BibTex RIS Kaynak Göster

KYRGYZ-TURKISH MANAS UNIVERSITY STUDENTS’ CONCEPTUAL METAPHORS ABOUT KYRGYZ TURKISH MANAS UNIVERSITY

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 39 - 53, 01.01.2015

Öz

This research’s aim is to reveal the students perceptions who Kyrgyz-Turkish Manas University about Kyrgyz-Turkish Manas University with the help of metaphors. Phenomenologic method was used in the study. A total of 135 students from KTMU (Kyrgyz-Turkish Manas University) participated in the study. Participants completed the prompt “KTMU is like . . . because ...” by focusing on one metaphor. The data were analyzed both qualitatively and quantitatively. According to the results, 93 personal metaphors and 6 conceptual categories, based on the participants’ metaphorical images, were identified

Kaynakça

  • Aslan, S. (2013). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin “öğretmen” kavramı ile ilgili algılarının metaforik incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 8(6),43-59.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Balaban, T. ve Yapıcı, M. (2013). Türkçe öğretmen adaylarınınn tasavvufa ilişkin metaforları, Turkishstudies International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 8(9), 745-755.
  • Balcı, A. (1999). Metaphorical images of school: School perceptions of students, teachers and parents from four selected schools (in Ankara). Yayımlanmamış doktora tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Brady, K. & Winn, T. (2014). Using metaphors to investigate pre-service primary teachers’ attitudes towards mathematics Double Helix, (1), 1-10. http://qudoublehelixjournal.org/index.php/dh/article/view/37/151
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, E. ve Karadeniz, Ş. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Clarken, R. H. (1997). Five metaphors for educators. (ERIC Document Reproduction Service No. ED407408)
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (2), 269-283.
  • Demirtaş, H. ve Çoban, D. (2014). Üniversite öğrencilerinin, üniversite ve fakülte kavramlarına ilişkin metaforları (inönü üniversitesi örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 113-143.
  • Doğan, D. (2014). Öğretmen adaylarının perspektifinden okul kavramının metaforlarla analizi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi - Journal of Theoretical Educational Science, 7(3), 361-382.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güner, N. (2013). Öğretmen Adaylarının Matematik Hakkında Oluşturdukları Metaforlar, NWSA-Education Sciences, 1C0597, 8, (4), 428-440.
  • Güven, B. ve Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluştrma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2), 503-512.
  • Groth, R.E. & Bergner, J.A. (2005). Preservice elementary school teachers' metaphors for the concept of statistical sample. Statistics Education Research Journal 4 (2), 27-42.
  • Jakobsen ve Wickman, (2007). Transformation through language use: children’s spontaneous metaphors in elementary school science. Science & Education, (16), 267–289.
  • Korkmaz, F. ve Bahçeçi, B. (2013). Lise öğrencilerinin ‘‘üniversite’’ kavramına ilişkin metaforik algıların incelemesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 187 – 204.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil (Çeviren G.Y. Demir).İstanbul: Paradigma.
  • Marshak, J. R.(1993). Managing the metaphors of change. Organizational Dynamics, 22(1), 44-56.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M., (1994). Qualitative data analysis. London: SAGE Publication.
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor. İstanbul: Mess Yayınları.
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 96-109.
  • Presmeg, N. C. (1998). Metaphoric and metonymic signification in mathematics. Journal of Mathematical Behavior, (17), 25-32.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 131-155.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461-522.
  • Saban, A. (2011). Prospective computer teachers’ mental images about the concepts of school and computer teacher, 11(1), Educational Science Theory and Practise, 11(1), 435-446.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 281-326.
  • Schinck, A., Neale, H., Pugalee, D., & Cifarelli, V. (2008). Using metaphors to unpack student beliefs about mathematics. School Science and Mathematics, 108(7), 326 – 333.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Tortop, H.S. (2013). Öğretmen adaylarının üniversite hocası hakkındaki metaforları ve bir değerlendirme aracı olarak metafor, Yükseköğretim ve Bilim ve Dergisi, 3(2), 153-160
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.

KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 39 - 53, 01.01.2015

Öz

Bu araştırma Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesine devam öğrencilerinin KırgızistanTürkiye Manas Üniversitesine ilişkin sahip oldukları algıları, metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden "olgu bilim" kullanılmıştır. Bu amaç için KTMÜ (Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi)’ ye ilişkin metafor üretmeleri istenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, KTMÜ’ de öğrenim gören 135 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların her birinin “KTMÜ ... gibidir, çünkü ...” cümlesini tamamlamasıyla elde edilen veriler, hem nitel hem de nicel veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar KTMÜ’ ye ilişkin olarak toplam 93 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından incelenerek 6 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır

Kaynakça

  • Aslan, S. (2013). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin “öğretmen” kavramı ile ilgili algılarının metaforik incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 8(6),43-59.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Balaban, T. ve Yapıcı, M. (2013). Türkçe öğretmen adaylarınınn tasavvufa ilişkin metaforları, Turkishstudies International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 8(9), 745-755.
  • Balcı, A. (1999). Metaphorical images of school: School perceptions of students, teachers and parents from four selected schools (in Ankara). Yayımlanmamış doktora tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Brady, K. & Winn, T. (2014). Using metaphors to investigate pre-service primary teachers’ attitudes towards mathematics Double Helix, (1), 1-10. http://qudoublehelixjournal.org/index.php/dh/article/view/37/151
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, E. ve Karadeniz, Ş. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Clarken, R. H. (1997). Five metaphors for educators. (ERIC Document Reproduction Service No. ED407408)
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (2), 269-283.
  • Demirtaş, H. ve Çoban, D. (2014). Üniversite öğrencilerinin, üniversite ve fakülte kavramlarına ilişkin metaforları (inönü üniversitesi örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 113-143.
  • Doğan, D. (2014). Öğretmen adaylarının perspektifinden okul kavramının metaforlarla analizi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi - Journal of Theoretical Educational Science, 7(3), 361-382.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güner, N. (2013). Öğretmen Adaylarının Matematik Hakkında Oluşturdukları Metaforlar, NWSA-Education Sciences, 1C0597, 8, (4), 428-440.
  • Güven, B. ve Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluştrma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2), 503-512.
  • Groth, R.E. & Bergner, J.A. (2005). Preservice elementary school teachers' metaphors for the concept of statistical sample. Statistics Education Research Journal 4 (2), 27-42.
  • Jakobsen ve Wickman, (2007). Transformation through language use: children’s spontaneous metaphors in elementary school science. Science & Education, (16), 267–289.
  • Korkmaz, F. ve Bahçeçi, B. (2013). Lise öğrencilerinin ‘‘üniversite’’ kavramına ilişkin metaforik algıların incelemesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 187 – 204.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil (Çeviren G.Y. Demir).İstanbul: Paradigma.
  • Marshak, J. R.(1993). Managing the metaphors of change. Organizational Dynamics, 22(1), 44-56.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M., (1994). Qualitative data analysis. London: SAGE Publication.
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor. İstanbul: Mess Yayınları.
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 96-109.
  • Presmeg, N. C. (1998). Metaphoric and metonymic signification in mathematics. Journal of Mathematical Behavior, (17), 25-32.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 131-155.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 461-522.
  • Saban, A. (2011). Prospective computer teachers’ mental images about the concepts of school and computer teacher, 11(1), Educational Science Theory and Practise, 11(1), 435-446.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 281-326.
  • Schinck, A., Neale, H., Pugalee, D., & Cifarelli, V. (2008). Using metaphors to unpack student beliefs about mathematics. School Science and Mathematics, 108(7), 326 – 333.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Tortop, H.S. (2013). Öğretmen adaylarının üniversite hocası hakkındaki metaforları ve bir değerlendirme aracı olarak metafor, Yükseköğretim ve Bilim ve Dergisi, 3(2), 153-160
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38JG26GT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Dündar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dündar, H. (2015). KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 39-53.
AMA Dündar H. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR. MJSS. Ocak 2015;4(1):39-53.
Chicago Dündar, Hakan. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4, sy. 1 (Ocak 2015): 39-53.
EndNote Dündar H (01 Ocak 2015) KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 1 39–53.
IEEE H. Dündar, “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR”, MJSS, c. 4, sy. 1, ss. 39–53, 2015.
ISNAD Dündar, Hakan. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4/1 (Ocak 2015), 39-53.
JAMA Dündar H. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR. MJSS. 2015;4:39–53.
MLA Dündar, Hakan. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 1, 2015, ss. 39-53.
Vancouver Dündar H. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA SAHİP OLDUKLARI METAFORLAR. MJSS. 2015;4(1):39-53.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155