BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi.

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 117 - 124, 01.08.2008

Öz

In this study, by the aid of the systems of queueing line model it has been defined a model which is concerning a customs’ waiting line model and computed systems’ activity rate. This study’s data has been obtained from a public banks’ İstanbul Agency As a result of solving model, it is found that systems’ activity rate is %17,8571.

Kaynakça

  • ADA, Erhan (1990), “Bekleme Hattı Problemlerinin Analizinde Matematiksel Model- ler”, G.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 6, ss.1-54.
  • AKGÜL Aziz ve Osman ÇEVİK (2003), İstatistiksel Analiz Teknikleri,”SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları”, Yeni Mustafa Kitabevi, Ankara.
  • ERDİN, Hüseyin (1992), Sonsuz Geliş Kaynaklı ve Tek Kanallı Bekleme Hattı Sistemle- rindeki İki Modelin İlişkisi, Anadolu Ünv. Mühendislik–Mimarlık Yayını, Eski- şehir.
  • HALAÇ, Osman (1978), Kantitatif Karar Verme Teknikleri (Yöneylem Araştırması), Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • KARA, İmdat. Şemsettin BAĞIRKAN ve İlhami KARAYALÇIN (1968), Hareket Araştırması Dersleri, İstanbul Ünv. Kütüphanesi Y. No: 730, İstanbul.
  • KARA, İmdat (1976), Servis Sistemleri ve Gelişler Zamana Bağlı Olduğunda Kapasite Sorununa Matematiksel Yaklaşım, E.İ.T.İ. Akademisi Yayın No: 160 / 102, Eski- şehir.
  • ÖZKAN, Şule (2005), Yöneylem Araştırması Nicel Karar Teknikleri, 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ÖZTÜRK, Ahmet (2004), Yöneylem Araştırması, 9. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • SARIASLAN, Halil (1986), Sıra Bekleme Sistemlerinde Simülasyon Tekniği, Ankara Ünv. S.B.F. Yayınları No: 557, Ankara.
  • SEZGİN, Atilla ve Erhan ADA. (1991), İşletmeciler İçin Yöneylem Araştırması, Türk Pazarlama Vakfı Eğitim ve Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara.
  • TAHA, A. Hamdy (2002), Yöneylem Araştırması, 6. Basımdan Çeviri, Çeviren ve Uy- gulayanlar Ş. Alp Baray-Şakir Esnaf, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • TİMOR, Mehpare (2001), Yöneylem Araştırması ve İşletmecilik Uygulamaları, İst. Ünv. İşletme Fak. Yayınları, İstanbul.

Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi.

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 117 - 124, 01.08.2008

Öz

Bu çalısmada bekleme hattı modeli yardımıyla bir bankadaki müsterilerin sıra beklemelerine iliskin model belirlenmis ve sistemin ortalama etkinligi hesaplanmıstır. Çalısmanın verileri bir kamu bankasının1 İstanbul Merkez Subesinden alınmıstır. Analiz sonucunda sistemin ortalama etkinliginin(doluluk oranının) %17,8571 oldugu belirlenmistir.

Kaynakça

  • ADA, Erhan (1990), “Bekleme Hattı Problemlerinin Analizinde Matematiksel Model- ler”, G.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 6, ss.1-54.
  • AKGÜL Aziz ve Osman ÇEVİK (2003), İstatistiksel Analiz Teknikleri,”SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları”, Yeni Mustafa Kitabevi, Ankara.
  • ERDİN, Hüseyin (1992), Sonsuz Geliş Kaynaklı ve Tek Kanallı Bekleme Hattı Sistemle- rindeki İki Modelin İlişkisi, Anadolu Ünv. Mühendislik–Mimarlık Yayını, Eski- şehir.
  • HALAÇ, Osman (1978), Kantitatif Karar Verme Teknikleri (Yöneylem Araştırması), Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • KARA, İmdat. Şemsettin BAĞIRKAN ve İlhami KARAYALÇIN (1968), Hareket Araştırması Dersleri, İstanbul Ünv. Kütüphanesi Y. No: 730, İstanbul.
  • KARA, İmdat (1976), Servis Sistemleri ve Gelişler Zamana Bağlı Olduğunda Kapasite Sorununa Matematiksel Yaklaşım, E.İ.T.İ. Akademisi Yayın No: 160 / 102, Eski- şehir.
  • ÖZKAN, Şule (2005), Yöneylem Araştırması Nicel Karar Teknikleri, 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ÖZTÜRK, Ahmet (2004), Yöneylem Araştırması, 9. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • SARIASLAN, Halil (1986), Sıra Bekleme Sistemlerinde Simülasyon Tekniği, Ankara Ünv. S.B.F. Yayınları No: 557, Ankara.
  • SEZGİN, Atilla ve Erhan ADA. (1991), İşletmeciler İçin Yöneylem Araştırması, Türk Pazarlama Vakfı Eğitim ve Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara.
  • TAHA, A. Hamdy (2002), Yöneylem Araştırması, 6. Basımdan Çeviri, Çeviren ve Uy- gulayanlar Ş. Alp Baray-Şakir Esnaf, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • TİMOR, Mehpare (2001), Yöneylem Araştırması ve İşletmecilik Uygulamaları, İst. Ünv. İşletme Fak. Yayınları, İstanbul.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Çevik Ayşe Elif Yazgan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazgan, O. Ç. . A. E. (2008). Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 117-124.
AMA Yazgan OÇAE. Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2008;1(2):117-124.
Chicago Yazgan, Osman Çevik Ayşe Elif. “Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 2 (Ağustos 2008): 117-24.
EndNote Yazgan OÇAE (01 Ağustos 2008) Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 2 117–124.
IEEE O. Ç. . A. E. Yazgan, “Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi”., Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 117–124, 2008.
ISNAD Yazgan, Osman Çevik Ayşe Elif. “Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/2 (Ağustos 2008), 117-124.
JAMA Yazgan OÇAE. Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2008;1:117–124.
MLA Yazgan, Osman Çevik Ayşe Elif. “Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, 2008, ss. 117-24.
Vancouver Yazgan OÇAE. Hizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İleEtkinliğinin Ölçülmesi. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2008;1(2):117-24.