BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 41 Sayı: 41, 139 - 156, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.82425

Öz

Purpose of this study was to investigate the effect of the 5E model enriched with conceptual change pedagogies on students’ conceptual change and conceptual persistance relating to comet, star drift and meteor. A quasi-experimental research method was used in this study. The sample of this study is composed of 72 grade 7 students at Trabzon Mimar Sinan Primary school. Semi structured interviews and two-tier open ended test were used in data collection process. Wilcoxon Signed Rank Test was used in to group comparisons and Mann-Whitney U-test was used comparisons between groups. Semi structered interviews were conducted with 12 students in the experimental group. At the end of the study, it was found out that 5E Model Enriched with Conceptual Change Pedagogy had an effect on students’ conceptual change (U=309,5, p<.05) as the difference between the experimental group and the control group are statistically significant

Kavramsal Değişim Pedagojileri ile Zenginleştirilmiş 5E Modelinin Öğrenci Kavramsal Değişimi Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi: “Kuyruklu Yıldız”, “Yıldız Kayması” Ve “Meteor” Örneği

Yıl 2015, Cilt: 41 Sayı: 41, 139 - 156, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.82425

Öz

Bu çalışmanın amacı, kuyruklu yıldız, yıldız kayması ve meteor kavramlarının öğretiminde
kavramsal değişim pedagojileri ile zenginleştirilmiş 5E modelinin öğrencilerin kavramsal
değişimleri ve kavramsal kalıcılıkları üzerine olan etkisini incelemektir. Çalışmada yarı deneysel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Trabzon Mimar Sinan İlköğretim
Okulu’ndan 72 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; iki aşamalı
sorulardan oluşan bir test ve mülakat sorularından faydalanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının
kavramsal anlama testi puanlarında grup içi karşılaştırmaları Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi,
gruplar arası karşılaştırmalar ise Mann Whitney U-Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Mülakatlar
deney grubunda yer alan 12 öğrenci ile birlikte yürütülmüştür. Araştırma sonucunda; kavramsal
değişim pedagojileri ile zenginleştirilmiş 5E modelinin öğrencilerde kavramsal değişimi sağlamada
kontrol grubu ile kıyaslandığında anlamlı ölçüde (U = 309,5, p

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Çoruhlu Bu kişi benim

Salih Çepni Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 41 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Çoruhlu, T., & Çepni, S. (2015). Kavramsal Değişim Pedagojileri ile Zenginleştirilmiş 5E Modelinin Öğrenci Kavramsal Değişimi Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi: “Kuyruklu Yıldız”, “Yıldız Kayması” Ve “Meteor” Örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41(41), 139-156. https://doi.org/10.15285/ebd.82425