BibTex RIS Kaynak Göster

THE DIRECTORS`AND TEACHERS` SUGGESTIONS FOR THE `TEACHING EXPERIENCE` LESSON

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 245 - 260, 01.03.2013

Öz

This study was aimed to find out teachers` and directors` suggestions for the `teaching experience`lesson. A semi-structured questionnaire form was delivered to 670 teachers and 22 directors selected purposively from 22 schools in this qualitative research study. The themes derived from the data analyzed based on content analys`s rules were; supporting the effectiveness of the process, faculty-school cooperation and interaction, the period of practice and no need any changes. According to the results, it was suggested that pre-service teachers should spend time in schools more than they used to do, there should be decrease in number of pre-service teachers for each teacher, faculty-school cooperation and interaction should be provided. Furthermore, the extension of the lesson`s period and beginning with the term time was suggested.

Kaynakça

  • Arabacı, İ.B., (2008) Ortaöğretim sosyal alanlar tezsiz yüksek lisans I. dönem öğrencilerinin okul deneyimi uygulamalarına ilişkin tutumları (Fırat Üniversitesi örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 124-129.
  • Aydın, S., Selçuk, A. ve Yeşilyurt, M., (2007) Öğretmen adaylarının “okul deneyimi II” dersine ilişkin görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, IV (II), 75-90.
  • Azar, A., (2003). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşlerin yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159, 181-194.
  • Baştürk, S., (2010). Uygulama Öğretmenlerine göre Okul Deneyimi Grubu Dersleri ve Öğretmen Adayları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 869-894.
  • Berthelotte, M.B., (2007). Co-operating teachers’ and students teachers’ expectations about instrumental music student Teaching in an Ontario placement.(Doctoral Dissertation, Michigan State University).
  • Borko, H. and Mayfield, V., (1995). The roles of the cooperating teachers and university supervisor in learning to teach. Teaching and Teacher Education, 11(5), 501-518.
  • Boz, N. and Boz, Y., (2006). Do prospective teachers get enough experience in school placements? Journal of Education for Teaching. 32(4), 353-368. DOI: 10.1080/02607470600981912.
  • Bryman, A., (2004). Social Research Methods. Oxford: University Press.
  • Caires, S. and Almedia, L.S., (2005). Teaching practice in initial teachers’ education: its impact on student teachers’ Professional skills and development. Journal of Education for Teaching, 31(2), 111-120. DOI: 10.1080/02607470500127236.
  • Cansaran, A., İdil, Ö. ve Kalkan, M., (2006) Fen bilgisi eğitimi anabilim dallarındaki “okul deneyimi” uygulamalarının değerlendirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 83
  • Capel, S.A., (1997). Changes in students’ anxieties and concerns after their first and second Teaching practices. Educational Research, 39(2), 211-228. DOI: 10.1080/0013188970390208.
  • Cohen, L., Manion, L., and Morrison, K., (2007). Research Methods in Education (6 th Ed.). New York: Routledge.
  • Conway, C.M., (2002). Perceptions of beginning teachers, their mentors and administrators regarding pre-service music teacher preparation. Journal of Research in Music Education, 50(1), 20 DOI: 10.2307/3345690.
  • Creswell, J.W., (2003). Research Design Qualitative and Quantitative Approaches. (2 nd Ed.) Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • Çetin, Ö.F. ve Bulut, H., (2002). Okul deneyimi I, II ve öğretmenlik uygulaması derslerinin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 69–75.
  • Demir, Y., (2012) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının okul deneyimi dersi kapsamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dursun, Ö.Ö. ve Kuzu, A., (2008) Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159 -178.
  • Erarslan, A., (2008). Fakülte-okul işbirliği programı: matematik öğretmeni adaylarının okul uygulama dersi üzerine görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 95-105.
  • Ergüneş, Y., (2005). Okul deneyimi dersi uygulamasının öğrenciler tarafından amacına uygun olarak yapılıp yapılmadığının değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(13), 106-128.
  • Feiman-Nemser, S. (1998). Teachers as teacher educators. European Journal of Teacher Education, 21(1), 63-74.
