BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF THE 5E MODEL ON THE ACADEMIC SUCCESS AND RETENTION IN THE FIELD OF ´MUSICAL PERCEPTION AND INFORMATION`

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 135 - 161, 01.03.2014

Öz

In this study, the impact of 5E model on the 7th grade students` academic success and retention of knowledge in the field of `musical perception and information` are investigated. To this end, this research employed semi-experimental design with pretest-posttest control group. In the study, a three-week practice was followed in consistent with the topic `I am learning the major, minor scales and Turkish modes in music´ and the gaining of the 7th grade music lesson in the Primary School Music Lesson Educational Curriculum. During the practice, the lessons for the experimental group were taught using the activities developed by the researcher according to the 5E model, whereas the lessons for the control group were presented using the teaching methods stated in the 2006 Teacher Guide of Music Teaching Curriculum. Considering the results of the tests implemented, it was found that the levels of academic achievement and retention were higher for the students of experimental group taught with 5E model than for the students of control group for whom the current teaching methods were used.

Kaynakça

  • M.E.B., (2006). İlköğretim müzik dersi 1/8 öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Demirci, B. ve Albuz, A., (2010). 2006 İlköğretim müzik dersi öğretim programına dayalı olarak hazırlanan öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik bir değerlendirme. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Bağlantıda],7:2. Erişim:http://www.InsanBilimleri.com.erişim tarihi: 22.02.2012.
  • Albuz, A. ve Akpınar, M., (2009). 2006 ilköğretim müzik dersi öğretim programı ve yeni yaklaşımlar. 19 Mayıs Üniversitesi 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Bildiriler, 23-25 Eylül,1-9.
  • Demirci, B., (2009). 2006 İlköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı, öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sağer, N., (2009). İlköğretim 6.7.8. sınıf müzik dersinde yer alan kazanımların öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Satır, Ö.C., (2008). İlköğretim müzik ders kitaplarında yer alan çocuk şarkılarının öğrencilerin gelişim düzeylerine uygunluğu açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gök, M. ve Tufan, E., (2012). Müzik öğretmenlerinin 2006 ilköğretim müzik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri (Ankara İli Örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 25-27 Nisan, Niğde.
  • Demirel, Ö., (2005). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Wilder, M. and Shuttleworth, P., (2004). Cell inquiry: a 5E learning cycle lesson. Science Activities. Heldref Publications. Vol. 41, No. 1.
  • Yalçın, F.A. ve Bayrakçeken, S., (2010). The effect of 5e learning model on pre-service science teachers’ achievement of acids-bases subject. International Online Journal of Educational Sciences, 2010, 2 (2), 508-53.1.
  • Bybee, R.W., Taylor, J.A., Gardner, A., Scotter, P.V., Powell, J.C., Westbrook, A. and Landes, N., (2006). The BSCS 5E instructional model: origins and effectiveness. Office of Science Education National Institutes of Health, bağlantıda: www. bscs.org. erişim tarihi: 15.01.2012.
  • Ergin, İ., (2006). Fizik eğitiminde 5E modelinin öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve hatırlama düzeyine etkisine bir örnek: “iki boyutta atış hareketi”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Campbell, D.T. and Stanley, J.C., (1963). Experimental and quasi-experimental designs for research. Chicago: Rand McNally. Sencer, M., (1978). Toplumsal araştırmalarda yöntembilim. Ankara: Türkiye Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları.
  • Büyüköztürk. Ş., (2002). Deneysel desenler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N., (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. (15. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Baştürk, R., (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri: deneme modelleri. Editör: Tanrıöğen, A. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N., (1991). Bilimsel araştırma yöntemi. (4. Basım). Ankara: Karasar ISBN 975-95432-1-6.
  • Kalaycı, Ş., (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (4. Basım). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • M.E.B., (2009). İlköğretim müzik dersi öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Pallant, J., (2009). A step by step guide to data analysis using SPSS. McGrow-Hill Education, Open University Press, Third Edition, Berkshire, England.
  • Uçan, A., (1997). Müzik eğitimi: temel kavramlar, ilkeler, yaklaşımlar. (2.basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Turgut, Ü. and Gürbüz, F., (2011). Effects of teaching with 5e model on students’ behaviors and their conceptual changes about the subject of heat and temperature. International Online Journal Educational Sciences, 3(2),679-706.

