BibTex RIS Kaynak Göster

TURKEY IMAGE ACCORDING TO THE STUDENTS OF THE KYRGYZ TURKISH MANAS UNIVERSITY

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 91 - 116, 01.01.2015

Öz

Kyrgyzstan Turkey Manas University established in 1995 with joint initiatives of the Turkey and Kyrgyzstan and this year (2015) is celebrating its twentieth anniversary year. Turkish and Kyrgyz academics and students to under the same roof of university, as a bridge of science and culture between the two countries, in allowing the mutual recognizing each other more closely the citizens of the two countries and so that the mutual development of the image of the country are also considered to contribute. However there is no such studies exist for the detection of this image. The aim of this study, to determine the image of Turkey in the KTMU Kyrgyz students' minds that make up the majority of students. The research data were collected through questionnaires from 564 Kyrgyz students studying at the university in the 2011-2012 academic year. According to the results in a very significant level of students have a positive perception about Turkey, after being KTMU students this perception has changed mostly positive and the level of varying degrees of the positiveness that have emerged from contact the current different groups of Turkish citizens. In addition, knowledge, gender, class, and academic units variables studied according to students' perceptions on different topics related to Turkey

Kaynakça

  • Altinbaşak, İ. (2008). Understanding The Prejudices in Order to Improve The Image of Turkey: A Qualitative Study on The Prejudices of Italians About Turkey. Boğaziçi Journal, 22 (1-2), 35 – 51.
  • Akyürek, S. (2012). Kırgızistan’da Türkiye ve Türk Algısı. Rapor No: 43, Bilge Adamlar Stratejik Araştırma Merkezi-BİLGESAM, http://www.academia.edu/2503904/K%C4%B1rg%C4%B1zistanda_T%C3%BCrkiye_ve_T%C3%BCrk _Alg%C4%B1s%C4%B1 [Erişim Tarihi: 30.12.2014]
  • Albayrak, Aslı ve Özkul, Emrah (2013). Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma, Turkish Studies, International Periodical fort the Languages, Literature and History of Turkish of Turkic, Volume: 8/6, 15-31.
  • Bowe, Jasha, Lockshin, Larry, Lee, Richard, and Rungie, Cam (2013). Old Dogs, New Tricks – Rehinking Country-Image Studies, Journal of Consumer Behaviour, 12, 460-471.
  • Ateşoğlu, İrfan ve Türker, Ali (2013). Türkiye’yi Ziyaret Eden Turistlerin Algıladıkları Ülke İmajı ve Olumsuz Alglara İlişkin Çözüm Önerileri, Yeni Fikir, Sayı: 10, 112-135.
  • Ersun, Nur ve Arslan, Kahraman (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: XXXI, Sayı: II, 229-248.
  • Güzel, F. Özlem (2009). Turizm Açısından Ülke İmajının Önemi ve Türkiye İmajı Üzerine Kavramsal Bir Çalışma, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, 143-159.
  • Gotsi, Manto, Lopez, Carmen, and Andriopoulos, Constantine (2011). Building Country Image Through Coorparate Image: Exploring the Factors That Influence the Image Transfer, Journal of Stratejic Marketing, Vol. 19, No. 3, 255-272.
  • Kim, Jeyoon, Hang, Joon Ho, Kim, Yu-Kyoum (2014). Impact of Mega Sport Events on Destination Image and Country Image, Sport Marketing Quarterly, 23, 161-175.
  • Koschate-Fisher, Nicole, Diamantopoulos, Adamantios, and Oldenkotte, Katharia (2012). Are Consumers Really Willing to Pay More for a Favorable Country Image? A Study of Country-of-Origin Effects on Willingness to Pay, Journal of International Marketing, Vol. 20, No. 1, 19-41.
  • Köroğlu, Özlem ve Güzel, F. Özlem (2013). Kültürel Değerlerin Destinasyon İmajına Etkisi: Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkentine Yönelik Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 5/4, 191-209.
  • Kurtuluş, Kemal ve Bozbay, Zehra (2011). Japonya ve Çin’in Ülke İmajları Açısından Karşılaştırılması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt/Volume: 40, Sayı/No: 2, 267-277.
  • Ilban, Mehmet Oğuzhan, Köroğlu, Ahmet ve Bozok, Düriye (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 13, 105-129.
  • Magnusson, Peter, Krishnan, Vijaykumar, Westjohn, Stanford A., and Zdravkovic, Srdan (2014). The Spillover Effects of Prototype Brand Transgressions on Country Image and Related Brands, Journal of International Marketing, Vol. 22, No. 1, 21-38.
  • Malashenok, Victoria (2006). Kırgızistan’da Türkiye ve Türkler’in İmajı, T.C. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Onay, Atılım (2008). Ülke Orijini Kavramı ve Ülke İmajı, Selçuk İletişim, 5, 2, 102-112.
  • Oter, Zafer ve Ozdogan, Osman N. (2005). Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk- Efes Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, 127-138.
  • Schwaighofer, Verena (2014). Tourist Destination İmages and Local Culture (Using the Example of the United Arab Emirates), Springer Gabler, Salzburg, Austria.
  • Üner, Mithat, Güçer, Evren ve Taşçi, Aslı (2006). Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 2, 189-201.
  • Yilmaz, Kaan (2008). Türkiye ve Türk İmajının Turizm Etkileri: Bodrum Örneği, Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Yoldaş, M. Asıf (2013). Türkiye’deki Turizm Sektöründe Staj Yapmış Kırgız Üniversite Öğrencilerinin Gözüyle Türk Turizminin Değerlendirilmesi, Akademik Bakış Dergisi, Sayı:34, 1-16.
  • Yu, Chih-Ching, Lin, Pei-Joi and Chen, Chun-Shoi (2013). How Brand Image, Country of Origin, and Self- Congruity Influence Internet Users’ Purchase Intention, Social Behavior and Personality, 41(4), 599-612.
  • http://www.manas.edu.kg/index.php/tr/kurumsal/tanitim/tarihçe [Erişim Tarihi:01.01.2015]
  • www.tdk.gov.tr [Erişim Tarihi: 20.12.2014]
  • www.redhouse.com.tr [Erişim Tarihi: 20.12.2014]

KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 91 - 116, 01.01.2015

Öz

Türkiye ve Kırgızistan devletlerinin ortak girişimiyle 1995 yılında kurulan Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi (KTMÜ), 2015 yılında yirminci kuruluş yıl dönümünü kutlamaktadır. Türk ve Kırgız akademisyenler ve öğrencilerinin aynı çatı altında bulunduğu üniversite, iki ülke arasında bir bilim ve kültür köprüsü olarak, iki ülke vatandaşlarının karşılıklı biribirlerini daha yakından tanımalarına imkan vermekte ve bu sayede ülkeleri hakkında karşılıklı imaj gelişimine de katkı verdiği düşünülmektedir. Ancak söz konusu bu imajın tespitine yönelik şu ana kadar yapılmış herhangi bir çalışma bulunmamaktadır

Kaynakça

  • Altinbaşak, İ. (2008). Understanding The Prejudices in Order to Improve The Image of Turkey: A Qualitative Study on The Prejudices of Italians About Turkey. Boğaziçi Journal, 22 (1-2), 35 – 51.
  • Akyürek, S. (2012). Kırgızistan’da Türkiye ve Türk Algısı. Rapor No: 43, Bilge Adamlar Stratejik Araştırma Merkezi-BİLGESAM, http://www.academia.edu/2503904/K%C4%B1rg%C4%B1zistanda_T%C3%BCrkiye_ve_T%C3%BCrk _Alg%C4%B1s%C4%B1 [Erişim Tarihi: 30.12.2014]
  • Albayrak, Aslı ve Özkul, Emrah (2013). Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma, Turkish Studies, International Periodical fort the Languages, Literature and History of Turkish of Turkic, Volume: 8/6, 15-31.
  • Bowe, Jasha, Lockshin, Larry, Lee, Richard, and Rungie, Cam (2013). Old Dogs, New Tricks – Rehinking Country-Image Studies, Journal of Consumer Behaviour, 12, 460-471.
  • Ateşoğlu, İrfan ve Türker, Ali (2013). Türkiye’yi Ziyaret Eden Turistlerin Algıladıkları Ülke İmajı ve Olumsuz Alglara İlişkin Çözüm Önerileri, Yeni Fikir, Sayı: 10, 112-135.
  • Ersun, Nur ve Arslan, Kahraman (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: XXXI, Sayı: II, 229-248.
  • Güzel, F. Özlem (2009). Turizm Açısından Ülke İmajının Önemi ve Türkiye İmajı Üzerine Kavramsal Bir Çalışma, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, 143-159.
  • Gotsi, Manto, Lopez, Carmen, and Andriopoulos, Constantine (2011). Building Country Image Through Coorparate Image: Exploring the Factors That Influence the Image Transfer, Journal of Stratejic Marketing, Vol. 19, No. 3, 255-272.
  • Kim, Jeyoon, Hang, Joon Ho, Kim, Yu-Kyoum (2014). Impact of Mega Sport Events on Destination Image and Country Image, Sport Marketing Quarterly, 23, 161-175.
  • Koschate-Fisher, Nicole, Diamantopoulos, Adamantios, and Oldenkotte, Katharia (2012). Are Consumers Really Willing to Pay More for a Favorable Country Image? A Study of Country-of-Origin Effects on Willingness to Pay, Journal of International Marketing, Vol. 20, No. 1, 19-41.
  • Köroğlu, Özlem ve Güzel, F. Özlem (2013). Kültürel Değerlerin Destinasyon İmajına Etkisi: Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkentine Yönelik Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 5/4, 191-209.
  • Kurtuluş, Kemal ve Bozbay, Zehra (2011). Japonya ve Çin’in Ülke İmajları Açısından Karşılaştırılması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt/Volume: 40, Sayı/No: 2, 267-277.
