Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE YAŞANAN EĞİTİM SORUNLARINA GÜNCEL BİR BAKIŞ

Yıl 2018, Cilt: 47 Sayı: 218, 187 - 200, 15.05.2018

Öz

Son yıllarda eğitim çıktılarının istenilen düzeyde olmaması eğitim sisteminde yaşanan sorunların belirlenmesinin önemini ortaya koymaktadır. Bu
doğrultuda sınıf yönetiminin en önemli unsuru olan öğretmenlerin yaşadıkları güncel sorunlara ilişkin genel görüşlerinin belirlenmesi araştırmaya değer görülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. “Milli eğitim sistemi içinde yaşadığınız güncel sorunları sıralayınız” açık uçlu sorusu görüşleri
alınmak üzere 96 öğretmene sorulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; yaşanan sorunların en çok öğrenci kaynaklı olduğu bu sorunu finansman, program, öğretmen ve politik kaynaklı sorunların izledikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Anıl, D. (2009). Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programında Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Bilimleri Başarılarını Etkileyen Faktörler, Eğitim ve Bilim, 34(152), 71-86.
  • Bowen, H. R. (1980). Investment in Learning. San Francisco: Jossey Bass Publishers.
  • Boydak Özan, M., Şener, G. ve Polat, H. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Eğitimlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi, Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(4), 167- 180.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., Seferoğlu, S. S. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Eğitim Bir Sen (2011). Gelecek için Eğitim Raporu (Report No:41). Ankara: Gözde Matbaacılık.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • Hareket, E., Erdoğan, E. ve Dündar, H. (2016). Eğitim Sistemine İlişkin Bir Durum Çalışması, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 287-299.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kösterlioğlu, İ. ve Bayar, A. (2014). Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Güncel Bir Değerlendirme, International Journal of Social Science, 25(1), 177-187.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55:459-496.
  • Sarıbaş, S. ve Babadağ, G. (2015). Temel Eğitimin Temel Sorunları, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 3 (1), 18–34.
  • Uluğ, F. (1999). Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim için Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme, Eğitim Yönetimi, 17, 37-51.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.
Yıl 2018, Cilt: 47 Sayı: 218, 187 - 200, 15.05.2018

Öz

Kaynakça

  • Anıl, D. (2009). Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programında Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Bilimleri Başarılarını Etkileyen Faktörler, Eğitim ve Bilim, 34(152), 71-86.
  • Bowen, H. R. (1980). Investment in Learning. San Francisco: Jossey Bass Publishers.
  • Boydak Özan, M., Şener, G. ve Polat, H. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Eğitimlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi, Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(4), 167- 180.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., Seferoğlu, S. S. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Eğitim Bir Sen (2011). Gelecek için Eğitim Raporu (Report No:41). Ankara: Gözde Matbaacılık.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • Hareket, E., Erdoğan, E. ve Dündar, H. (2016). Eğitim Sistemine İlişkin Bir Durum Çalışması, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 287-299.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kösterlioğlu, İ. ve Bayar, A. (2014). Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Güncel Bir Değerlendirme, International Journal of Social Science, 25(1), 177-187.
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55:459-496.
  • Sarıbaş, S. ve Babadağ, G. (2015). Temel Eğitimin Temel Sorunları, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 3 (1), 18–34.
  • Uluğ, F. (1999). Meslek Eğitimi Ağırlıklı Ortaöğretim için Yapısal Yönelimler: 16. Milli Eğitim Şurasına Yönelik Bir Değerlendirme, Eğitim Yönetimi, 17, 37-51.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gönül Şener 0000-0003-3212-7703

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 47 Sayı: 218

Kaynak Göster

APA Şener, G. (2018). TÜRKİYE’DE YAŞANAN EĞİTİM SORUNLARINA GÜNCEL BİR BAKIŞ. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 187-200.