BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerinin Uygulanabilirliğine İlişkin Eğitim Çalışanlarının Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 3, 0 - , 29.06.2015
https://doi.org/10.17860/efd.19489

Öz

Bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarında insan kaynakları yönetimi işlevlerinin uygulanmasına yönelik eğitim çalışanlarının görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma deseni ile yürütülen araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Bolu ili çeşitli ilk ve ortaokullarında görev yapan 33 eğitim çalışanı oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, içerik ve betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Görüşme formunda; İKY işlevleri, bu işlevlerden eğitim kurumlarında geçerli olanların hangileri olduğu, uygulamadaki engeller, uygulanabilmesi için üzerine görev düşenler ve görevleri sorulmuştur. Araştırmaya göre: İKY işlevleri çalışana (personel seçme/yerleştirme/kadrolama, eğitim, yetiştirme ve geliştirme, planlama, değerlendirme, ödüllendirme, güvenlik ve sağlık, ücretlendirme, kariyer planlaması) ve örgüte (çevre ilişkileri ve örgütsel gelişim) yönelik işlevlerden oluşmaktadır. Bu işlevlerin tamamı eğitim kurumlarında geçerlidir. İşlevlerin eğitim kurumlarında uygulanmasını engelleyen nedenler; gerçekçi planlama yapılmaması, personel seçme/yerleştirmenin merkezi yapılması, hizmet içi eğitimin yetersiz kaynaklarla kısıtlı kitleye ulaşması, performans değerlendirme ve kariyer planlamasının olmaması, ödüllendirme ve kariyerin performansla ilişkili görünmemesi vb.dir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türkan Argon

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Argon, T. (2015). Eğitim Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerinin Uygulanabilirliğine İlişkin Eğitim Çalışanlarının Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.19489

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.