BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Bilişim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 19.04.2016
https://doi.org/10.17860/efd.51865

Öz

Bu çalışma ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilişim teknolojileri (BT) kullanımına ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu olarak Niğde’deki merkez ve merkeze bağlı ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenleri arasından ölçüt örneklemeyle seçilmiş 24 matematik öğretmeni belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundaki sorular, öğretmenlerle röportaj yapılarak yöneltilmiştir. Ses kaydı kullanılarak görüşleri alınan öğretmenlerden elde edilen veriler araştırmacı ve farklı bir alan uzmanı tarafından eş zamanlı olarak içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Bu sayede %100 görüş birliği ile kodlayıcı güvenirliliği sağlanmıştır. Çalışmada bilişim teknolojileri ile matematik öğretimine ilişkin olarak görüşme yapılan öğretmenlerin büyük çoğunluğu bu konuda olumlu düşündüklerini ve bu tür uygulamalara sıcak baktıklarını dile getirmişlerdir. Ayrıca matematik öğretmenlerinin BT kullanımıyla ilgili hizmet içi eğitimlerin üniversitelerle işbirliği içinde alanında uzman öğretim elemanlarınca gerçekleştirilmesi daha faydalı olacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nezih Önal

Hasan Çakır

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Önal, N., & Çakır, H. (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Bilişim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.51865

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.