  • Ilban, Mehmet Oğuzhan, Köroğlu, Ahmet ve Bozok, Düriye (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Gönen Örneği, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 13, 105-129.
  • Magnusson, Peter, Krishnan, Vijaykumar, Westjohn, Stanford A., and Zdravkovic, Srdan (2014). The Spillover Effects of Prototype Brand Transgressions on Country Image and Related Brands, Journal of International Marketing, Vol. 22, No. 1, 21-38.
  • Malashenok, Victoria (2006). Kırgızistan’da Türkiye ve Türkler’in İmajı, T.C. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Onay, Atılım (2008). Ülke Orijini Kavramı ve Ülke İmajı, Selçuk İletişim, 5, 2, 102-112.
  • Oter, Zafer ve Ozdogan, Osman N. (2005). Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk- Efes Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, 127-138.
  • Schwaighofer, Verena (2014). Tourist Destination İmages and Local Culture (Using the Example of the United Arab Emirates), Springer Gabler, Salzburg, Austria.
  • Üner, Mithat, Güçer, Evren ve Taşçi, Aslı (2006). Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 2, 189-201.
  • Yilmaz, Kaan (2008). Türkiye ve Türk İmajının Turizm Etkileri: Bodrum Örneği, Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Yoldaş, M. Asıf (2013). Türkiye’deki Turizm Sektöründe Staj Yapmış Kırgız Üniversite Öğrencilerinin Gözüyle Türk Turizminin Değerlendirilmesi, Akademik Bakış Dergisi, Sayı:34, 1-16.
  • Yu, Chih-Ching, Lin, Pei-Joi and Chen, Chun-Shoi (2013). How Brand Image, Country of Origin, and Self- Congruity Influence Internet Users’ Purchase Intention, Social Behavior and Personality, 41(4), 599-612.
  • http://www.manas.edu.kg/index.php/tr/kurumsal/tanitim/tarihçe [Erişim Tarihi:01.01.2015]
  • www.tdk.gov.tr [Erişim Tarihi: 20.12.2014]
  • www.redhouse.com.tr [Erişim Tarihi: 20.12.2014]
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22FZ63GT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bilgehan Gülcan Bu kişi benim

Cüneyt Tokmak Bu kişi benim

Barış Erdem Bu kişi benim

Sezen Karabaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülcan, B., Tokmak, C., Erdem, B., Karabaş, S. (2015). KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 91-116.
AMA Gülcan B, Tokmak C, Erdem B, Karabaş S. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI. MJSS. Ocak 2015;4(1):91-116.
Chicago Gülcan, Bilgehan, Cüneyt Tokmak, Barış Erdem, ve Sezen Karabaş. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4, sy. 1 (Ocak 2015): 91-116.
EndNote Gülcan B, Tokmak C, Erdem B, Karabaş S (01 Ocak 2015) KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 1 91–116.
IEEE B. Gülcan, C. Tokmak, B. Erdem, ve S. Karabaş, “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI”, MJSS, c. 4, sy. 1, ss. 91–116, 2015.
ISNAD Gülcan, Bilgehan vd. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4/1 (Ocak 2015), 91-116.
JAMA Gülcan B, Tokmak C, Erdem B, Karabaş S. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI. MJSS. 2015;4:91–116.
MLA Gülcan, Bilgehan vd. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 1, 2015, ss. 91-116.
Vancouver Gülcan B, Tokmak C, Erdem B, Karabaş S. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE GÖRE TÜRKİYE İMAJI. MJSS. 2015;4(1):91-116.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155