  • Goodlad, J.I., (1993). School-university partnerships and partner schools. Educational Policy, 7(24), 24-39.
  • Gödek, Y., (2002). The development of science student teachers’ knowledge base in England. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Nottingham: University of Nottingham.
  • Gökalp, M., (2007). Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Fakültesi öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 56-63.
  • Gürsoy, E. ve Damar, E.A., (2011). Uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması dersi sürecindeki rolleri hakkındaki farkındalıkları: Türkiye bağlamı. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 54-65.
  • Haney, J.J. and Mcarthur, J., (2001). Four case studies of prospective science teachers’ beliefs concerning constructivist teaching practices. Science Education. 86, 783-802.
  • Hobson, A.J., Ashby, P., Malderez, A., and Tomblinson, P.D. (2009). Mentoring beginning teachers: What we know and what we don’t? Teaching and Teacher Education. 25, 207-216.
  • Hogben, D. and Lawson, M., (1983). Attitudes of secondary school teacher trainees and theirs practice Teaching supervisors. Journal of Education for Teaching. 9(3), 249-263.
  • Hergüner, G., Arslan, S. ve Dündar, H., (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11), 44-58.
  • Jones, M., (2001). Mentors' perceptions of their roles in school-based teacher training in England and Germany. Journal of Education for Teaching, 27 (1) 75–94. DOI: 1080/02607470120042555.
  • Kete, R., Aydın, A., Avcu, T. ve Babur, E., (2007). Okul deneyiminde öğretmen tutumları. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitapçığı,(s.709–714), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Kılıç, A. ve Acat, B., (2007). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin gereklilik ve işe vurukluk düzeyi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17.
  • Kılınç, A. ve Altuk Gödek, Y., (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutumları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 41-70. Kocatürk, F., (2006). Okul deneyimi II dersi ile ilgili uygulama öğretim elemanlarının, uygulama öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Köroğlu, H., Başer, N. ve Güneş, Y., (2000). Okullarda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 85-95.
  • Lambe, J. and Bones, R., (2007). The effect of school-based practice on student teachers’ attitudes towards inclusive education in Northern Ireland. Journal of Education for Teaching, 33(1), 99-113.
  • Mayring, P., (2000). Nitel Araştırmaya Giriş. (A. Gümüş ve M.S. Durgun, Çev.). Adana: Baki Kitabevi.
  • Meyer, H. Tabachnick, R, Hewson, P.W., Lemberger, J., and Park, H., (1999). Relationships between prospective elementary teachers’ classroom practice and their conceptions of biology and of teaching science. Science Education. 83(3), 323-346.
  • Miles, M.B. and Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. (2 nd Ed.). California: Sage Publication.
  • Netle, E.B., (1998). Stability and change in the beliefs of student teachers during practice teaching. Teaching and Teacher Education, 14(2), 193-204.
  • Oral, B. ve Dağlı, A., (1999). Öğretmen adaylarının okul deneyimine ilişkin algıları. Çağdaş Eğitim, 254, 18-24.
  • Oğuz, A., (2004). Okul deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Dumlupınar Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141–162.
  • Özdemir, A.Ş. ve Çanakçı, O., (2005). Okul deneyimi I dersin öğretmen adaylarının öğretim-öğrenme kavramlarına ve öğretmenöğrenci rollerine bakış açıları üzerindeki etkileri. İlköğretim online, 4(1), 73-80.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A. ve Kartal, H., (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim-Online, 7(3), 726–737.
  • Öztürk, C., (2005). Türkiye’de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştiren Kurumlar. İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Poulou, M., (2007). Student teachers’ concerns about Teaching practice. European Journal of Teacher Education. 30(1), 91-110. DOI: 1080/02619760600944993.
  • Rıza, E.T. ve Hamurcu, H., (2000). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(özel sayı), 1-8.
  • Rideout, R. and Feldman, A., (2002). Research in music student Teaching. In R. Colwell ve C.P. Richardson (Eds), New Handbook of Research on Music Teaching and Learning: A Project of the Music Educators National Conference (874-886). New York: Oxford University Press.
