BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher Training Policy In Kosovo (1990-2010)

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 1054 - 1062, 01.05.2012

Öz

OECD, as a result of his investigations in 2000, reported that teacher training in Kosovo did not get involved at teacher training programme as a profession. Teacher training in Kosovo, mainly included academic courses, subject-centered and sometimes consisted of courses irrelevant to education (Pupovci, 2002). In post-war period of Kosovo, great importance has been attached to the training of teachers who are going to take part in upbringing of young people who will contribute to the development of the country. In 2002-2003 academic year the establishment of the Faculty of Education in Kosovo, is the biggest development in the name of the teacher training. A new perspective has come to the teacher training policy in Kosovo and has experienced improvements in teacher training. The most important of these development was getting out of the tradition of training teachers just to give educational knowledge and gaining professional knowledge and experience is put in the foreground. Purpose of Study: The aim of the study is to define Teacher Training Policy in Kosovo in 1990-2010 years. Method: This research is descriptive survey method. Literature of teacher training policy in Kosovo is searched; related legal regulations and applications are examined. Descriptive survey method is descriptive arrangements made over the sample over the whole universe in order to reach an overview of the universe (Karasar, 1994, Büyüköztürk and others, 2010). Findings and Results: In 1990 Kosovo independence movements in a sense created education policy and teacher training understanding. On the 6th of June 1997, based on this understanding it was decided to establish the Teaching Faculty in the Pristine University Senate. According to this project, the aim of the faculty is to train teachers both in theoretical and practical aspects, to support the predicted courses in the plan and programme and other teaching activities to be carried out successfully. Key Words: Kosovo, Teacher Training, Policy.

KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010)

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 1054 - 1062, 01.05.2012

Öz

Problem Durumu: OECD, 2000 yılında Kosovaa€â„¢da yaptığı incelemeler sonucu, Kosovaa€â„¢da öğretmen yetiştirmenin bir meslek olarak öğretmen yetiştirme programında yer almadığını belirtmiştir. Kosovaa€â„¢da öğretmen yetiştirme, daha çok akademik derslerin yer aldığı, konu merkezli ve bazen eğitimle alakası olmayan derslerden oluşuyordu (Pupovci, 2002). Kosovaa€â„¢da savaş sonrası dönemde, ülkenin gelişimine katkı sağlayacak gençlerin yetişmesinde görev alacak öğretmelerin yetiştirilmesine büyük önem verilmiştir. 2002-2003 öğretim yılında Kosovaa€â„¢da Eğitim Fakültesinin kurulması, öğretmen yetiştirilmesi adına yapılan en büyük gelişmedir. Kosovaa€â„¢daki öğretmen yetiştirme politikasına yeni bir bakış açısı gelmiş ve öğretmen yetiştirme konusunda gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerden en önemlisi ise öğretmen yetiştirmede sadece eğitim bilgilerinin verilmesi geleneğinden çıkılarak, mesleki bilgilerin ve deneyim kazanmanın ön plana çıkması olmuştur. Çalışmanın Amacı: Araştırmanın amacı, Kosovaa€â„¢da 1990-2010 yılları arasındaki Öğretmen Yetiştirme Politikasının nasıl olduğunun belirlenmesidir. Yöntem: Bu araştırma betimsel tarama modelindedir. Kosovaa€â„¢da öğretmen yetiştirme politikasına ilişkin literatür taranmış, ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamalar incelenmiştir. Betimsel tarama modeli, evren hakkında genel bir yargıya varabilme amacıyla evrenin tümü ya da belli bir örneklem üzerinde yapılan tarama düzenlemeleridir (Karasar, 1994, Büyüköztürk ve diğerleri, 2010). Bulgular ve Sonuçlar: Kosovaa€â„¢da 1990 yılı ile başlayan bağımsızlık hareketleri bir anlamda eğitim politikasını ve öğretmen yetiştirme anlayışını oluşturmuştur. Bu anlayışa dayalı olarak 06 Haziran 1997 tarihinde, Priştine Üniversitesi Senatosunda, Öğretmenlik Fakültesinin kurulması kararı alınmıştır. Bu projeye göre, fakültenin amacı öğretmenleri, teorik ve pratik olarak kaliteli bir şekilde yetiştirmek, plan ve programda öngörülen dersleri ve diğer öğretim etkinliklerini başarılı bir şekilde gerçekleştirmelerini desteklemektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Bilal Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yıldırım, B. (2012). KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010). Education Sciences, 7(4), 1054-1062. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yıldırım B. KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010). NWSA. Mayıs 2012;7(4):1054-1062. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yıldırım, Bilal. “KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010)”. Education Sciences 7, sy. 4 (Mayıs 2012): 1054-62. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yıldırım B (01 Mayıs 2012) KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010). Education Sciences 7 4 1054–1062.
IEEE B. Yıldırım, “KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010)”, NWSA, c. 7, sy. 4, ss. 1054–1062, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yıldırım, Bilal. “KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010)”. Education Sciences 7/4 (Mayıs 2012), 1054-1062. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yıldırım B. KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010). NWSA. 2012;7:1054–1062.
MLA Yıldırım, Bilal. “KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010)”. Education Sciences, c. 7, sy. 4, 2012, ss. 1054-62, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yıldırım B. KOSOVA`DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI (1990-2010). NWSA. 2012;7(4):1054-62.