BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION OF THE USE OF SHORT FILMS AND FEATURE FILMS IN TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE IN KYRGYZSTAN

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 83 - 97, 01.04.2015

Öz

The research on language education reveals that language learners should be competent in their reading, writing, listening, speaking, and comprehension skills nearly at the same level in order to be successful in their language learning process. It is also noted that the language educators who develop and use different methodologies and strategies to improve those skills will also be successful. Foreign languages were initially being taught in teacher- centered classrooms with written resources. Later, with technological advancements, tape-recorders and videocassettes like VHS were begun to be used. However, they became insufficient as a result of new technological improvements. With the help of developments in cinema industry, language educators have begun to use new materials: short films and feature films (movies), which are the main issues in this study. This study aims to evaluate the importance of using short films and feature films in teaching Turkish as a foreign language in Kyrgyzstan. In this study, the data collected through displaying 26 feature films (movies) and 15 short documentaries and newscastswhich were appropriate to the students’ proficiency levels and were chosen based on the criteria mentioned in the study

Kaynakça

  • Arslan, M. ve Adem, E. (2010) “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı”, Dil Dergisi, 147, ss. 63-86.
  • Barın, E. (1994) “Yabancılara Türkçenin Öğretimi Metodu”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 17, ss.53- 56.
  • Barın, E. (2004) “Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler”, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Güz, 1, ss.19-30.
  • Barın, E. (22-23 Kasım 2007) “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Kısa Filmlerin Yeri”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi Bildiriler Kitabı, ss.191-195.
  • Dağaşan, D. (1999). Türk Cumhuriyetlerinden ve Topluluklarından Gelen Öğrencilere Türkiye Türkçesinin Öğretiminde Devlet Televizyonlarında Yayımlanan Drama ve Reklamların İşlevi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Demircioğlu, İ. (2007) “Tarih Öğretiminde Filmlerin Yeri ve Önemi”, Bilig, 42, ss. 77-93.
  • Demirel, Ö. (2007) Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Etiz, F. (1995) “Yabancı Dil Öğretiminde Yararlanılan Teknik Eğitim Araçları ve Özellikle Videonun Kullanımı”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 34, s. 49.
  • Etiz, F. (1996) “Eğitimde Teknolojik Araçlar (Özelikle Video) ve Yabancı Dil Öğrenim Psikolojisi Arasındaki İlişki”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 42, s. 42.
  • Gür, H. (1996) “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Videonun Kullanımı”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 61, s. 26.
  • http://biskek.meb.gov.tr/, (erişim tarihi 15.01.2015)
  • http://biskektomer.meb.gov.tr/www/istatistiki-bilgiler/icerik/6, (erişim tarihi 15.01.2015)
  • http://oidb.manas.edu.kg/genel_ogrsay.htm, (erişim tarihi 15.01.2015)
  • İşcan, A. (2011) “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Filmlerin Yeri ve Önemi”, Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish Turkic,6/3, ss. 939-948.
  • Kahriman, R. vd. (2013) “Yabancılara Türkçe Öğretimi Kaynakçası”, TÜRÜK Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 1/1, ss. 80-132.
  • Karaoğlanoğlu, S. (2000) Televizyonla Türkçe Öğretimi Programı Geliştirilmesi (İletişim-Eğitim-Öğretim İlişkileri İçinde), Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özbay, M. (1991) Televizyonla Türkçe Öğretimi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özbay, M. ve Temizyürek, F. (2007) Güneş Türkçe Öğreniyoruz Ders ve Çalışma Kitabı. Ankara: TİKA Başkanlığı.
  • Özek, B. (2011) “Yabancı Dil Olarak Türkiye Türkçesinin Öğretiminde Görsel-İşitsel Materyal Kullanımı- Reklam Filmleri”, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu IX. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi: Çağdaş Türk Yazı Dillerinin Öğretimi Sempozyumu.
  • Uzun, N. E. (Ed.) (2010) Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe-Temel A1-A2 (Ders Kitabı), Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Uzun, N. E. (Ed.) (2010) Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe-Orta B1 (Ders Kitabı), Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • www.namba.kg, (erişim tarihi 18.11.2014)

