BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 41 Sayı: 41, 99 - 116, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.46320

Öz

Reading books is a significant gain for every human being. It is even more important for the teacher candidates who will have a say in the education of new generation. It is commonly believed that the rate of reading habit in our country is significantly low. This study aims at determining and identifying the opinions and attitudes of 383 pre-school teacher candidates studying at Marmara University Atatürk Education Faculty & Uludag University Faculty of Education and Bulent Ecevit University Eregli Faculty of Education in the Primary Education Preschool Education Programs with regard to different variables. To serve for this aim, “Personal Information Form” -prepared by the researchers- and “Reading Habit Attitudes Scale” developed by Gömleksiz in 2004 were used. The data collected in the study were analyzed by using statistical methods such as “t-test” with an SPSS program, “ANOVA” and “Scheffe Test”. The analyses show a significant relationship in favor of the females on the pre-school teachers’ reading habit. In accordance with the habit of reading books in the school they graduated, among the Anatolian/Science High School and State Schools, the data revealed a significant relationship on the side of the Anatolian/Science High School graduates. Regarding the general attitudes that the mothers of the preschool teachers have toward raising children in the habit of reading; democratic families, among the authoritarian and the democratic ones, were significantly designated. However, there was found no significant correlation regarding the attitude of the fathers of candidate teachers on raising children in the habit of reading. When the pre-school teachers’ reading habits is considered according to their economic situation, there occurred a significant correlation on the side of those with high economic situation when compared to the ones with moderate economic situation

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Görüş ve Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 41 Sayı: 41, 99 - 116, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.46320

Öz

Kitap okumak her insan için önemli olmanın yanında, özellikle yeni kuşakların eğitiminde söz
sahibi olacak öğretmen adayları için daha da önemlidir. Yaygın kanaat, ülkemizdeki okuma
alışkanlığının çok düşük olduğu yönündedir. Bu çalışmada, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim
Fakültesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği programında öğrenim gören 383 okul öncesi
öğretmen adayının kitap okuma alışkanlığına ilişkin görüş ve tutumlarının çeşitli değişkenler
açısından belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun için araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel
Bilgi Formu ile Gömleksiz (2004) tarafından geliştirilen “Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin
Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler, SPSS programı ile “t testi”, “ANOVA”
ve “Scheffe Testi“ gibi istatistiksel yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Okul öncesi öğretmeni
adaylarının cinsiyetlerine göre kitap okuma alışkanlığında, kızların lehine anlamlı ilişki olduğu
saptanmıştır. Mezun oldukları liseye göre kitap okuma alışkanlığında, Anadolu/Fen Lisesi ve
Düz Lise mezunları arasında, Anadolu/Fen Lisesi mezunlarının lehine anlamlı ilişki olduğu
saptanmıştır. Okul öncesi öğretmeni adaylarının annelerinin çocuk yetiştirme ile ilgili genel
tutumlarına göre kitap okuma alışkanlığında, otoriter ve demokrat olanlar arasında, demokrat
olanların lehine anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin babalarının çocuk yetiştirme ile ilgili
genel tutumlarına göre kitap okuma alışkanlığında ise anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.
Okul öncesi öğretmeni adaylarının ekonomik durumlarına göre kitap okuma alışkanlığında,
ekonomik durumu orta olanlar ile yüksek olanlar arasında, yüksek olanların lehine anlamlı ilişki
bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Lütfü İlgar Bu kişi benim

Şengül İlgar Bu kişi benim

Nihat Topaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 41 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA İlgar, L., İlgar, Ş., & Topaç, N. (2015). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Görüş ve Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41(41), 99-116. https://doi.org/10.15285/ebd.46320