Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 39 - 48, 01.06.2016

Öz

Yetişkin ve çocuklar için kişiye özel ve yaratıcılığa yönelik yeni yaklaşımlar gerçekleştirilmektedir. Bunu yaparken sıkıcı olmayan daha zengin, değişken ve uzun soluklu, tekrarlı olmayan antrenman programlarının hazırlanması gerekmektedir. Bu bağlamda bir tekniği öğrenme ve geliştirmenin daha kısa zamanda mümkün olması, hata oranının düşük ve doğru hareket uygulamalarının yapılması önemlidir. Bu yönteme göre klasik yöntemde öğrenilenlerden unutma oranlarının daha düşük olması olasıdır. Daha kalıcı performansa ulaşılmayı sağlayan ve durumlara daha hızlı tepki verebilme, ayrıca değişen ortam şartlarına karşı kişinin bilinçaltında hazır bulunması ve en erken zamanda uyum sağlamasını sağlayan motor becerilerin öğrenimi, son derece önem arz etmektedir. 

Kaynakça

  • Çelebi, C.. Futbolda vuruş teknikleri: http://slideplayer.biz.tr/slide/1955797/
  • Erdil, G.. (2014). Nörofizyolojik Boyutuyla Sporda Bilateral Transfer, Akademi İstanbul
  • Beckmann, H., Schöllhorn, W. (2006). Differenzielles Lernen im Kugelstoßen; Leistungssport
  • Kasap, H., Bozkurt, S.: Sporda Beceri Öğrenimi Ders Notları
  • Wagner, H.U.A. (2004). Systemdynamische oder programmorientierte Lernmethoden; Leistungssport 34. Jahrgang; November.
  • Hegen P. Schöllhorn, W. (2012). Lernen an Unterschieden und nicht durch Wiederholungen. Wastl, P. Anwendungsmöglichkeiten des Differenziellen Lernens im Sport. http://www.itps.uni-wuppertal. de/fileadmin/itps/Wastl/B-Abstract_08.pdf
  • Schmidt, R. A., Wrisberg, C. A., (2012). Çeviri Editörü: Ziya Koruç: Motor Öğrenme ve Performans, Anı Yayıncılık,Ankara
  • Kimmeskamp, S.. Differenzielles Lernen (DL) als eine Möglichkeit zur Individualisierung und Öffnung von Sportunterricht im Bereich der Technikschulung
  • http://fssport.de/texte/SkriptDL.pdf Schöllhorn U. A. W. (2004). Nie das Richtige trainieren, um richtig zu spielen; Leistungssport 34. Jahrgang; September.
  • Schöllhorn, W., Beckmann, H. Janssen, D. Michelbrink,M. (2009). Differenzielles Lehren und Lernen im Sport. Ein alternativer Ansatz für einen effektiven Schulsportunterricht. Sportunterricht.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güven Erdil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdil, G. (2016). Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-48. https://doi.org/10.22396/sbd.2016.
AMA Erdil G. Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Haziran 2016;1(1):39-48. doi:10.22396/sbd.2016.
Chicago Erdil, Güven. “Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2016): 39-48. https://doi.org/10.22396/sbd.2016.
EndNote Erdil G (01 Haziran 2016) Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1 1 39–48.
IEEE G. Erdil, “Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış”, Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 39–48, 2016, doi: 10.22396/sbd.2016.
ISNAD Erdil, Güven. “Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (Haziran 2016), 39-48. https://doi.org/10.22396/sbd.2016.
JAMA Erdil G. Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1:39–48.
MLA Erdil, Güven. “Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 39-48, doi:10.22396/sbd.2016.
Vancouver Erdil G. Farklılıkla Öğrenme Motor Becerilerin Öğrenimine Farklı Bir Bakış. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1(1):39-48.