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 83 - 97, 01.04.2015

Öz

Dil öğretimi üzerine yapılan çalışmalarda akademisyen ve araştırmacıların birleştiği nokta; bir dilin yabancı dil olarak etkili bir biçimde öğretilebilmesi için dil öğrenen kişilerin okuma, dinleme, anlama, yazma ve konuşma yeteneklerinin birlikte ve birbirine paralel oranda geliştiği takdirde dil öğrenmede başarılı oldukları kanısıdır. Bu bağlamda bu yetenekleri geliştirecek metot ve yöntemleri kullanan dil öğreticilerinin de başarılı oldukları ifade edilmektedir. Önceleri yabancı dil öğretiminde öğretmen ve yazılı kaynaklar merkezde iken teknolojinin gelişmesi ile teyp kasetleri ve sonraları da VHS formatında videokasetler yardımcı materyal olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ancak gelişen çağda yabancı dil öğretiminde bunlar yeterli olmamıştır. Sinema sektörünün de gelişimiyle yabancı dil öğretiminde yeni materyaller ortaya çıkmıştır. Bu materyaller; kısa ve uzun metrajlı filmlerdir. Çalışmada, belirlenen ölçütler etrafında seçilen ve öğrencilerin bulundukları seviyelere uygun olarak izlettirilen 26 uzun metrajlı sinema filmi ve 15 kısa metrajlı belgesel ve haber filmi sonucunda edinilen izlenimlerden yola çıkarak kısa ve uzun metrajlı filmlerin yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kullanılmasının önemi, Kırgızistan bağlamında değerlendirerek verilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Arslan, M. ve Adem, E. (2010) “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı”, Dil Dergisi, 147, ss. 63-86.
  • Barın, E. (1994) “Yabancılara Türkçenin Öğretimi Metodu”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 17, ss.53- 56.
  • Barın, E. (2004) “Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler”, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Güz, 1, ss.19-30.
  • Barın, E. (22-23 Kasım 2007) “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Kısa Filmlerin Yeri”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi Bildiriler Kitabı, ss.191-195.
  • Dağaşan, D. (1999). Türk Cumhuriyetlerinden ve Topluluklarından Gelen Öğrencilere Türkiye Türkçesinin Öğretiminde Devlet Televizyonlarında Yayımlanan Drama ve Reklamların İşlevi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Demircioğlu, İ. (2007) “Tarih Öğretiminde Filmlerin Yeri ve Önemi”, Bilig, 42, ss. 77-93.
  • Demirel, Ö. (2007) Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Etiz, F. (1995) “Yabancı Dil Öğretiminde Yararlanılan Teknik Eğitim Araçları ve Özellikle Videonun Kullanımı”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 34, s. 49.
  • Etiz, F. (1996) “Eğitimde Teknolojik Araçlar (Özelikle Video) ve Yabancı Dil Öğrenim Psikolojisi Arasındaki İlişki”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 42, s. 42.
  • Gür, H. (1996) “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Videonun Kullanımı”, Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 61, s. 26.
  • http://biskek.meb.gov.tr/, (erişim tarihi 15.01.2015)
  • http://biskektomer.meb.gov.tr/www/istatistiki-bilgiler/icerik/6, (erişim tarihi 15.01.2015)
  • http://oidb.manas.edu.kg/genel_ogrsay.htm, (erişim tarihi 15.01.2015)
  • İşcan, A. (2011) “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Filmlerin Yeri ve Önemi”, Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish Turkic,6/3, ss. 939-948.
  • Kahriman, R. vd. (2013) “Yabancılara Türkçe Öğretimi Kaynakçası”, TÜRÜK Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 1/1, ss. 80-132.
  • Karaoğlanoğlu, S. (2000) Televizyonla Türkçe Öğretimi Programı Geliştirilmesi (İletişim-Eğitim-Öğretim İlişkileri İçinde), Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özbay, M. (1991) Televizyonla Türkçe Öğretimi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özbay, M. ve Temizyürek, F. (2007) Güneş Türkçe Öğreniyoruz Ders ve Çalışma Kitabı. Ankara: TİKA Başkanlığı.
  • Özek, B. (2011) “Yabancı Dil Olarak Türkiye Türkçesinin Öğretiminde Görsel-İşitsel Materyal Kullanımı- Reklam Filmleri”, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu IX. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi: Çağdaş Türk Yazı Dillerinin Öğretimi Sempozyumu.
  • Uzun, N. E. (Ed.) (2010) Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe-Temel A1-A2 (Ders Kitabı), Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Uzun, N. E. (Ed.) (2010) Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe-Orta B1 (Ders Kitabı), Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • www.namba.kg, (erişim tarihi 18.11.2014)
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37HP74BU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pekin Ünlüler Arabacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünlüler Arabacı, P. (2015). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2), 83-97.
AMA Ünlüler Arabacı P. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. MJSS. Nisan 2015;4(2):83-97.
Chicago Ünlüler Arabacı, Pekin. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4, sy. 2 (Nisan 2015): 83-97.
EndNote Ünlüler Arabacı P (01 Nisan 2015) YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 2 83–97.
IEEE P. Ünlüler Arabacı, “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, MJSS, c. 4, sy. 2, ss. 83–97, 2015.
ISNAD Ünlüler Arabacı, Pekin. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 4/2 (Nisan 2015), 83-97.
JAMA Ünlüler Arabacı P. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. MJSS. 2015;4:83–97.
MLA Ünlüler Arabacı, Pekin. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015, ss. 83-97.
Vancouver Ünlüler Arabacı P. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARARLANILAN KISA VE UZUN METRAJLI FİLMLERİN KIRGIZİSTAN BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. MJSS. 2015;4(2):83-97.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155