Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Öz

Bu çalışmanın
amacı ortaokul matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları WebQuest
etkinliklerinde kullandıkları bağlamların ve bu bağlamlarla matematik öğrenme
alanları arasında kurdukları ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmada nitel
araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve temel veri toplama araçları olarak doküman
incelemesi, gözlem ve görüşmelerden yararlanılmıştır. Çalışma kapsamında bir
devlet üniversitesinin eğitim fakültesindeki ilköğretim matematik öğretmenliği
programında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf toplam 40 öğretmen adayı ile
çalışılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır.
Çalışma bulguları öğretmen adaylarının WebQuest tasarımlarında Eğitsel/Mesleki ve
Sosyal bağlamlara Bireysel ve Bilimsel bağlamlara oranla daha fazla yer
verdiklerini göstermiştir. Ayrıca, sonuçlar öğretmen adaylarının WebQuest
bağlamlarında Sayılar ve İşlemler ve Veri işleme gibi öğrenme alanlarına Cebir,
Olasılık, Geometri ve Ölçme öğrenme alanlarına oranla daha fazla yer
verdiklerini göstermiştir. Araştırmanın sonucu WebQuest etkinliklerinin
öğretmen adaylarının bağlamsal bilgilerine ve ilişkilendirme becerilerine
olumlu katkılar yaptığını
göstermiştir. 

Kaynakça

  • Abu-Elwan, R. (2007). The use of Webquest to enhance the mathematical problem-posing skills of pre-service teachers. International Journal for Technology in Mathematics Education, 14(1), 31-39.
  • Boaler J. (1993). Encouraging the transfer of "school" mathematics to the "real world" through the integration of pocess and content, context and culture. Educational Studies in Mathematics, 25, 341-373.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dickinson, P. & Eade, F. (2005) Trialling Realistic Mathematics Education (RME) in English secondary schools. In Hewitt, D. (Ed.) Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 25(3), 1–13.
  • Dodge, B. J. (1995). Some thoughts about WebQuests. Available online: http://webquest.org/sdsu/about_webquests.html.
  • Dodge, B. J. (2001). FOCUS: Five rules for writing a great WebQuest. Learning & Leading with Technology. Available online: http://www.Webquest.futuro.usp.br/artigos/textos_outros-bernie1.html.
  • Doğan-Temur, Ö. (2012). Analysis of prospective classroom teachers’ teaching of mathematical modelling and problem solving. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 8(2), 83-93.
  • Freudenthal, H. (1991). Revisiting mathematics education. Dordrecht, Kluwer.
  • Göktepe Yıldız, S. & Göktepe Körpeoğlu, S. (2016). A sample WebQuest applicable in teaching topological concepts. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(2), 133-146.
  • Halat, E., & Jakubowski, E. (2001). Teaching geometry using WebQuest. Available online: http://www.icte.org/T01_Library/T01_227.PDF.
  • Halat, E. (2007). Matematik öğretiminde WebQuest’in kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. İlköğretim Online, 6(2), 264–283.
  • Halat, E. (2008a). WebQuest-temelli matematik öğretiminin sınıf öğretmeni adaylarının geometrik düşünme düzeylerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 115-130.
  • Halat, E. (2008b). The effects of designing WebQuests on the motivation of pre-service elementary school teachers. International Journal of Mathematics Education, Science and Technology, 39, 793-802.
  • Halat, E., & Peker, M. (2011). The impacts of mathematical representations developed through WebQuest and spreadsheets activities on the motivations of preservice elementary school teachers. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(2), 259-267.
  • Hurst, C. (2007). Numeracy in action: Students connecting mathematical knowledge to a range of contexts. Unpublished doctoral thesis. Perth, Western Australia: Curtin University.
  • Şen-Zeytun, A. (2013). An investigation of prospective teachers’ mathematical modelling processes and their views about factors affecting these processes. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: ODTÜ.
  • Ural, A. (2014). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 110-141.
  • Vappula, H. & Clausen-May, T. (2006). Context in maths test questions: does it make a difference? Research in Mathematics Education, 8(1), 99–115.
  • Watanabe, R. & Ischinger, B. (2009). Learning Mathematics for Life: A Perspective from PISA. Organisation for Economic Co-operation and Development. Available online: http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2003/44203966.pdf.
  • Yanık, H. B. ve Serin, G. (2016). Two fifth grade teachers' use of real-world situations in science and mathematics lessons. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 89(1), 28-37.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research, design and methods (3rd ed., vol. 5). Thousand Oaks: Sage.
Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Öz

