, karbon döngüsü, küresel
ısınma
ve ozon tabakası incelmesi konularındaki anlayışlarını belirlemek amaçlanmıştır. Söz
konusu güncel çevre sorunları ile ilgili geliştirilmiş olan ölçekler, İzmir ilinde bulunan 4 liseden
toplam 425 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçek internet üzerinden uygulanmış ve katılımcılardan
verilen her önermeye doğru, yanlış veya kararsızım olarak cevap vermeleri istenmiştir. Elde edilen
veriler SPSS 20 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Bu analizler sırasında frekans, yüzde
ve ortalama hesaplaması ile öğrencilerin çevre sorunları hakkındaki anlayışları belirlenmiş ve tek
yönlü ANOVA kullanılarak öğrenci grupları arasında fark olup olmadığına bakılmıştır. Sonuçlar,
birçok öğrencide ortak olarak, ozon tabakasının incelmesi, küresel ısınma ve ozonun atmosferdeki
yeri konularını ilişkilendirmede kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermiş ve bu konuların
lise sınıflarında işlenirken öğretmenlerin hangi anlayışlara vurgu yapmaları gerektiğine cevap
vermiştir. 




Kaynakça

  • Aikenhead, G.S. (2005). Research into STS science education. Educacion Quimica, 16, 384-397.
  • Arslan, H. O., Cigdemoglu, C., & Moseley, C. (2012). A three-tier diagnostic test to assess pre-service teachers’ misconceptions about global warming, greenhouse effect, ozone layer depletion, and acid
  • Ateş, M., & Karatepe, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin “küresel ısınma” kavramına ilişkin algılarının
  • Ayvacı, H. Ş., & Çoruhlu, T. Ş. (2009) Öğrencilerin Küresel Çevre Sorunlarına Bakışları Ve Kavram
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Kıvılcan Doğan

Yasin Kutay Bu kişi benim

Mustafa Çakır

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2016
Kabul Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 44 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Doğan, Ö. K., Kutay, Y., & Çakır, M. (2016). Lise öğrencilerinin güncel çevre sorunları hakkındaki algıları: İzmir örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44(44), 15-31. https://doi.org/10.15285/maruaebd.286483