BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, 273 - , 01.04.2014

Öz

The new economy is related to speed, flexibility, innovation, and connections. Geographical concentration is becoming significantly apparent in innovation and economic growth. Clusters are also a part of this economic reality.SMEs have the largest share among the members of aviation clusters in our country. Today, SMEs problems, primarily financing problems, cause SMEs of clusters inefficient as they could. When these issues are examined, some are due to economic and political conditions, others seem to be due to the characteristics of enterprises.In this study, the cluster concept is discussed first. Based on the current cluster support policies in the world and in Turkey, recommendations are presented for the solution of financial problems of the aviation clusters in our country.

Kaynakça

  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Dokuzuncu Kalkınma Planı (2007-2013), Ankara, s.9194
  • DG Enterprise and Industry. (2007). Innovation clusters in Europe: A statistical analysis and overview of current policy support, Europe Innova, PRO INNO Europe Paper No.5, Italy
  • E. Çağlar. Türkiye’de yerelleşme ve rekabet gücü: Kümelenmeye dayalı politikalar ve organize sanayi bölgeleri, 2006; s.305-306
  • F. Alsaç (2010). Bölgesel gelişme aracı olarak kümelenme yaklaşımı ve Türkiye için kümelenme destek modeli önerisi, DPT Uzmanlık Tezi, Ankara, s.80
  • F. Moulaert ve F. Sekia (2003), “Territorial Innovation Models: A Critical Survey”, Regional Studies, Vol 37.
  • J. Humphrey ve H. Schmitz (1995), Principles for promoting clusters & networks of SMEs. UNIDO, Paper commissioned by the Small and Medium Enterprises Branch.
  • K.C. Akyüz, H. Cındık, (2001), '' Küçük ve Orta Ölçekli Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinde Pazarlama Fonksiyonu Üzerine Bir Araştırma (Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği)'' Pazarlama Dünyası Sayı.2001/3 Mayıs - Haziran 2001.
  • K. Nadvi and S. Barrientos (2004). Industrial clusters and poverty reduction, UNIDO.
  • M. Bulu (2005). Türk KOBİ’leri için rekabet stratejileri, Organize Sanayi Gazetesi, OSTIM.
  • M. Porter (1998). Clusters and New Economics of Competition. Harvard Business Review. S. Örjan, K. Christian and L. Göran (2009). The European cluster observatory, EU cluster mapping and strengthening clusters in Europe, Center for Strategy and Competitiveness, CSC.
  • T. Andersson, S. S. Serger, J. Sörvik, ve E.W. Hansson (2004). The cluster policies whitebook, International Organization for Knowledge Economy and Enterprise Development, Holmbergs, s. 88-89.
  • T. Müftüoğlu (1991), Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Sorunlar-Öneriler, Ankara.
  • T.C. Başbakanlık,(2009). 15199 Sayılı Karar, T.C. Resmi Gazete, Tarih: 16,07,2009, Sayı 2272
  • Tuncel, K. (2000). Risk sermayesi finansman modeli, SPK Yayınları, Yayın No:37, Ankara. http://www.abigem.org/appmanager/tr/portal?_nfpb=true&_pageLabel=pageAbigemVeKo biler (11.03.2012). http://www.bodto.org.tr/images/other/kumelenme_kapanis_etkinligi_basin_%20bilgi_%20 notu.pdf (05.01.2012) Ulusal kümelenme politikasının geliştirilmesi projesi basın bilgi notu. http://www.clusterobservatory.eu/upload/Policy_Report_Germany_20080116.pdf (002012). http://www.ekonomi.gov.tr/index.cfm?sayfa=tarihce (06.06.2012). http://www.esac.org.tr/?page_id=62 (07.02.2012). http://www.fka.org.tr/ContentDownload/sss_genel.pdf (20.03.2012). http://www.izmirkumelenme.org/index.php/kumelenme/izmirdeki-kumelenmeler/89turkce-tr/kuemelenme/havacilikuzaykumelenmesi/137 (02.02.2012). http://www.kosgeb.gov.tr/UserFiles/Media/EKatalogSunu/e_katalog/e-katalog.html (002012). http://www.ostimsavunma.org/Pages.aspx?pageID=9&lng=tr (11.11.2011). http://www.porsukekspres.com/TR/ekonomi/7641_havacilik-kumelenme-ilebuyuyecek!.aspx (05.02.2012). http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/kurumsal/SSM%20Dergisi/SSM_15.pdf) (12.02.2012). www.dpt.gov.tr/DocObjects/Download/3044/oik665.pdf (10.12.2011). www.eso.org.tr/dosyalar/basin/havacilik.doc (06.02.2012).

Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, 273 - , 01.04.2014

Öz

Yeni ekonomi; hız, esneklik, yenilikçilik ve bağlantılarla ilgilidir. Yenilikçilik ve ekonomik büyümede coğrafi yoğunlaşma önemli ölçüde belirginleşmektedir. Kümeler de bu ekonomik gerçekliğin bir parçasını oluşturmaktadır.Ülkemizde havacılık kümelenmelerinin üyeleri arasında KOBİ’ler en büyük paya sahiptir. Günümüzde başta finansman sorunu olmak üzere yaşadıkları diğer sorunlar bu kümelenmelere üye olan KOBİ’lerin verimsiz olmalarına neden olmaktadır. Bu sorunlar incelendiğinde, bir kısmının ekonomik ve siyasi koşullardan bir kısmının ise işletmelerin özelliklerinden kaynaklandığı görünmektedir.Bu çalışmada ilk olarak kümelenme kavramı ele alınmış, dünyada ve Türkiye’de mevcut küme destek politikalarından yola çıkarak ülkemizdeki havacılık kümelenmelerinin finansman sorunlarının çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Dokuzuncu Kalkınma Planı (2007-2013), Ankara, s.9194
  • DG Enterprise and Industry. (2007). Innovation clusters in Europe: A statistical analysis and overview of current policy support, Europe Innova, PRO INNO Europe Paper No.5, Italy
  • E. Çağlar. Türkiye’de yerelleşme ve rekabet gücü: Kümelenmeye dayalı politikalar ve organize sanayi bölgeleri, 2006; s.305-306
  • F. Alsaç (2010). Bölgesel gelişme aracı olarak kümelenme yaklaşımı ve Türkiye için kümelenme destek modeli önerisi, DPT Uzmanlık Tezi, Ankara, s.80
  • F. Moulaert ve F. Sekia (2003), “Territorial Innovation Models: A Critical Survey”, Regional Studies, Vol 37.
  • J. Humphrey ve H. Schmitz (1995), Principles for promoting clusters & networks of SMEs. UNIDO, Paper commissioned by the Small and Medium Enterprises Branch.
  • K.C. Akyüz, H. Cındık, (2001), '' Küçük ve Orta Ölçekli Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinde Pazarlama Fonksiyonu Üzerine Bir Araştırma (Doğu Karadeniz Bölgesi Örneği)'' Pazarlama Dünyası Sayı.2001/3 Mayıs - Haziran 2001.
  • K. Nadvi and S. Barrientos (2004). Industrial clusters and poverty reduction, UNIDO.
  • M. Bulu (2005). Türk KOBİ’leri için rekabet stratejileri, Organize Sanayi Gazetesi, OSTIM.
  • M. Porter (1998). Clusters and New Economics of Competition. Harvard Business Review. S. Örjan, K. Christian and L. Göran (2009). The European cluster observatory, EU cluster mapping and strengthening clusters in Europe, Center for Strategy and Competitiveness, CSC.
  • T. Andersson, S. S. Serger, J. Sörvik, ve E.W. Hansson (2004). The cluster policies whitebook, International Organization for Knowledge Economy and Enterprise Development, Holmbergs, s. 88-89.
  • T. Müftüoğlu (1991), Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Sorunlar-Öneriler, Ankara.
  • T.C. Başbakanlık,(2009). 15199 Sayılı Karar, T.C. Resmi Gazete, Tarih: 16,07,2009, Sayı 2272
  • Tuncel, K. (2000). Risk sermayesi finansman modeli, SPK Yayınları, Yayın No:37, Ankara. http://www.abigem.org/appmanager/tr/portal?_nfpb=true&_pageLabel=pageAbigemVeKo biler (11.03.2012). http://www.bodto.org.tr/images/other/kumelenme_kapanis_etkinligi_basin_%20bilgi_%20 notu.pdf (05.01.2012) Ulusal kümelenme politikasının geliştirilmesi projesi basın bilgi notu. http://www.clusterobservatory.eu/upload/Policy_Report_Germany_20080116.pdf (002012). http://www.ekonomi.gov.tr/index.cfm?sayfa=tarihce (06.06.2012). http://www.esac.org.tr/?page_id=62 (07.02.2012). http://www.fka.org.tr/ContentDownload/sss_genel.pdf (20.03.2012). http://www.izmirkumelenme.org/index.php/kumelenme/izmirdeki-kumelenmeler/89turkce-tr/kuemelenme/havacilikuzaykumelenmesi/137 (02.02.2012). http://www.kosgeb.gov.tr/UserFiles/Media/EKatalogSunu/e_katalog/e-katalog.html (002012). http://www.ostimsavunma.org/Pages.aspx?pageID=9&lng=tr (11.11.2011). http://www.porsukekspres.com/TR/ekonomi/7641_havacilik-kumelenme-ilebuyuyecek!.aspx (05.02.2012). http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/kurumsal/SSM%20Dergisi/SSM_15.pdf) (12.02.2012). www.dpt.gov.tr/DocObjects/Download/3044/oik665.pdf (10.12.2011). www.eso.org.tr/dosyalar/basin/havacilik.doc (06.02.2012).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Gebeşünal Battal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Battal, F. G. (2014). Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 273.
AMA Battal FG. Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2014;7(1):273.
Chicago Battal, Fikret Gebeşünal. “Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri Ve Finansman Sorunları”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7, sy. 1 (Nisan 2014): 273.
EndNote Battal FG (01 Nisan 2014) Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7 1 273.
IEEE F. G. Battal, “Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 1, s. 273, 2014.
ISNAD Battal, Fikret Gebeşünal. “Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri Ve Finansman Sorunları”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7/1 (Nisan 2014), 273.
JAMA Battal FG. Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;7:273.
MLA Battal, Fikret Gebeşünal. “Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri Ve Finansman Sorunları”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 1, 2014, s. 273.
Vancouver Battal FG. Türkiye’de Havacılık Kümelenmeleri ve Finansman Sorunları. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;7(1):273.