  • Ronfeldt, M. and Reininger, M., (2012). More or better student teaching? Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, 28(8), 1091-1106.
  • Rosalind, Y.M., (1997). Concerns of students teachers: implications for improving the practicum. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 25(1), 53-65.
  • Sarantakos, S., (2005). Social Research (3 rd Ed.). New York: Palgrave Macmillan.
  • Shulman, L.S., (1998). Theory, practice and the education of professionals. The Elementary School Journal, 98(5), 511-526.
  • Sılay, İ. ve Gök, T., (2004). Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Silverman, D., (2000). Interpreting qualitative data: Methods for analysing talk, text and interaction. Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Silverman, D., (2005). Doing Qualitative Research. London: Sage Publication.
  • Stake, R.E., (1995). The Art of Case Study Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Stanulis, R.N., (1995). Classroom teachers as mentors: Possibilities for participation in a Professional development school context. Teaching and Teachers Education, 11(4), 332-344. http://dx.doi.org/10.1016/0742-051X(94)00035-5.
  • Şahin, Ç., (2004) Öğretmenlik uygulaması dersinde öğrenmeöğretme sürecinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 271-289. Taşkın, S.Ç., (2006). Student teachers in the classroom: their perception of teaching practice. Educational Studies. 32(4), 387-3
  • Ünlüönen, K. ve Boylu, Y., (2007) Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinde uygulanan okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik öğretmen ve öğretim elemanı görüşleri üzerine bir araştırma, Milli Eğitim Dergisi, 173, 331-360.
  • Ünver, G., (2012) İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programında yer alan okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerinin değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Wright, N. and Bottery, M., (1997). Perceptions of professionalism by the mentors of student teachers. Journal of
  • Education for Teaching, 23(3) 235–252. DOI: 1080/02607479719981.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M., (2004) Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersine ilişkin görüşleri. İlköğretim-Online, 3(2), 54Yeşil, R. ve Çalışkan, N., (2006). Okul deneyimi dersinden öğrencilerin beklentileri ve bu beklentilerin karşılanma düzeyi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 55–72.
  • Yıldız, H., (2006) YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında yer alan okul deneyimi II etkinliklerinin değerlendirilmesi (Sivas İli Cumhuriyet Üniversitesi örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yoldaş, C., Aycan, Ş., Arı, E. ve Türkoğuz, S., (2002). Okul deneyimi uygulamalarının teknik eğitim fakültesi ve eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarına etkilerinin karşılaştırılması. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara: ODTÜ.
  • YÖK (1998). Fakülte-Okul İşbirliği, YÖK Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitim, Ankara.
  • YÖK (2007) Öğretmen yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (19822007). Ankara.
  • Zanting, A., Verloop, N. and Vermunt, J.D., (2001). Student teachers' beliefs about mentoring and learning to teach during teaching practice. British Journal of Educational Psychology, 71, 57–80.
  • Zielinski, E.J. and Preston, D.D., (1992, March). The evolution of pre-service science teachers’ concerns about teaching. Paper presented at the annual meeting of the National Association of Research in Science Teaching, Boston, MA.

UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 245 - 260, 01.03.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının gittikleri uygulama okullarındaki yönetici ve eğitici personelin Okul Deneyimi dersine ilişkin önerilerini tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemiyle desenlendirilen bu çalışmada amaca yönelik örneklem yöntemine göre tespit edilen 22 okuldan 670 eğitici ve 22 yöneticiye yarı yapılandırılmış anket formu uygulanmıştır. İçerik analiziyle çözümlenen verilerden sürecin etkinliğini sağlama, fakülte-okul işbirliği ve iletişim, uygulamanın süresi ve değişikliğe gerek yok/öneri yap(a)mıyorum temaları oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre, aday öğretmenlerin uygulama okullarında daha uzun süreli kalmaları, her eğiticiye gönderilen aday öğretmen sayısının azaltılması, fakülte ve okul arasında etkin bir iletişimin ve işbirliğinin sağlanması istenilmiştir. Ayrıca, okul deneyimi dersinin süresinin uzatılması ve dersin dönem ile birlikte başlayıp kesintisiz sürmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Arabacı, İ.B., (2008) Ortaöğretim sosyal alanlar tezsiz yüksek lisans I. dönem öğrencilerinin okul deneyimi uygulamalarına ilişkin tutumları (Fırat Üniversitesi örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 124-129.
