BibTex RIS Kaynak Göster

Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 2, 172 - 183, 01.08.2013

Öz

Understanding of marketing which has been showing a circulating progress in these days, has left the product- focussed understanding and come to the point at which mankind, senses and thoughts have been considered more significantly. This progress has changed the marketing techniques and a big step has been taken to understand the decision process of customers using brain screening techniques. Neuromarketing which uses this technique is mixed with the subminal advertising as neuromarketing also works on human conscious. In this study, the terms of subminal advertising and neuromarketing are explained and compared with various examples in order to emphasize their differences.

Kaynakça

  • ÇUBUK, Fatma, (2012) “Pazarlamada uygulamaya yönelik yeni bir yaklaşım: Nöropazarlama”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kadir Has üniversitesi, İstanbul
  • HÜR Şems, KUMBASAR, Selçuk (2011) “ Göz hareketlerine dayalı araştırma çözümleri Eye Tracking teknolojisi Araştırmada yenilikler konferansı”, 4 Mayıs
  • KOTLER, Philip, (2011) Pazarlama 3.0, Optimist Yayınları, Mart 2011, İstanbul.
  • LINDSTROM, Martin, (2011) Buy.ology, 1.basım, İstanbul, Optimist yayım dağıtım, İstanbul
  • LINDSTROM, Martin, (2007) Duyular ve Marka, Optimist Yayınları, Kasım 2007, İstanbul.
  • RENVOİSE Patrick, MORIN, (2010) Christophe, Nöromarketing, 2.basım, İstanbul, MediaCat, Ocak 2010.
  • TEKNECİOĞLU Birol, (2005) “Pazarlamanın tanımlanması, Pazarlama Yönetimi,” A.Ö.F, İstanbul
  • TIĞLI, Mehmet, (2002) “Bilinçaltı reklamcılık”, İstanbul üniversitesi iletişim fakültesi dergisi, sayı 15, 356
  • TÜZEL, Nazlım, ( 2010) Tüketicinin zihnini okumak nöropazarlama ve reklam, Marmara iletişim dergisi, Ocak, sayı 16, 164-165
  • URAL, Tülin, ( 2008) Pazarlamada yeni yaklaşım: Nöropazarlama üzerinde kurumsal bir değerlendirme, Ç.Ü. sosyal bilimler enstitüsü dergisi cilt 17,sayı 2, 421
  • YOLCU, Ergün, Bilinçdışı (Bilinçaltı) reklam tartışmaları ve çalışmaları, iletişim fakültesi dergisi, YÖRÜKOĞLU, Ali, ( 2007) Davranışsal Finans, Marmara Üniversitesi yayınlanmamış yüksek lisans tezi, AKBULUT, Kare subliminal reklamcılık, http://gizemakbulut.blogspot.com/2009/05/25kare-subliminal-reklamclk.html ( Erişim tarihi )04.11.2012
  • Bilinçaltı reklamcılık, http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincaltireklamcilik/,( Erişim tarihi 03.11.2013)
  • Bilinçaltı reklamcılık, http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincaltireklamcilik/, ( Erişim tarihi 03.11.2013)
  • Bilinçaltı reklamcılık, http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincaltireklamcilik/, ( Erişim tarihi 03.11.2013)
  • Camel sigara paket resmi , http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincalti-reklamcilik/ , (Erişim tarihi 21.10.2012)
  • ÇAKAR Tuna, Neden Nöropazarlama, http://iktisadiyat.com/2010/06/18/nedennoropazarlama-npyd-3-2/ (Erişim tarihi 02.02.2013)
  • ÇAMDERELİ Mete, Reklamın R’si ya da reklam söylemine giriş, İletişim fakültesi dergisi, http://www.iudergi.com/tr/index.php/iletisim/article/viewFile/13083/12305,456, (Erişim tarihi 22.03.2013)
  • KFC snackerleri reklam filmi , http://www.youtube.com/watch?v=eaVRtLlnilI (Erişim tarihi 28.02.2013)
  • Paro kart ve Bonus kart, http://www.bildirgec.org/etiket/paro/tumu,( Erişim tarihi 002013)
  • SAUNDERS, http://www.mind-course.com/subliminal.html ,(Erişim tarihi 09.01.2012) SAUNDERS Melvin D.(2011) , “Are we already learning in a subliminal way http://www.mind-course.com/subliminal.html ,(Erişim tarihi 09.01.2012)
  • SUNGUR Suat, Bilinçaltı reklamcılık ve toplumsal etkileri, İletişim fakültesi dergisi, http://iudergi.com/tr/index.php/iletisim/article/viewFile/10366/9605,169,( Erişim tarihi 02012)
  • Wilson B. Key subliminal seduction adlı kitabın kapağı http://www.google.com.tr/imgres?q=dr.wilson+b.+key+subliminal+seduction&um =1&hl=tr&sa=N&b ( Erişim tarihi 02.04.2013)

Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 2, 172 - 183, 01.08.2013

Öz

Günümüzde döngüsel bir gelişim gösteren pazarlama anlayışının, ürün odaklı anlayıştan çıkıp insan, akıl, duygu ve düşüncelerinin önemsendiği bir noktaya geldiği bu süreçte pazarlama yöntemleri değişmiştir. Böylece, pazarlamada uygulama alanı bulan Nöropazarlama ile beyin görüntüleme yöntemlerini kullanarak tüketici karar sürecinin daha iyi anlaşılması yolunda büyük bir adım atılmıştır. Bu yöntemin kullanıldığı Nöropazarlama da insan zihni üzerinde çalışıldığı için çeşitli anlam kargaşası yaşanarak bilinçaltı reklamcılıkla karıştırılmaktadır. Bu çalışmada bilinçaltı reklamcılık ve Nöropazarlama kavramları açıklanarak çeşitli örneklemelerle kıyaslama yapılmakta böylece bu iki alanın farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • ÇUBUK, Fatma, (2012) “Pazarlamada uygulamaya yönelik yeni bir yaklaşım: Nöropazarlama”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Kadir Has üniversitesi, İstanbul
  • HÜR Şems, KUMBASAR, Selçuk (2011) “ Göz hareketlerine dayalı araştırma çözümleri Eye Tracking teknolojisi Araştırmada yenilikler konferansı”, 4 Mayıs
  • KOTLER, Philip, (2011) Pazarlama 3.0, Optimist Yayınları, Mart 2011, İstanbul.
  • LINDSTROM, Martin, (2011) Buy.ology, 1.basım, İstanbul, Optimist yayım dağıtım, İstanbul
  • LINDSTROM, Martin, (2007) Duyular ve Marka, Optimist Yayınları, Kasım 2007, İstanbul.
  • RENVOİSE Patrick, MORIN, (2010) Christophe, Nöromarketing, 2.basım, İstanbul, MediaCat, Ocak 2010.
  • TEKNECİOĞLU Birol, (2005) “Pazarlamanın tanımlanması, Pazarlama Yönetimi,” A.Ö.F, İstanbul
  • TIĞLI, Mehmet, (2002) “Bilinçaltı reklamcılık”, İstanbul üniversitesi iletişim fakültesi dergisi, sayı 15, 356
  • TÜZEL, Nazlım, ( 2010) Tüketicinin zihnini okumak nöropazarlama ve reklam, Marmara iletişim dergisi, Ocak, sayı 16, 164-165
  • URAL, Tülin, ( 2008) Pazarlamada yeni yaklaşım: Nöropazarlama üzerinde kurumsal bir değerlendirme, Ç.Ü. sosyal bilimler enstitüsü dergisi cilt 17,sayı 2, 421
  • YOLCU, Ergün, Bilinçdışı (Bilinçaltı) reklam tartışmaları ve çalışmaları, iletişim fakültesi dergisi, YÖRÜKOĞLU, Ali, ( 2007) Davranışsal Finans, Marmara Üniversitesi yayınlanmamış yüksek lisans tezi, AKBULUT, Kare subliminal reklamcılık, http://gizemakbulut.blogspot.com/2009/05/25kare-subliminal-reklamclk.html ( Erişim tarihi )04.11.2012
  • Bilinçaltı reklamcılık, http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincaltireklamcilik/,( Erişim tarihi 03.11.2013)
  • Bilinçaltı reklamcılık, http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincaltireklamcilik/, ( Erişim tarihi 03.11.2013)
  • Bilinçaltı reklamcılık, http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincaltireklamcilik/, ( Erişim tarihi 03.11.2013)
  • Camel sigara paket resmi , http://duyusalpazarlama.wordpress.com/2010/11/27/bilincalti-reklamcilik/ , (Erişim tarihi 21.10.2012)
  • ÇAKAR Tuna, Neden Nöropazarlama, http://iktisadiyat.com/2010/06/18/nedennoropazarlama-npyd-3-2/ (Erişim tarihi 02.02.2013)
  • ÇAMDERELİ Mete, Reklamın R’si ya da reklam söylemine giriş, İletişim fakültesi dergisi, http://www.iudergi.com/tr/index.php/iletisim/article/viewFile/13083/12305,456, (Erişim tarihi 22.03.2013)
  • KFC snackerleri reklam filmi , http://www.youtube.com/watch?v=eaVRtLlnilI (Erişim tarihi 28.02.2013)
  • Paro kart ve Bonus kart, http://www.bildirgec.org/etiket/paro/tumu,( Erişim tarihi 002013)
  • SAUNDERS, http://www.mind-course.com/subliminal.html ,(Erişim tarihi 09.01.2012) SAUNDERS Melvin D.(2011) , “Are we already learning in a subliminal way http://www.mind-course.com/subliminal.html ,(Erişim tarihi 09.01.2012)
  • SUNGUR Suat, Bilinçaltı reklamcılık ve toplumsal etkileri, İletişim fakültesi dergisi, http://iudergi.com/tr/index.php/iletisim/article/viewFile/10366/9605,169,( Erişim tarihi 02012)
  • Wilson B. Key subliminal seduction adlı kitabın kapağı http://www.google.com.tr/imgres?q=dr.wilson+b.+key+subliminal+seduction&um =1&hl=tr&sa=N&b ( Erişim tarihi 02.04.2013)
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Atilla Yücel Bu kişi benim

Fatma Çubuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel, A., & Çubuk, F. (2013). Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 172-183.
AMA Yücel A, Çubuk F. Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Ağustos 2013;6(2):172-183.
Chicago Yücel, Atilla, ve Fatma Çubuk. “Nöropazarlama Ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, sy. 2 (Ağustos 2013): 172-83.
EndNote Yücel A, Çubuk F (01 Ağustos 2013) Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 2 172–183.
IEEE A. Yücel ve F. Çubuk, “Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 172–183, 2013.
ISNAD Yücel, Atilla - Çubuk, Fatma. “Nöropazarlama Ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/2 (Ağustos 2013), 172-183.
JAMA Yücel A, Çubuk F. Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;6:172–183.
MLA Yücel, Atilla ve Fatma Çubuk. “Nöropazarlama Ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2013, ss. 172-83.
Vancouver Yücel A, Çubuk F. Nöropazarlama ve Bilinçaltı Reklamcılık Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;6(2):172-83.