Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 33 - 54, 24.11.2017
https://doi.org/10.30785/mbud.337210

Öz

Öz



Günümüzde
teknoloji geliştikçe araştırma teknikleri de değişmektedir. Değişen teknoloji
ile birlikte farklı araştırma teknikleri de ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada coğrafi
sosyal ağlardan Foursquare-Swarm uygulamaları temel alınarak kent plancılara
örnek olabilecek araştırma ve analiz sistemi ele alınmaktadır. Ankara kenti
kahve mekanlarında Swarm kullanımına bağlı yer bildirimlerinde, rastgele-belirli
sayıda seçilmiş kullanıcılar ankete tabi tutulmuştur. Çalışmada en çok yer
bildirimi yapılan kahve mekanlarındaki kullanıcı profilleri, kullanıcı
davranışları, mekanı seçme nedenleri, Foursquare-Swarm kullanımına yönelik
sorular sorulmuştur. Foursquare-Swarm uygulamaları genellikle 20-24 yaşları
arasındaki bekarlar, öğrenciler tarafından kullanılmaktadır. Katılımcıların iş
yerlerinin ve evlerin konumu tercih ettikleri kahve mekanlarını etkilemektedir.
Katılımcılar için AVM’ye, kent merkezine (Ulus, Kızılay, Tunalı), ana alışveriş
caddesine yakınlık önemlidir. Kahve mekanları katılımcılar için rutin olarak
gidilen bir yer olup mekanın iç tasarımı, açık alan kullanımı, otopark imkanı
sunulması, toplu taşım kullanımına yakınlığı gibi etmenler tercihlerini
etkilemektedir. Yer bildirimi sayısı insanların bir mekana gitmeden önceki tercihinde
etkili olmakla birlikte, mekanda sunulan ürün çeşitliliği, ürün fiyatları
mekanın tercihinde önemli rol oynamaktadır. Tüm bu etmenlerle birlikte yer
bildirimleri mekana anlam katmaktadır.

_______________________________________________________

Use of Geo-Social
Media: Top Check-ins Coffee Shops in Ankara





Abstract

Today, as technology develops,
research techniques also change. Along with the changing technology, different
research techniques are emerging. In this study, the research and analysis
system is discussed on Foursquare-Swarm applications of geographical social
networks, which can be used by urban planners. The randomly-selected users were
surveyed in the reports of Swarm in top ten coffee shops in Ankara. User
profiles, user behaviors, reasons for choosing the venue, questions about the
use of Foursquare-Swarm were asked in the top coffee shops. Foursquare-Swarm
applications are usually used by students, between age of 20-24. The work
places and the location of the houses of the users influence the coffee shops
they prefer. The proximity to the shopping mall, the city center (Ulus,
Kızılay, Tunalı) and the main shopping street are important for the users.
Coffee shops are a routine place for the users and the factors such as the interior
design of the shop, the use of outdoor space, the parking facilities and the
proximity to public transportation affect their preferences. While the number
of location notifications is important in user’s preference before going to a
venue, the variety of products offered in the place, the prices of products
play an important role in the preference of the venue. With all these factors,
venue comments add meaning to the place.