  • Aydın, S., Selçuk, A. ve Yeşilyurt, M., (2007) Öğretmen adaylarının “okul deneyimi II” dersine ilişkin görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, IV (II), 75-90.
  • Azar, A., (2003). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşlerin yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 159, 181-194.
  • Baştürk, S., (2010). Uygulama Öğretmenlerine göre Okul Deneyimi Grubu Dersleri ve Öğretmen Adayları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 869-894.
  • Berthelotte, M.B., (2007). Co-operating teachers’ and students teachers’ expectations about instrumental music student Teaching in an Ontario placement.(Doctoral Dissertation, Michigan State University).
  • Borko, H. and Mayfield, V., (1995). The roles of the cooperating teachers and university supervisor in learning to teach. Teaching and Teacher Education, 11(5), 501-518.
  • Boz, N. and Boz, Y., (2006). Do prospective teachers get enough experience in school placements? Journal of Education for Teaching. 32(4), 353-368. DOI: 10.1080/02607470600981912.
  • Bryman, A., (2004). Social Research Methods. Oxford: University Press.
  • Caires, S. and Almedia, L.S., (2005). Teaching practice in initial teachers’ education: its impact on student teachers’ Professional skills and development. Journal of Education for Teaching, 31(2), 111-120. DOI: 10.1080/02607470500127236.
  • Cansaran, A., İdil, Ö. ve Kalkan, M., (2006) Fen bilgisi eğitimi anabilim dallarındaki “okul deneyimi” uygulamalarının değerlendirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 83
  • Capel, S.A., (1997). Changes in students’ anxieties and concerns after their first and second Teaching practices. Educational Research, 39(2), 211-228. DOI: 10.1080/0013188970390208.
  • Cohen, L., Manion, L., and Morrison, K., (2007). Research Methods in Education (6 th Ed.). New York: Routledge.
  • Conway, C.M., (2002). Perceptions of beginning teachers, their mentors and administrators regarding pre-service music teacher preparation. Journal of Research in Music Education, 50(1), 20 DOI: 10.2307/3345690.
  • Creswell, J.W., (2003). Research Design Qualitative and Quantitative Approaches. (2 nd Ed.) Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • Çetin, Ö.F. ve Bulut, H., (2002). Okul deneyimi I, II ve öğretmenlik uygulaması derslerinin uygulama öğretmenleri ve öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 69–75.
  • Demir, Y., (2012) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının okul deneyimi dersi kapsamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dursun, Ö.Ö. ve Kuzu, A., (2008) Öğretmenlik uygulaması dersinde yaşanan sorunlara yönelik öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159 -178.
  • Erarslan, A., (2008). Fakülte-okul işbirliği programı: matematik öğretmeni adaylarının okul uygulama dersi üzerine görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 95-105.
  • Ergüneş, Y., (2005). Okul deneyimi dersi uygulamasının öğrenciler tarafından amacına uygun olarak yapılıp yapılmadığının değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(13), 106-128.
  • Feiman-Nemser, S. (1998). Teachers as teacher educators. European Journal of Teacher Education, 21(1), 63-74.
  • Goodlad, J.I., (1993). School-university partnerships and partner schools. Educational Policy, 7(24), 24-39.
  • Gödek, Y., (2002). The development of science student teachers’ knowledge base in England. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Nottingham: University of Nottingham.
  • Gökalp, M., (2007). Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Fakültesi öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 56-63.
  • Gürsoy, E. ve Damar, E.A., (2011). Uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması dersi sürecindeki rolleri hakkındaki farkındalıkları: Türkiye bağlamı. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 54-65.
  • Haney, J.J. and Mcarthur, J., (2001). Four case studies of prospective science teachers’ beliefs concerning constructivist teaching practices. Science Education. 86, 783-802.
