BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 4, 0 - 0, 01.10.2018

Öz

Tüketici sinizmi literatürde memnuniyetsizlik, güvensizlik, şüphecilik, kızgın olma, onaylanmamış beklentiler vb. gibi negatif duygularla ilişkilendirilmektedir. Bireylerin firmalar ve markalar hakkındaki olumsuz duygu ve düşüncelerini özellikle sosyal medya ortamlarında dile getirmeleri ve düşüncelerini yaymaya çalışmalarının firmaların pazarlama çalışmaları açısından kötü etkiler oluşturabildiği bilinmektedir. Bu çalışmada, bir alışveriş sezonu etkinliği olan Black Friday | e ilişkin sosyal medya ortamında dile getirilen görüşlerle ilişkili olarak, tüketici sinizmi bağlamında duygusal (sentimental) bir analiz çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Black Friday | e ilişkin Twitter üzerinden elde edilen veriler analiz edilmiş, çoğunluğu olumsuz olan tweetlerin, tüketici sinizmi ile ilişkili olarak tanımlanan değer uyumsuzluğu, şüphecilik-güvensizlik ve yıkıcılık-saldırganlık açısından ayrıştırılması yapılmıştır. Tüketicilerin çoğunlukla değerleriyle uyumsuz olduğu ve genel olarak güvenmedikleri, şüphe duydukları için bu güne ilişkin görüşlerini sosyal medya ortamında olumsuz olarak dile getirdikleri sonucuna ulaşılmış, sonuçlar firmaların pazarlama çalışmaları açısından değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

O. Akgüç Çetinkaya Bu kişi benim

E. Ceng Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, O. A., & Ceng, E. (2018). Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4).
AMA Çetinkaya OA, Ceng E. Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi. MJSS. Ekim 2018;7(4).
Chicago Çetinkaya, O. Akgüç, ve E. Ceng. “Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, sy. 4 (Ekim 2018).
EndNote Çetinkaya OA, Ceng E (01 Ekim 2018) Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 4
IEEE O. A. Çetinkaya ve E. Ceng, “Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi”, MJSS, c. 7, sy. 4, 2018.
ISNAD Çetinkaya, O. Akgüç - Ceng, E. “Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/4 (Ekim 2018).
JAMA Çetinkaya OA, Ceng E. Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi. MJSS. 2018;7.
MLA Çetinkaya, O. Akgüç ve E. Ceng. “Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 7, sy. 4, 2018.
Vancouver Çetinkaya OA, Ceng E. Türkiye’deki Black Friday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi. MJSS. 2018;7(4).

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155