Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 37, 01.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, lise düzeyindeki spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin özsaygı düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kağıthane ilçesinde okuyan, yaşları 15 – 18 (16.26 yaş ±1.02) arasında olan toplam 320 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler spor yapan ve  spor yapmayan olarak 2 gruba ayrıca her grup da kadın ve erkek olarak 2 gruba ayrılmıştır. Öğrencilerin öz saygı düzeylerini belirlemek için  Coopersmith tarafından geliştirilen özsaygı ölçeği kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde, bağımsız t test yöntemi ile karşılaştırma yapılarak anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Sonuçlara göre spor yapan öğrencilerin, spor yapmayan öğrencilerden daha yüksek özsaygı düzeyine sahip oldukları bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca cinsiyete göre karşılaştırıldığında,  spor yapan erkek öğrencilerin, spor yapmayan erkek öğrencilerden ve spor yapan kız öğrencilerin de, spor yapmayan kız öğrencilerden daha yüksek özsaygı düzeyine sahip oldukları bulunmuştur (p<0,05). 

Kaynakça

  • Baumeister, R. F. (1993). Inner Nature of Low Self-Esteem. R.F. Baumeister (ed.). Self-Esteem: The Puzzle of Low Self-Regard. 186-225. New York: Plenum
  • Coopersmith, S. (1974). The antecedents of self-esteem. W.H. Freeman. and Company, San Francisco.
  • Deniz, M.E., Traş, Z. ve İlaslan, Ö. (2008). Self esteem and decısıon makıng: a research on unıversıty students. 11th International Conference On Further Education In The Balkan Countries
  • Gacar, A., Yanlıç N. (2012). 13 - 17 yaş ergen hentbolcuların benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi Journal of Sports and Performance Researches. Cilt / Vol : 3 Sayı / No : 2 Yıl
  • Garry, JP. Ve Morrissey, SL. (2000). Team Sports Participation and Risk-taking Behaviours Among a Biracial Middle School Population. Clin. J. Sport Med, 10,185-190.
  • Güloğlu, B. ve Aydın, G. (2001). Coopersmith özsaygL envanteri’nin faktör yapısı. Eğitim ve Bilim, 26 (122), 66-71.
  • Karakaya, I., Coşkun, A., Ağaoğlu, B.(2006). “Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi” Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7, 162-166.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Maslow A,H. (1942) Selfesteem (dominance – feeling ) and sexuality in woman. The journal of Social Psychology.
  • Pınar, R. (2002). Obezlerde Depresyon, Benlik Saygısı ve Beden Đmajı: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. C.Ü. H.Y.O. Dergisi, 6 (1), 30-41.
  • Pişkin, M. (2003). Özsaygı geliştirme eğitimi. (ed. Y. Kuzgun) İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayınları, 95-123.
  • Salokun, S.D. (1990). “Comparısıon of Nıgerıan High SchoolAthletes and Nonathletes On Self-concept”. Perceptual and Motor Skills. 70. 865-866.
  • Tozoğlu, E; Bayraktar, G; Aka, S T.; Tatlısu, B. ( 2014) Studyıng the Effects of Sportıng Habits on the Selfesteem of Disabled Indİviduals. Journal of Physical Education & Sports Science / Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi . Vol. 8 Issue 2, p233-241. 9p.
  • Yavuzer, H. (2003). Çocuğu tanımak ve anlamak. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Vincent, M.F. (1976) “Comparision of Self-concept of College Woman: Athletes and Physical Education Majors”. Research Quarterly. 47, 218-225.
  • Whitehead, J. R. ve Corbin, C. B. (1997). Self Esteem in Children and Youth: The Role of Sport and Physical Education. Fox, K. R. (ed.). The Physical Self: From Motivation to Well-Being. 175-203. New York: Broun Brumfield
  • Yiğit, R.ve Yılmaz, H. (2011). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri ile Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi,31,335- 347
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cihan Bingöl Bu kişi benim

Ufuk Alpkaya

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bingöl, C., & Alpkaya, U. (2016). Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 31-37. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2016.3
AMA Bingöl C, Alpkaya U. Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Haziran 2016;1(1):31-37. doi:DOI: 10.22396/sbd.2016.3
Chicago Bingöl, Cihan, ve Ufuk Alpkaya. “Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2016): 31-37. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
EndNote Bingöl C, Alpkaya U (01 Haziran 2016) Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1 1 31–37.
IEEE C. Bingöl ve U. Alpkaya, “Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 31–37, 2016, doi: DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
ISNAD Bingöl, Cihan - Alpkaya, Ufuk. “Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (Haziran 2016), 31-37. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
JAMA Bingöl C, Alpkaya U. Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1:31–37.
MLA Bingöl, Cihan ve Ufuk Alpkaya. “Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 31-37, doi:DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
Vancouver Bingöl C, Alpkaya U. Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1(1):31-7.