Pek çok farklı ülkede denenmiş olan Tüketici
Karar Verme Tarzları Ölçeği bu çalışma kapsamında X ve Y
kuşağı kadınlarından oluşan bir örneklem üzerinde test edilmiştir. 185 adet X
kuşağı ve 203 adet Y kuşağı olmak üzere toplamda 388 kadından yüz yüze anket
yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Öncelikle verilere keşfedici ve
doğrulayıcı faktör analizi yapılmış karar verme tarzları ölçeğinin yapısı ve
boyutları incelenmiştir. Analizler sonucu ortaya çıkan faktör yapıları temel
alınarak X ve Y kuşağı kadınlarının bu boyutlar itibari ile benzerlik ve
farklılıkları analiz edilmiştir. Mükemmeliyetçilik-yüksek
kalite odaklılık, yenilik/moda odaklılık, eğlence/haz odaklılık, düşünmeden
alışveriş etme / dikkatsizlik, alışkanlık-marka bağlılığı odaklılık ve
alışverişe zaman ayırma boyutlarına göre iki kuşaktaki kadınların birbirinden
anlamlı derecede farklılaştığı görülmektedir. Sonra yine söz konusu
faktörler temel alınarak kümeleme analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre X ve Y kuşağı kadınlarından oluşan pazarın, karar verme
tarzları itibari ile anlamlı beş pazar bölümünde toplandıkları saptanmıştır.
Tüketici Karar Verme Tarzları X Kuşağı Y Kuşağı Kadın Tüketiciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 36 |
.