Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

On Some Problems and Students’ Expectations in Siyar and Islamic History Courses at Arabic Theology Pragram in Turkey

Yıl 2018, Cilt: 46 Sayı: 46, 95 - 106, 06.01.2019

Öz

There have been Siyar and İslamic Hictory courses
in Arabic theology program like in Turkish theology pragram in Turkey for the
last four years. These courses are compulsory in both the first and second
semesters. Our paper emphasis on some problems in education of siyar and
islamic history courses in the Arabic theology program. and Islamic history
lesson.At the same time there will be assessed on students’ expectations in
this regard. Also There will be evaluated on problems and students’
expectations by making a questionnaire to the students who are studying in the
Arabic theology program in Necmettin Erbakan University.

Kaynakça

  • Algül, Hüseyin, “İlahiyat Fakültelerinde İslâm Tarihi Öğretiminde Tartışılması Gereken Hususlar”, Yüksek Öğretimde Din Bilimleri Öğretimi Sempozyumu: 21-23 Ekim 1987, amsun, 1988, s. 335-34.
  • Muhammad Abdul Jabbar Beg, “İslâm Tarihi Öğretiminin Problemleri”, çeviren: Mehmet Bahaüddin Varol, İSTEM, 2003, cilt: I, sayı: 2, s. 209-222.Siyer Öğretimi Lisans ve Lisansüstü Öğretim Düzeyi, İstanbul, 2016.
  • Arapça Konuşulmayan Ülkelerde İslami İlimlerin Arap Diliyle Öğretimi: Tecrübeler, Beklentiler ve Zorluklar İstanbul, 2016.
  • Muhammed el-Hudarî, Nûrü’l-Yakîn, Beyrut, 2017.
  • Muhammed Süheyl Takkuş, Tarihu Hulefai’r-Raşidîn, Beyrut, 2011.
  • Muhammed Süheyl Takkuş, Tarihu Devleti’l-Ümeviyye, Beyrut, 2010.
  • Muhammed Süheyl Takkuş, Tarihu Devleti’l-Abbâsiyye, Beyrut, 2009.
  • Şevki Ebu Halil, Tarihu Hadârati’l-İslâmiyye, Beyrut, 2008.
  • Fayda, Mustafa. “Siyer Dersi Öğretimi Üzerine Bazı Düşünceler”, Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semineri (8-10 Nisan 1988), Ankara, 1991, s. 255-257.
  • Varol, M. Bahaüddin, “Dijital Ortamda Siyer Anlatım ve Öğretimi: (Tespitler-Problemler-Teklifler)”, Siret Sempozyumu I: Türkiye’de Siret Yazıcılığı, Ankara, 2012, s. 523-543

TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER

Yıl 2018, Cilt: 46 Sayı: 46, 95 - 106, 06.01.2019

Öz

Türkiye’de son dört yıl içerisinde öğretim vermeye
başlayan Arapça İlahiyat programında Türkçe ilahiyat programlarında olduğu gibi
Siyer ve İslam Tarihi dersi bulunmaktadır. Bu dersler birinci ve ikinci sınıfta
her iki dönemde de zorunlu olarak yürütülmektedir. Tebliğimizde Türkiye’de Arapça ilahiyat programında
yürütülen Siyer ve İslam tarihi dersi öğretimindeki bazı problemler üzerinde
durularak bu konudaki öğrenci beklentileri üzerine değerlendirmelerde
bulunulacaktır. Problemlerin tespit edilmesinde ve değerlendirmeler
yapılabilmesi için Necmettin Erbakan Üniversitesi Arapça ilahiyat
Programında okumak da olan öğrencilere bir anket yapılarak bu programın
içerinde Siyer ve İslam Tarihi dersinin mevcut durumunu betimlenmeye çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Algül, Hüseyin, “İlahiyat Fakültelerinde İslâm Tarihi Öğretiminde Tartışılması Gereken Hususlar”, Yüksek Öğretimde Din Bilimleri Öğretimi Sempozyumu: 21-23 Ekim 1987, amsun, 1988, s. 335-34.
  • Muhammad Abdul Jabbar Beg, “İslâm Tarihi Öğretiminin Problemleri”, çeviren: Mehmet Bahaüddin Varol, İSTEM, 2003, cilt: I, sayı: 2, s. 209-222.Siyer Öğretimi Lisans ve Lisansüstü Öğretim Düzeyi, İstanbul, 2016.
  • Arapça Konuşulmayan Ülkelerde İslami İlimlerin Arap Diliyle Öğretimi: Tecrübeler, Beklentiler ve Zorluklar İstanbul, 2016.
  • Muhammed el-Hudarî, Nûrü’l-Yakîn, Beyrut, 2017.
  • Muhammed Süheyl Takkuş, Tarihu Hulefai’r-Raşidîn, Beyrut, 2011.
  • Muhammed Süheyl Takkuş, Tarihu Devleti’l-Ümeviyye, Beyrut, 2010.
  • Muhammed Süheyl Takkuş, Tarihu Devleti’l-Abbâsiyye, Beyrut, 2009.
  • Şevki Ebu Halil, Tarihu Hadârati’l-İslâmiyye, Beyrut, 2008.
  • Fayda, Mustafa. “Siyer Dersi Öğretimi Üzerine Bazı Düşünceler”, Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semineri (8-10 Nisan 1988), Ankara, 1991, s. 255-257.
  • Varol, M. Bahaüddin, “Dijital Ortamda Siyer Anlatım ve Öğretimi: (Tespitler-Problemler-Teklifler)”, Siret Sempozyumu I: Türkiye’de Siret Yazıcılığı, Ankara, 2012, s. 523-543
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Dadan 0000-0003-3860-0389

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 46 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Dadan, A. (2019). TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 46(46), 95-106.
AMA Dadan A. TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER. NEÜİFD. Ocak 2019;46(46):95-106.
Chicago Dadan, Ali. “TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 46, sy. 46 (Ocak 2019): 95-106.
EndNote Dadan A (01 Ocak 2019) TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 46 46 95–106.
IEEE A. Dadan, “TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER”, NEÜİFD, c. 46, sy. 46, ss. 95–106, 2019.
ISNAD Dadan, Ali. “TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 46/46 (Ocak 2019), 95-106.
JAMA Dadan A. TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER. NEÜİFD. 2019;46:95–106.
MLA Dadan, Ali. “TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 46, sy. 46, 2019, ss. 95-106.
Vancouver Dadan A. TÜRKİYE’DE ARAPÇA İLAHİYAT PROGRAMINDA YÜRÜTÜLEN SİYER VE İSLÂM TARİHİ DERSİ ÖĞRETİMİNDEKİ BAZI PROBLEMLER VE ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER. NEÜİFD. 2019;46(46):95-106.
 

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi
Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA  E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr
ISSN: 2148-9890  e-ISSN: 2149-0015

Sosyal Medya Hesapları:
Twitter: @akifdergisi 
 Instagram: @akifdergisi  Facebook: @akifdergisi