Kaynakça

  • *Wikipedia web sitesi, https://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya#Geleneksel_medyadan _farklar.C4.B1, 18.11.2016. *Eren, V., & Aydın, A., KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si 16 Özel Sayı I, 2014:197,205 *Arslan, A., Medyanın Birey, Kültür ve Toplum Üzerine Etkileri, Uluslar Arası İnsan Bilimleri Dergisi, İsmail Kurağ Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Kamu Yönetimi, 2014. *Foursquare web sitesi, http://foursquareturkiye.com/mekanlar/su-anda-populer/, 26.09.2016. *Foursquare web sitesi, http://foursquareturkiye.com/, 26.09.2016. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/infographics/500million, 12.12.2016 00:15. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/infographics/500million, 11.12.2016 23:55. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/v/kahveci-hac%C4%B1baba/ 4d18e83b6d103704b0b342bd, 12.12.2016 23:10. *Tasse, D. & Hong, J.I., Using Social Media Data to Understand Cities, CHIMPS Lab, Paper 151,2014 *Baraniuk, C., Foursquare checck-ins tell stores where to set up shop,New Scientist, p.21, 17 August 2013 *Ercoskun, O.Y., Exploring Geo-Social Networks For Urban Studies, SGEM 2015 International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social SCİENCES and Arts, 2015. *Swarm mobil uygulaması, 11.12.2016 20:07. *Swarm mobil uygulaması, 11.12.2016 20:00. *4sweep web sitesi, https://4sweep.com/explorer/explore#ll=39.930661,32.825958 &radius=25000&s=venuesearch, 11.12.2016 16:30. *Foursquare mobil uygulaması, 11.12.2016 21:15. *Foursquare mobil uygulaması, 11.12.2016 21:39. *Foursquare mobil uygulaması, 15.12.2016 09:54. *Foursquare mobil uygulaması, 16.12.2016 10:13. *Foursquare web sitesi, https://www.google.com/maps/dir//39.9184601,32.8552965/@ 39.9185455,32.8532906,17z/data=!3m1!4b1 *Arribas-Bel, D., Kourtit, K. & Nijkamp, P., Socio-cultural Diversity and Urban Buzz, TI, 110/VIII, 2013 *4sweep web sitesi, https://4sweep.com/explorer/explore#near=Ankara&s=venuesearch &cats=4bf58dd8d48988d1e0931735, 23.11.2016 11:25.
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 33 - 54, 24.11.2017
https://doi.org/10.30785/mbud.337210

Öz

Kaynakça

  • *Wikipedia web sitesi, https://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya#Geleneksel_medyadan _farklar.C4.B1, 18.11.2016. *Eren, V., & Aydın, A., KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si 16 Özel Sayı I, 2014:197,205 *Arslan, A., Medyanın Birey, Kültür ve Toplum Üzerine Etkileri, Uluslar Arası İnsan Bilimleri Dergisi, İsmail Kurağ Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Kamu Yönetimi, 2014. *Foursquare web sitesi, http://foursquareturkiye.com/mekanlar/su-anda-populer/, 26.09.2016. *Foursquare web sitesi, http://foursquareturkiye.com/, 26.09.2016. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/infographics/500million, 12.12.2016 00:15. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/infographics/500million, 11.12.2016 23:55. *Foursquare web sitesi, https://tr.foursquare.com/v/kahveci-hac%C4%B1baba/ 4d18e83b6d103704b0b342bd, 12.12.2016 23:10. *Tasse, D. & Hong, J.I., Using Social Media Data to Understand Cities, CHIMPS Lab, Paper 151,2014 *Baraniuk, C., Foursquare checck-ins tell stores where to set up shop,New Scientist, p.21, 17 August 2013 *Ercoskun, O.Y., Exploring Geo-Social Networks For Urban Studies, SGEM 2015 International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social SCİENCES and Arts, 2015. *Swarm mobil uygulaması, 11.12.2016 20:07. *Swarm mobil uygulaması, 11.12.2016 20:00. *4sweep web sitesi, https://4sweep.com/explorer/explore#ll=39.930661,32.825958 &radius=25000&s=venuesearch, 11.12.2016 16:30. *Foursquare mobil uygulaması, 11.12.2016 21:15. *Foursquare mobil uygulaması, 11.12.2016 21:39. *Foursquare mobil uygulaması, 15.12.2016 09:54. *Foursquare mobil uygulaması, 16.12.2016 10:13. *Foursquare web sitesi, https://www.google.com/maps/dir//39.9184601,32.8552965/@ 39.9185455,32.8532906,17z/data=!3m1!4b1 *Arribas-Bel, D., Kourtit, K. & Nijkamp, P., Socio-cultural Diversity and Urban Buzz, TI, 110/VIII, 2013 *4sweep web sitesi, https://4sweep.com/explorer/explore#near=Ankara&s=venuesearch &cats=4bf58dd8d48988d1e0931735, 23.11.2016 11:25.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

H. İpek Büyükdemirci

Özge Ercoşkun

Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 8 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Büyükdemirci, H. İ., & Ercoşkun, Ö. (2017). Coğrafi Tabanlı Sosyal Medya Kullanımı: Ankara’da En Çok Yer Bildirimi Yapılan Kahve Mekanları. Journal of Architectural Sciences and Applications, 2(1), 33-54. https://doi.org/10.30785/mbud.337210