Bu çalışmada öğretmen adaylarının, öğretim ilke ve yöntemleri dersi öz yeterliklerini ölçmeye ilişkin bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada ölçeği oluşturan maddeler YÖK’ün öğretim ilke ve yöntemleri dersi için belirlediği kur tanımına göre hazırlanmıştır. Oluşturulan taslakla ilgili konuyla ilgili uzman görüşünden yararlanılmıştır. Hazırlanan ön uygulama formu Mustafa Kemal Üniversitesinde öğrenim gören 327 öğretmen adayına uygulanmıştır. Toplanan formlardan 300 tanesi üzerinde istatiksel analizler yapılmıştır. Yapılan istatiksel analizler sonucunda ölçeğin geçerli ve güvenirli yapıda olduğu saptanmıştır. Faktör analizine göre ölçek, 6 faktör ve 33 maddeden oluşmaktadır. Faktörler toplam varyansın % 67’sini açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı (α) .958 olup, ölçeğin faktörleri için güvenirlik katsayısı .850-.919 arasında değişmektedir. Elde edilen sonuçlar göz önüne alındığında ölçeğin geçerli ve güvenilir bir yapıya sahip olduğu ve yapılacak olan araştırmalarda kullanılabileceği belirlenmiştir.
Öğretmen adayı Öz yeterlik Öğretim ilke ve yöntemleri dersi Öz yeterlik Ölçeği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 32 |
.