BibTex RIS Kaynak Göster

INFORMAL EDUCATION IN EDUCATION AND DESIGN WORKSHOPS OF MUSEUMS

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 214, 239 - 253, 01.05.2017

Öz

Museums constitute the most suitable environment for informal education models. Museums take advantage of informal education as a new communication-based message language. Museums in our day emphasize informal education that offers the opportunity to repeat the acquired knowledge in a reinforcing environment. The education activities that take place in the interactive environment of museums span many fields from science to arts. Education projects that are offered in these different environments also vary according to age groups. Many museums in Turkey take advantage of informal education efforts in order to make their exhibitions more meaningful, and to prolong the promotion and influencing process. Museums organize informal education efforts that target various age groups and adults in their education and design workshops.The projects in these workshops keep curiosity, the passion for research, discovery and examination alive. Students learn by experiments and observations in science and technology workshops. Museums generally support informal training by organizing workshops based on providing children with creativity and problem-solving skills. Informal education efforts increase the appeal of the museum environment in terms of education skills, and make a charming impact on participants. Projects that are implemented in the education and design workshops of museums offer the participants a permanent learning environment

MÜZELERİN EĞİTİM VE TASARIM ATÖLYELERİNDE İNFORMAL EĞİTİM

Yıl 2017, Cilt: 46 Sayı: 214, 239 - 253, 01.05.2017

Öz

İnformal eğitim modellerinin en uygulanabilir mekanları müzelerdir. Müzeler yeni iletişim odaklı mesaj dili olarak informal eğitimden yararlanmaktadır. Günümüzde müzeler, öğrenilen bilgileri pekiştiren rahat bir ortamda tekrar edilmesine imkan sunan informal eğitime önem vermektedirler. Bu çalışma müzelerin eğitim ve tasarım atölyelerinde, bilimden sanata kadar farklı alanlarda yürüttükleri eğitim etkinliklerini, informal eğitim modelleri üzerinden araştırmaktadır. Müze atölyelerinde interaktif ortamlarda farklı yaş gruplarına sunulan eğitim çalışmaları ülkemiz müzeleri üzerinden incelenecektir.Türkiye’de birçok müze, sergileme çalışmalarını, daha anlamlı kılmak, tanıtım ve etkileme sürecini uzatmak amacı ile informal eğitim çalışmalarından yararlanır. Müzeler kurdukları eğitim ve tasarım atölyelerinde çeşitli yaş guruplarına ve yetişkinlere yönelik informal eğitim çalışmaları düzenlemektedir. Bu atölyelerde merak, araştırma, keşfetme ve inceleme tutkusu canlı tutulacak grup çalışmaları düzenlenmektedir. Bilim ve teknoloji alanında bu atölyeler de öğrenci, deney ve gözlem yaparak öğrenmektedirler. Müzeler çocuklara, gençlere yaratıcılık ve problem çözme becerisi kazandırma ve geliştirme temelli atölye çalışmaları düzenleyerek informal eğitimi desteklemektedir. Müzelerin eğitim ve tasarım atölyelerinde gerçekleşen çalışmalar; katılanlara kalıcı bir öğrenme ortamı sunması açısından önemlidir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39PV35DN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fethiye Erbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 46 Sayı: 214

Kaynak Göster

APA Erbay, F. (2017). MÜZELERİN EĞİTİM VE TASARIM ATÖLYELERİNDE İNFORMAL EĞİTİM. Milli Eğitim Dergisi, 46(214), 239-253.