BibTex RIS Kaynak Göster

Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 0 - 0, 01.07.2018

Öz

İşletmelerde rekabetin en önemli unsurları arasında müşteriler için bir değer yaratmak ve bu değer aracılığıyla da işletmeye yönelik müşteri sadakati oluşturmak yer almaktadır. Bu durum yiyecek içecek işletmeleri için de söz konusudur. Bu bağlamda mevcut çalışma algılanan değerin müşteri sadakatine etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Erzurum’da bir cağ kebap restoranında kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 384 katılımcıyla araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada frekans analizi, açıklayıcı faktör analizi, bağımsız örneklem t testi, ANOVA ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda algılanan değere ilişkin boyutların müşteri sadakati üzerinde yüksek bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca hem algılanan değer hem de müşteri sadakati değişkenleri için katılımcıların cinsiyetleri ve eğitimleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, müşteri sadakati ile yaş ve gelir değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

T. Türkmendağ Bu kişi benim

A. Hassan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Türkmendağ, T., & Hassan, A. (2018). Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3).
AMA Türkmendağ T, Hassan A. Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MJSS. Temmuz 2018;7(3).
Chicago Türkmendağ, T., ve A. Hassan. “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, sy. 3 (Temmuz 2018).
EndNote Türkmendağ T, Hassan A (01 Temmuz 2018) Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 3
IEEE T. Türkmendağ ve A. Hassan, “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”, MJSS, c. 7, sy. 3, 2018.
ISNAD Türkmendağ, T. - Hassan, A. “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/3 (Temmuz 2018).
JAMA Türkmendağ T, Hassan A. Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MJSS. 2018;7.
MLA Türkmendağ, T. ve A. Hassan. “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 3, 2018.
Vancouver Türkmendağ T, Hassan A. Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MJSS. 2018;7(3).

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155