BibTex RIS Kaynak Göster

INSTITUTIONALIZATION OF MUSEOLOGY EDUCATION IN TURKISH UNIVERSITIES

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 214, 105 - 122, 01.05.2017

Öz

The importance of museums as living spaces of the present and future has increased on educational and technological bases in the 21st century. Museums, as institutions to inspire and support researches, maintain studies on conservation, research and social communication while they are transforming with new contemporary formations. Museums have gained importance with the studies focusing on multidimensional learning and educational skills in lifelong learning. Interdisciplinary museum studies of transforming museum visitors into active participants have increased the demand on professional museologists. This transformation in museums has increased the need of professional museologists. This study discusses the institutionalization of museology education in Turkish universities after 1990. This issue is analyzed through undergraduate and graduate programs and problems are discussed. Undergraduate programs on museology in Turkey define the changing dimensions of museology programs. The foundation processes of education studies on museum management are also discussed. The role of human resources on museum management can not be denied in museum studies. Museums should also be managed by professionals in Turkey and all over the world. This will develop museology education in Turkey together with the foundation process of the first undergraduate program in museum management and thesis studies and projects on museology.The pre-1990 period, academic and professional studies to raise museum specialists and managers can be defined as a stable era. Academic and professional museum studies have dynamically changed since 1990. Today, the importance of education  of museum professionals, in service trainings, adult education, education within the museums, interactive education studies increases day by day. The interest in museology will increase in the future, and new undergraduate and graduate programs on museology education will be established as well. National and international museum leadership, professional development, career planning, strategic management, in service trainings of museologists will be included as prominent issues. In the future, sustainable and changeable museum studies will find a direction through education studies in museum management. In Turkey, recently founded graduate programs on museology show the importance given to the development of museum science

TÜRKİYE’DE MÜZECİLİK EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTELERDE KURUMLAŞMASI

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 214, 105 - 122, 01.05.2017

Öz

21. yüzyılda geçmiş ve geleceğin yaşam alanları olan müzelerin önemi; eğitim ve teknoloji odaklı gelişmiştir. Müzeler, araştırmaya ilham yaratan, destekleyen kurumlar olarak; koruma, araştırma ve toplumla iletişim kurma çalışmalarını sürdürürken; çağdaş uygulamalarla yeni formlar bularak değişmektedirler. Müzelerde çok yönlü öğrenme ve eğitim becerilerine odaklı yaşam boyu eğitim çalışmaları giderek önem kazanmıştır. Ziyaretçisini aktif katılımcıya dönüştüren, disiplinler arası çalışmalara yönelik müze çalışmaları; profesyonel eğitim almış müzecilere olan ihtiyacı da arttırmıştır.Bu makalede; Türkiye’de müzecilik eğitiminin özellikle 1990 sonrasında üniversitelerde kurumlaşması ele alınacaktır. Akademik ortamlarda üniversitelerde açılan lisans ve yüksek lisans programları üzerinden araştırılacak; sorunlar ortaya konulacaktır. Özellikle müze yönetimi eğitimi çalışmalarının kuruluş süreçleri ele alınacaktır. Müze çalışmalarında; müze yönetimi konusunda insan kaynaklarının rolü de inkar edilemez. Dünyada ve ülkemizde müzelerin profesyonel eğitim almış kişilerce yönetilmeleri zorunlu olmuştur. Bu gerçekle, Türkiye’de ilk müze yönetimi yüksek lisans eğitiminin kuruluş süreçleri ve bu süreçte yürütülen tez ve proje çalışmaları müzecilik eğitimini geliştirmesi açısından önemi ele alınacaktır.1990 öncesi müze uzmanlarının, yöneticilerinin yetişmesi alanında yürütülen akademik ve mesleki eğitim çalışmaları durağan dönem olarak tanımlanabilir. 1990 sonrası ise müzecilik alanındaki akademik ve mesleki eğitim çalışmaları dinamik olarak değişim göstermiştir. Günümüzde müze profesyonellerinin eğitimi, hizmet içi eğitim, yetişkinlerin eğitimi, müzelerde eğitim, interaktif eğitim çalışmalarının önemi de her geçen gün artmaktadır. Gelecek yıllarda müzecilik mesleğine olan ilginin daha da artması, üniversitelerde müzecilik eğitimi veren programların artmasına neden olacaktır. Ulusal ve uluslararası müze liderliği profesyonel gelişim, kariyer planlaması, stratejik yönetim, müzecilerin meslek içi hizmet eğitimleri öne çıkan konular olarak yer alacaktır. Gelecekte müzelerin değişime odaklı sürdürülebilir çalışmaları müze yönetimi alanında eğitim çalışmaları ile yön bulacaktır. Son yıllarda ülkemizde müzecilerin eğitimine yönelik açılan yüksek lisans programları; müze biliminin gelişimine verilen önemi ortaya koymaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73MD95ZP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fethiye Erbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 46 Sayı: 214

Kaynak Göster

APA Erbay, F. (2017). TÜRKİYE’DE MÜZECİLİK EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTELERDE KURUMLAŞMASI. Milli Eğitim Dergisi, 46(214), 105-122.