Kaynakça

  • Abu-Elwan, R. (2007). The use of Webquest to enhance the mathematical problem-posing skills of pre-service teachers. International Journal for Technology in Mathematics Education, 14(1), 31-39.
  • Boaler J. (1993). Encouraging the transfer of "school" mathematics to the "real world" through the integration of pocess and content, context and culture. Educational Studies in Mathematics, 25, 341-373.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dickinson, P. & Eade, F. (2005) Trialling Realistic Mathematics Education (RME) in English secondary schools. In Hewitt, D. (Ed.) Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 25(3), 1–13.
  • Dodge, B. J. (1995). Some thoughts about WebQuests. Available online: http://webquest.org/sdsu/about_webquests.html.
  • Dodge, B. J. (2001). FOCUS: Five rules for writing a great WebQuest. Learning & Leading with Technology. Available online: http://www.Webquest.futuro.usp.br/artigos/textos_outros-bernie1.html.
  • Doğan-Temur, Ö. (2012). Analysis of prospective classroom teachers’ teaching of mathematical modelling and problem solving. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 8(2), 83-93.
  • Freudenthal, H. (1991). Revisiting mathematics education. Dordrecht, Kluwer.
  • Göktepe Yıldız, S. & Göktepe Körpeoğlu, S. (2016). A sample WebQuest applicable in teaching topological concepts. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(2), 133-146.
  • Halat, E., & Jakubowski, E. (2001). Teaching geometry using WebQuest. Available online: http://www.icte.org/T01_Library/T01_227.PDF.
  • Halat, E. (2007). Matematik öğretiminde WebQuest’in kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. İlköğretim Online, 6(2), 264–283.
  • Halat, E. (2008a). WebQuest-temelli matematik öğretiminin sınıf öğretmeni adaylarının geometrik düşünme düzeylerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 115-130.
  • Halat, E. (2008b). The effects of designing WebQuests on the motivation of pre-service elementary school teachers. International Journal of Mathematics Education, Science and Technology, 39, 793-802.
  • Halat, E., & Peker, M. (2011). The impacts of mathematical representations developed through WebQuest and spreadsheets activities on the motivations of preservice elementary school teachers. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(2), 259-267.
  • Hurst, C. (2007). Numeracy in action: Students connecting mathematical knowledge to a range of contexts. Unpublished doctoral thesis. Perth, Western Australia: Curtin University.
  • Şen-Zeytun, A. (2013). An investigation of prospective teachers’ mathematical modelling processes and their views about factors affecting these processes. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: ODTÜ.
  • Ural, A. (2014). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 110-141.
  • Vappula, H. & Clausen-May, T. (2006). Context in maths test questions: does it make a difference? Research in Mathematics Education, 8(1), 99–115.
  • Watanabe, R. & Ischinger, B. (2009). Learning Mathematics for Life: A Perspective from PISA. Organisation for Economic Co-operation and Development. Available online: http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2003/44203966.pdf.
  • Yanık, H. B. ve Serin, G. (2016). Two fifth grade teachers' use of real-world situations in science and mathematics lessons. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 89(1), 28-37.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research, design and methods (3rd ed., vol. 5). Thousand Oaks: Sage.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

H. Bahadır Yanık

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Yanık, H. B. (2017). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37).
AMA Yanık HB. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Mart 2017;14(37).
Chicago Yanık, H. Bahadır. “ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, sy. 37 (Mart 2017).
EndNote Yanık HB (01 Mart 2017) ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 37
IEEE H. B. Yanık, “ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 37, 2017.
ISNAD Yanık, H. Bahadır. “ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/37 (Mart 2017).
JAMA Yanık HB. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14.
MLA Yanık, H. Bahadır. “ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 37, 2017.
Vancouver Yanık HB. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ WEBQUESTLERDE KULLANDIKLARI BAĞLAMLARIN VE BU BAĞLAMLARLA MATEMATİK ÖĞRENME ALANLARI ARASINDA KURDUKLARI İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(37).

.