BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 885 - 897, 01.04.2012

Öz

Çalışmanın amacı, öğretmen ve öğretmenlik mesleği kavralarını metaforları kullanarak incelemktir. Çalışmada anket ve nitel araştırma metotları kullanılmıştır. Kosovalı öğretmen adaylarından iki açık uçlu soruyu cevaplamaları istenmi ve alınan cevaplar içerik analizi yardıyla incelenmiş ve yarumlanmıştır. Metaforlar 11 öğretmen tipi kategorisinde toplanmıştır. ME2 ve OÖ1 öğretmenliği adayları rehber öğretmen tipi için, SÖ3 ve SÖ4 adayları ise otoroter öğretmenle ilgili metaforlar üretmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları öğretmenin; bilgi kaynağı, anne/baba, rehber ve çevresini aydınlatan bir kişi diye yüklemelerde bulunurken, bahçıvan, otoriter kişi, gardiyan meteforlarına hiç yüklemelerde bulunmamışlardır.

Teacher and teacher profession metaphors of pre-service teacher trainees: The case of Kosovo

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 885 - 897, 01.04.2012

Öz

The aim of this study is to examine to the "teacher" and "teachig profesion" with using metaphors. The methods of the study are survey and qualitative analysis. The teacher trainees of Kosovo`s completing the two open-ended statement. The content anaysis technique is used to analyze and interpret the datum. All metaphors were classified under 11 different types of teacher categories. Although ME2 and OÖ! teacher trainees prefer "teacher being guider", SÖ3 and SÖ4 teacher trainees prefer teacher being an authoritarian". The metaphor of a teacher being a caring, a parent, a guider, source of knowledgehas modaretely considered by all teacher trainees. The metaphor of a teacher being a gardener, an authoritarian, a prision officier has never been considered by all participants. Teacher trainee`s program might be given importance teachers being educted, as guider, an adviser, and coaches.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hülya Gür

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gür, H. (2012). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ. Education Sciences, 7(3), 885-897. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gür H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ. NWSA. Nisan 2012;7(3):885-897. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gür, Hülya. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ”. Education Sciences 7, sy. 3 (Nisan 2012): 885-97. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gür H (01 Nisan 2012) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ. Education Sciences 7 3 885–897.
IEEE H. Gür, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ”, NWSA, c. 7, sy. 3, ss. 885–897, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gür, Hülya. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ”. Education Sciences 7/3 (Nisan 2012), 885-897. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gür H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ. NWSA. 2012;7:885–897.
MLA Gür, Hülya. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 3, 2012, ss. 885-97, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gür H. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ METAFORLARI: KOSOVA ÖRNEĞİ. NWSA. 2012;7(3):885-97.