Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 89 - 98, 31.01.2015

Öz

Kaynakça

  • Adda, J. (2002), Ekonominin Küreselleşmesi, (Globalisation of Economy) İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Akca, E. B. (2006), “Küreselleşme Sürecinde Yerel’i Yeniden Düşünmek: Yerel-Küresel İlişkisi”, (Re-thinking About Local in the Process of Globalisation: Local-Global Relation) Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları Dergisi, Güz, İstanbul.
  • Bancıu, V., Leah, C., Jireghie, A. (2013), “Métissage and Multiculturalism, the New Dimensions of Globalization”, Journal of Advanced Management Science, 1(2).
  • Baumann, Z. (1997), Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları, (Globalisation: The Social Results Çev: A. Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Biber, A. vd. (2005), Küreselleşmenin Yüzleri, (The Faces of Globalisation), Everest Yayınları, Siyaset:33, İstanbul.
  • Bozkurt, V. (2009), “Küreselleşme: Kavram, Gelişim ve Yaklaşımlar”, (Globalisation: Concept, Development and Approaches),http://www.genbilim.com/content/view/1659/86.
  • Cheviron, N. T. (2004), “Küreselleşme Söylemleri ve İletişimin Mitleştirilmesi”, (Globalisation Discourses and Mythicizing Communication) İletişim: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Yıl:2004, Sayı:19, Bahar-Kış, Ankara.
  • DPT (1995) “Alt Komisyon Raporu”, Dünyada Küreselleşme ve Bölgesel Bütünleşmeler, T.C. Başbakanlık DPT Müsteşarlığı, Ankara.
  • Durdu, Z. (2009) “Küresel Siyaset ve Çokkültürcülük”, (The Global Politics and Multiculturalism) Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 27-50.
  • Giddens, A. (2000), Elimizden Kaçıp Giden Dünya, (The Runaway World), Çev: O. Akınhay, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Held, D. vd. (2006), Küresel Dönüşümler, Siyaset, Ekonomi ve Kültür, (Global Transformations, Politics, Economy and Culture), Küreselleşme Okumaları (iç.), ed. Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara.
  • Held, D. & McGrew, A. (2008), Büyük Küreselleşme Tartışması: Küresel Dönüşümler, (The Big Globalisation Arguement), Phoenix Yayınları, Ankara.
  • Kongar, E. (2003), Küresel Terör ve Türkiye, (The Global Terror and Turkey), Remzi Kitabevi, 8. Basım, İstanbul.
  • Kızılçelik, S. (2003), Küreselleşme ve Sosyal Bilimler, (Globalisation and Social Sciences) Anı Yayıncılık, Ankara. Leah, C. http://www.upm.ro/facultati_departamente/stiinte_litere/conferinte/situl_integrare_europea na/Lucrari3/engleza/115_Leah.pdf In The
  • Integration/Globalization Context,
  • Lubber, R. (2009), “The Dynamic of Globalization” (The Dynamic of Globalisation), http://www.itcilo.it/english/actrav/telearn/global/ilo/globe/new_page.htm.
  • Mattelart, A. (2000), “La Globalisation: les reseaux de I’economie postcoloniale”, Le Dossier de I’audiovisuel, Sayı: 94.
  • Mcluhan, M. (1964), Understanding Media: The Extentions of Man, Routledge, London.
  • Steger, M. B. (2006), Küreselleşme, (Globalisation,) Çev: Abdullah Ersoy, Dost Kitabevi, Kültür Kitaplığı No:50, Ankara.

The Perception of Communication Concluded by Globalisation: "Global Village"

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 89 - 98, 31.01.2015

Öz

Looking at the concept differently, globalization- which is the result of technological, ideological, political, social and economic transformations- can possibly be seen as the reason social borders now remain only at a geographical level. This is due to the common benefits of perceiving the world as being as small as a village. The perception of the world as a “Global Village” in McLuhan’s expression, points out the importance of communication in the globalization process. Communication –making people understand each other: socialize and compromise; by the common codes- emerges as a mediatory factor providing social and inter-communal convention. This study shows the role and the significance of communication in the area of social/cultural convention’s formation and development. The main characteristic of globalization is that it results in social and cultural change and transformation, immediately, in all senses, and in any field of life; as well as in relation to economics and technology.This immediate change and transformation due to globalization has increasing social effects on interpersonal and international relations. In this study; it is assumed that communication has an important role in interpersonal as well as inter-communal relations. They rely on mutual trust, appreciation and compromise in terms of globalization. 