  • Hobson, A.J., Ashby, P., Malderez, A., and Tomblinson, P.D. (2009). Mentoring beginning teachers: What we know and what we don’t? Teaching and Teacher Education. 25, 207-216.
  • Hogben, D. and Lawson, M., (1983). Attitudes of secondary school teacher trainees and theirs practice Teaching supervisors. Journal of Education for Teaching. 9(3), 249-263.
  • Hergüner, G., Arslan, S. ve Dündar, H., (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11), 44-58.
  • Jones, M., (2001). Mentors' perceptions of their roles in school-based teacher training in England and Germany. Journal of Education for Teaching, 27 (1) 75–94. DOI: 1080/02607470120042555.
  • Kete, R., Aydın, A., Avcu, T. ve Babur, E., (2007). Okul deneyiminde öğretmen tutumları. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitapçığı,(s.709–714), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Kılıç, A. ve Acat, B., (2007). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen yetiştirme programlarındaki derslerin gereklilik ve işe vurukluk düzeyi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17.
  • Kılınç, A. ve Altuk Gödek, Y., (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutumları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 41-70. Kocatürk, F., (2006). Okul deneyimi II dersi ile ilgili uygulama öğretim elemanlarının, uygulama öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Köroğlu, H., Başer, N. ve Güneş, Y., (2000). Okullarda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 85-95.
  • Lambe, J. and Bones, R., (2007). The effect of school-based practice on student teachers’ attitudes towards inclusive education in Northern Ireland. Journal of Education for Teaching, 33(1), 99-113.
  • Mayring, P., (2000). Nitel Araştırmaya Giriş. (A. Gümüş ve M.S. Durgun, Çev.). Adana: Baki Kitabevi.
  • Meyer, H. Tabachnick, R, Hewson, P.W., Lemberger, J., and Park, H., (1999). Relationships between prospective elementary teachers’ classroom practice and their conceptions of biology and of teaching science. Science Education. 83(3), 323-346.
  • Miles, M.B. and Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. (2 nd Ed.). California: Sage Publication.
  • Netle, E.B., (1998). Stability and change in the beliefs of student teachers during practice teaching. Teaching and Teacher Education, 14(2), 193-204.
  • Oral, B. ve Dağlı, A., (1999). Öğretmen adaylarının okul deneyimine ilişkin algıları. Çağdaş Eğitim, 254, 18-24.
  • Oğuz, A., (2004). Okul deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Dumlupınar Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 141–162.
  • Özdemir, A.Ş. ve Çanakçı, O., (2005). Okul deneyimi I dersin öğretmen adaylarının öğretim-öğrenme kavramlarına ve öğretmenöğrenci rollerine bakış açıları üzerindeki etkileri. İlköğretim online, 4(1), 73-80.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A. ve Kartal, H., (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim-Online, 7(3), 726–737.
  • Öztürk, C., (2005). Türkiye’de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştiren Kurumlar. İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Poulou, M., (2007). Student teachers’ concerns about Teaching practice. European Journal of Teacher Education. 30(1), 91-110. DOI: 1080/02619760600944993.
  • Rıza, E.T. ve Hamurcu, H., (2000). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(özel sayı), 1-8.
  • Rideout, R. and Feldman, A., (2002). Research in music student Teaching. In R. Colwell ve C.P. Richardson (Eds), New Handbook of Research on Music Teaching and Learning: A Project of the Music Educators National Conference (874-886). New York: Oxford University Press.
  • Ronfeldt, M. and Reininger, M., (2012). More or better student teaching? Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, 28(8), 1091-1106.
  • Rosalind, Y.M., (1997). Concerns of students teachers: implications for improving the practicum. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 25(1), 53-65.
  • Sarantakos, S., (2005). Social Research (3 rd Ed.). New York: Palgrave Macmillan.
  • Shulman, L.S., (1998). Theory, practice and the education of professionals. The Elementary School Journal, 98(5), 511-526.
  • Sılay, İ. ve Gök, T., (2004). Öğretmen adaylarının uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Silverman, D., (2000). Interpreting qualitative data: Methods for analysing talk, text and interaction. Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Silverman, D., (2005). Doing Qualitative Research. London: Sage Publication.
