BibTex RIS Kaynak Göster

PROFESSIONALISATION PROBLEMS IN ADULT EDUCATION

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 211, 147 - 159, 01.07.2016

Öz

The importance of provision of a qualified adult education and the training of qualified adult educators for the adult individuals to obtain information, skills and competences required to adapt to the rapid changes and conditions in the societal, economical, cultural and technological areas is rising increasingly. Qualified and professional adult educators are needed in order for actualization of potential of the adult education field of meeting the educational needs of adult individuals. This quality demand in adult education brings up the professionalisation issue of adult education and makes the professionalisation of adult educators, whose profiles are very large and various, essential. In recent times, the attention is given to the professionalisationof adult educators, as the key and determinant of quality of adult education provision, at the international scale too. However, it’s observed that there some problems and challenges for professionalisation of adult education field. In this context, it’s aimed to present these problems and challenges in this study based on the literature related

YETİŞKİN EĞİTİMİNDE MESLEKLEŞME SORUNLARI

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 211, 147 - 159, 01.07.2016

Öz

Yetişkin bireylerin toplumsal, ekonomik, kültürel ve teknolojik alanlarda hızla değişen koşullara ve değişimlere uyum sağlamaları için gerekli bilgi, beceri ve yeterliklere sahip olmalarında nitelikli bir yetişkin eğitimi sunumunun ve nitelikli yetişkin eğitimciler yetiştirmenin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Yetişkin eğitimi alanının yetişkin bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılama potansiyelini tam olarak gerçekleştirebilmesi için nitelikli ve profesyonel yetişkin eğitimcilere ihtiyaç vardır. Yetişkin eğitiminde bu nitelik talebi, yetişkin eğitimciliğinin meslekleşmesi/profesyonelleşmesi meselesini gündeme getirmekte ve profilleri oldukça geniş ve çeşitli olan yetişkin eğitimcilerinin meslekleşmelerini gerekli kılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin eğitimi hizmetinin niteliğinin belirleyicisi ve anahtarı olan yetişkin eğitimcilerinin meslekleşmesine uluslararası ölçekte de önem verilir olmuştur. Ancak, yetişkin eğitimi alanının meslekleşmesinde bazı sorunlar ve güçlükler olduğu görülmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada yetişkin eğitimi alanında meslekleşmeye ilişkin yaşanan sorunların ve güçlüklerin konuya ilişkin literatüre dayalı olarak ortaya konulması amaçlanmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39BZ99SK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Seza Karaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 211

Kaynak Göster

APA Karaman, A. S. (2016). YETİŞKİN EĞİTİMİNDE MESLEKLEŞME SORUNLARI. Milli Eğitim Dergisi, 45(211), 147-159.