5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 135 - 161, 01.03.2014

Öz

Bu çalışmada, 5E modelinin, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin müzik dersinde ´müziksel algı ve bilgilenme` öğrenme alanına ilişkin akademik başarı ve kalıcılık (öğrenilenleri hatırlama) düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla araştırmada, ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmada İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı´nın 7. sınıf müzik dersinde yer alan `Müzikte Dizileri Öğreniyorum` konusu ve kazanımları doğrultusunda üç hafta süren bir uygulama yapılmıştır. Uygulama sürecinde deney grubunda dersler 5E modeline göre araştırmacı tarafından geliştirilen etkinliklerle, kontrol grubunda ise İlköğretim 2006 Müzik Öğretim Programı Öğretmen Kılavuz Kitabı´nda yer alan öğretim yöntem ve teknikleri ile işlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre 5E modelinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve kalıcılık düzeylerinin, mevcut öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • M.E.B., (2006). İlköğretim müzik dersi 1/8 öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Demirci, B. ve Albuz, A., (2010). 2006 İlköğretim müzik dersi öğretim programına dayalı olarak hazırlanan öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik bir değerlendirme. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Bağlantıda],7:2. Erişim:http://www.InsanBilimleri.com.erişim tarihi: 22.02.2012.
  • Albuz, A. ve Akpınar, M., (2009). 2006 ilköğretim müzik dersi öğretim programı ve yeni yaklaşımlar. 19 Mayıs Üniversitesi 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Bildiriler, 23-25 Eylül,1-9.
  • Demirci, B., (2009). 2006 İlköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı, öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sağer, N., (2009). İlköğretim 6.7.8. sınıf müzik dersinde yer alan kazanımların öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Satır, Ö.C., (2008). İlköğretim müzik ders kitaplarında yer alan çocuk şarkılarının öğrencilerin gelişim düzeylerine uygunluğu açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gök, M. ve Tufan, E., (2012). Müzik öğretmenlerinin 2006 ilköğretim müzik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri (Ankara İli Örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 25-27 Nisan, Niğde.
  • Demirel, Ö., (2005). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Wilder, M. and Shuttleworth, P., (2004). Cell inquiry: a 5E learning cycle lesson. Science Activities. Heldref Publications. Vol. 41, No. 1.
  • Yalçın, F.A. ve Bayrakçeken, S., (2010). The effect of 5e learning model on pre-service science teachers’ achievement of acids-bases subject. International Online Journal of Educational Sciences, 2010, 2 (2), 508-53.1.
  • Bybee, R.W., Taylor, J.A., Gardner, A., Scotter, P.V., Powell, J.C., Westbrook, A. and Landes, N., (2006). The BSCS 5E instructional model: origins and effectiveness. Office of Science Education National Institutes of Health, bağlantıda: www. bscs.org. erişim tarihi: 15.01.2012.
  • Ergin, İ., (2006). Fizik eğitiminde 5E modelinin öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve hatırlama düzeyine etkisine bir örnek: “iki boyutta atış hareketi”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Campbell, D.T. and Stanley, J.C., (1963). Experimental and quasi-experimental designs for research. Chicago: Rand McNally. Sencer, M., (1978). Toplumsal araştırmalarda yöntembilim. Ankara: Türkiye Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları.
  • Büyüköztürk. Ş., (2002). Deneysel desenler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N., (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. (15. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Baştürk, R., (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri: deneme modelleri. Editör: Tanrıöğen, A. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N., (1991). Bilimsel araştırma yöntemi. (4. Basım). Ankara: Karasar ISBN 975-95432-1-6.
  • Kalaycı, Ş., (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (4. Basım). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • M.E.B., (2009). İlköğretim müzik dersi öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Pallant, J., (2009). A step by step guide to data analysis using SPSS. McGrow-Hill Education, Open University Press, Third Edition, Berkshire, England.
  • Uçan, A., (1997). Müzik eğitimi: temel kavramlar, ilkeler, yaklaşımlar. (2.basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Turgut, Ü. and Gürbüz, F., (2011). Effects of teaching with 5e model on students’ behaviors and their conceptual changes about the subject of heat and temperature. International Online Journal Educational Sciences, 3(2),679-706.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Murat Gök Bu kişi benim

Enver Tufan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gök, M., & Tufan, E. (2014). 5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences, 9(2), 135-161. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0611
AMA Gök M, Tufan E. 5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ. NWSA. Mart 2014;9(2):135-161. doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0611
Chicago Gök, Murat, ve Enver Tufan. “5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences 9, sy. 2 (Mart 2014): 135-61. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0611.
EndNote Gök M, Tufan E (01 Mart 2014) 5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences 9 2 135–161.
IEEE M. Gök ve E. Tufan, “5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ”, NWSA, c. 9, sy. 2, ss. 135–161, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0611.
ISNAD Gök, Murat - Tufan, Enver. “5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences 9/2 (Mart 2014), 135-161. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0611.
JAMA Gök M, Tufan E. 5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ. NWSA. 2014;9:135–161.
MLA Gök, Murat ve Enver Tufan. “5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 9, sy. 2, 2014, ss. 135-61, doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0611.
Vancouver Gök M, Tufan E. 5E MODELİNİN ´MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME` ALANINDA AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ. NWSA. 2014;9(2):135-61.