Kaynakça

  • Adda, J. (2002), Ekonominin Küreselleşmesi, (Globalisation of Economy) İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Akca, E. B. (2006), “Küreselleşme Sürecinde Yerel’i Yeniden Düşünmek: Yerel-Küresel İlişkisi”, (Re-thinking About Local in the Process of Globalisation: Local-Global Relation) Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları Dergisi, Güz, İstanbul.
  • Bancıu, V., Leah, C., Jireghie, A. (2013), “Métissage and Multiculturalism, the New Dimensions of Globalization”, Journal of Advanced Management Science, 1(2).
  • Baumann, Z. (1997), Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları, (Globalisation: The Social Results Çev: A. Yılmaz, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Biber, A. vd. (2005), Küreselleşmenin Yüzleri, (The Faces of Globalisation), Everest Yayınları, Siyaset:33, İstanbul.
  • Bozkurt, V. (2009), “Küreselleşme: Kavram, Gelişim ve Yaklaşımlar”, (Globalisation: Concept, Development and Approaches),http://www.genbilim.com/content/view/1659/86.
  • Cheviron, N. T. (2004), “Küreselleşme Söylemleri ve İletişimin Mitleştirilmesi”, (Globalisation Discourses and Mythicizing Communication) İletişim: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Yıl:2004, Sayı:19, Bahar-Kış, Ankara.
  • DPT (1995) “Alt Komisyon Raporu”, Dünyada Küreselleşme ve Bölgesel Bütünleşmeler, T.C. Başbakanlık DPT Müsteşarlığı, Ankara.
  • Durdu, Z. (2009) “Küresel Siyaset ve Çokkültürcülük”, (The Global Politics and Multiculturalism) Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 27-50.
  • Giddens, A. (2000), Elimizden Kaçıp Giden Dünya, (The Runaway World), Çev: O. Akınhay, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Held, D. vd. (2006), Küresel Dönüşümler, Siyaset, Ekonomi ve Kültür, (Global Transformations, Politics, Economy and Culture), Küreselleşme Okumaları (iç.), ed. Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara.
  • Held, D. & McGrew, A. (2008), Büyük Küreselleşme Tartışması: Küresel Dönüşümler, (The Big Globalisation Arguement), Phoenix Yayınları, Ankara.
  • Kongar, E. (2003), Küresel Terör ve Türkiye, (The Global Terror and Turkey), Remzi Kitabevi, 8. Basım, İstanbul.
  • Kızılçelik, S. (2003), Küreselleşme ve Sosyal Bilimler, (Globalisation and Social Sciences) Anı Yayıncılık, Ankara. Leah, C. http://www.upm.ro/facultati_departamente/stiinte_litere/conferinte/situl_integrare_europea na/Lucrari3/engleza/115_Leah.pdf In The
  • Integration/Globalization Context,
  • Lubber, R. (2009), “The Dynamic of Globalization” (The Dynamic of Globalisation), http://www.itcilo.it/english/actrav/telearn/global/ilo/globe/new_page.htm.
  • Mattelart, A. (2000), “La Globalisation: les reseaux de I’economie postcoloniale”, Le Dossier de I’audiovisuel, Sayı: 94.
  • Mcluhan, M. (1964), Understanding Media: The Extentions of Man, Routledge, London.
  • Steger, M. B. (2006), Küreselleşme, (Globalisation,) Çev: Abdullah Ersoy, Dost Kitabevi, Kültür Kitaplığı No:50, Ankara.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kazım Ertürk Bu kişi benim

İşıl Horzum Taylor

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ertürk, K., & Horzum Taylor, İ. (2015). The Perception of Communication Concluded by Globalisation: "Global Village". Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 89-98.
AMA Ertürk K, Horzum Taylor İ. The Perception of Communication Concluded by Globalisation: "Global Village". Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Şubat 2015;8(1):89-98.
Chicago Ertürk, Kazım, ve İşıl Horzum Taylor. “The Perception of Communication Concluded by Globalisation: ‘Global Village’”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 1 (Şubat 2015): 89-98.
EndNote Ertürk K, Horzum Taylor İ (01 Şubat 2015) The Perception of Communication Concluded by Globalisation: "Global Village". Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 1 89–98.
IEEE K. Ertürk ve İ. Horzum Taylor, “The Perception of Communication Concluded by Globalisation: ‘Global Village’”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 89–98, 2015.
ISNAD Ertürk, Kazım - Horzum Taylor, İşıl. “The Perception of Communication Concluded by Globalisation: ‘Global Village’”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/1 (Şubat 2015), 89-98.
JAMA Ertürk K, Horzum Taylor İ. The Perception of Communication Concluded by Globalisation: "Global Village". Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;8:89–98.
MLA Ertürk, Kazım ve İşıl Horzum Taylor. “The Perception of Communication Concluded by Globalisation: ‘Global Village’”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2015, ss. 89-98.
Vancouver Ertürk K, Horzum Taylor İ. The Perception of Communication Concluded by Globalisation: "Global Village". Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;8(1):89-98.