  • Stake, R.E., (1995). The Art of Case Study Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Stanulis, R.N., (1995). Classroom teachers as mentors: Possibilities for participation in a Professional development school context. Teaching and Teachers Education, 11(4), 332-344. http://dx.doi.org/10.1016/0742-051X(94)00035-5.
  • Şahin, Ç., (2004) Öğretmenlik uygulaması dersinde öğrenmeöğretme sürecinin cinsiyet açısından değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 271-289. Taşkın, S.Ç., (2006). Student teachers in the classroom: their perception of teaching practice. Educational Studies. 32(4), 387-3
  • Ünlüönen, K. ve Boylu, Y., (2007) Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinde uygulanan okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik öğretmen ve öğretim elemanı görüşleri üzerine bir araştırma, Milli Eğitim Dergisi, 173, 331-360.
  • Ünver, G., (2012) İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programında yer alan okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerinin değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Wright, N. and Bottery, M., (1997). Perceptions of professionalism by the mentors of student teachers. Journal of
  • Education for Teaching, 23(3) 235–252. DOI: 1080/02607479719981.
  • Yapıcı, Ş. ve Yapıcı, M., (2004) Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi I dersine ilişkin görüşleri. İlköğretim-Online, 3(2), 54Yeşil, R. ve Çalışkan, N., (2006). Okul deneyimi dersinden öğrencilerin beklentileri ve bu beklentilerin karşılanma düzeyi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 55–72.
  • Yıldız, H., (2006) YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında yer alan okul deneyimi II etkinliklerinin değerlendirilmesi (Sivas İli Cumhuriyet Üniversitesi örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yoldaş, C., Aycan, Ş., Arı, E. ve Türkoğuz, S., (2002). Okul deneyimi uygulamalarının teknik eğitim fakültesi ve eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarına etkilerinin karşılaştırılması. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara: ODTÜ.
  • YÖK (1998). Fakülte-Okul İşbirliği, YÖK Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitim, Ankara.
  • YÖK (2007) Öğretmen yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (19822007). Ankara.
  • Zanting, A., Verloop, N. and Vermunt, J.D., (2001). Student teachers' beliefs about mentoring and learning to teach during teaching practice. British Journal of Educational Psychology, 71, 57–80.
  • Zielinski, E.J. and Preston, D.D., (1992, March). The evolution of pre-service science teachers’ concerns about teaching. Paper presented at the annual meeting of the National Association of Research in Science Teaching, Boston, MA.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Vesile Alkan Bu kişi benim

Selçuk Şimşek Bu kişi benim

Ali Riza Erdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alkan, V., Şimşek, S., & Erdem, A. R. (2013). UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ. Education Sciences, 8(2), 245-260. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0585
AMA Alkan V, Şimşek S, Erdem AR. UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ. NWSA. Mart 2013;8(2):245-260. doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0585
Chicago Alkan, Vesile, Selçuk Şimşek, ve Ali Riza Erdem. “UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ”. Education Sciences 8, sy. 2 (Mart 2013): 245-60. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0585.
EndNote Alkan V, Şimşek S, Erdem AR (01 Mart 2013) UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ. Education Sciences 8 2 245–260.
IEEE V. Alkan, S. Şimşek, ve A. R. Erdem, “UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ”, NWSA, c. 8, sy. 2, ss. 245–260, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0585.
ISNAD Alkan, Vesile vd. “UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ”. Education Sciences 8/2 (Mart 2013), 245-260. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0585.
JAMA Alkan V, Şimşek S, Erdem AR. UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ. NWSA. 2013;8:245–260.
MLA Alkan, Vesile vd. “UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ”. Education Sciences, c. 8, sy. 2, 2013, ss. 245-60, doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0585.
Vancouver Alkan V, Şimşek S, Erdem AR. UYGULAMA OKULLARINDAKİ YÖNETİCİ VE EĞİTİCİ PERSONELİN OKUL DENEYİMİ DERSİNE İLİŞKİN ÖNERİLERİ. NWSA. 2013;8(2):245-60.